חדשות כאן ישראל

מאיר דגן, אלוף (בדימוס) ראש המוסד לשעבר, הלך לעולמו

מאיר דגן ז"ל, ראש המוסד לשעבר, הלך לעולמו לאחר מחלת סרטן בגיל 71, כיהן בשורה של תפקידים בכירים בצמרת הביטחון ובהם; ראש המוסד, ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל וראש המטה למלחמה בטרור ◄ הרמטכ"ל, רא"ל איזנקוט; לוחם אמיץ, גיבור ישראל שפועלו הגלוי והנסתר היה לעשייה מתמשכת למען ביטחון המדינה.
0
0
מאיר דגן, אלוף (בדימוס) ראש המוסד לשעבר, הלך לעולמו לאחר מחלת סרטן
מאיר דגן (הוברמן)

מאיר דגן (הוברמן), אלוף (בדימוס) ראש המוסד לשעבר, העשירי, שכיהן כראש המוסד (Mossad) בשנים; 2011-2002 וקודם לכן, כראש חטיבת מבצעים במטכ”ל, ראש המטה ללוחמה בטרור. זוכה עיטור העוז העיטור השני בחשיבותו שניתן בצה”ל המוענק על ידי הרמטכ”ל, על “מעשה גבורה שנעשה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש” – הלך היום (ז’ באדר ב’ התשע”ו) לעולמו בבית החולים “איכילוב” בעיר תל אביב, בגיל 71, לאחר מאבק ממושך וקשה במחלת סרטן. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דובר צה”ל, הודיע, כי הלווייתו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, תתקיים ביום ראשון בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ב-ראש פינה.

ברחבי המדינה בכל שכבות הציבור, הביעו רבים, צער והשתתפות בצער המשפחה על לכתו לעולמו הבוקר של ראש המוסד לשעבר, אלוף מאיר דגן. כך גם במערכת הפוליטית, ובכל שדרות הציבור, הגיבו הבוקר (חמישי) על פטירתו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. הודעת אבל מיוחדת, הוציא דובר צה”ל, בה נאמר, כי; “מדינת ישראל איבדה היום אדם ומפקד שחייו שזורים בדברי הימים שלה. מפקדי צה”ל וחייליו בסדיר ובמילואים מוקירים את זכרו של מאיר ומשתתפים בצער המשפחה”.

█ הרמטכ”ל, רא”ל איזנקוט; לוחם אמיץ, גיבור ישראל שפועלו הגלוי והנסתר היה לעשייה מתמשכת למען ביטחון המדינה

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, התייחס הבוקר הזה לפטירתו של אלוף (בדימוס) מאיר דגן ז”ל; “מדינת ישראל איבדה היום אדם ומפקד שחייו שזורים בדברי הימים שלה. לוחם אמיץ, גיבור ישראל שפועלו הגלוי והנסתר היה לעשייה מתמשכת למען ביטחון המדינה ושגשוגה.

חבר ועמית לנשק שדמותו תחסר לנו מאוד. מפקדי צה”ל וחייליו בסדיר ובמילואים, מוקירים את זכרו של מאיר ומשתתפים בצער המשפחה”.

█ נשיא המדינה מר ריבלין; מאיר דגן, ענק הענקים, כפי שכונה, סימל בעיני רבים את השואה והתקומה

נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, ספד לאיש הצבא וזרועות הביטחון; “מאיר, היה מגדולי הלוחמים עזי הנפש, רבי הדמיון ועמוקי האמונה שקמו לעם היהודי. מסירותו למדינת ישראל הייתה מוחלטת. הוא ראה את טובתו בטובתה ועשה כל שביכולתו להבטיח את קיומה לדור ולדורות.

מורשת ותלאות השואה שעבר סבו, נחרתו בנפשו. ב’יום השואה’ האחרון, ביקש ממני מאיר כנשיא מדינת ישראל, להזכיר את שמות בני משפחתו ואת התמונה הנוראה של סבו בטקס “לכל איש יש שם” וכך עשיתי. מאיר דגן, ענק הענקים, כפי שכונה, סימל בעיני רבים את השואה והתקומה.

הכרתי את מאיר כאיש עצה, איש תבונה, איש אוהב ואהוב בחספוסו, מנהיג ואחד העם. אני מרכין בכאב ראש לזכרו ושולח תנחומי למשפחתו.

█ ראש ממשלת ישראל מר נתניהו; דגן, כראש המוסד, הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “אני מבקש להביע צער עמוק, על פטירתו של אלוף במיל’ מאיר דגן ז”ל.

מאיר, היה לוחם ומפקד נועז, שתרם רבות לביטחון המדינה במערכות ישראל, במטה ללוחמה בטרור ובהמשך כראש המוסד.

התמונה שבה נראה סבו מושפל בידי חיילים נאצים, זמן קצר לפני שנרצח בשואה, עמדה תמיד לנגד עיניו. מאיר, היה נחוש להבטיח שעם ישראל לא יהיה עוד חסר כוח וחסר מגן ועל כן, הקדיש את חייו לביצור כוחה של מדינת ישראל.

ב-8 השנים בהן כיהן כראש המוסד, הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות. לוחם גדול הלך לעולמו, יהי זכרו ברוך”.

█ מפכ”ל המשטרה, רנ”צ אלשיך; אנו חבים לו הרבה יותר ממה שניתן להגיד בפומבי…

מפכ”ל המשטרה, רנ”צ רוני אלשיך; “משטרת ישראל, מרכינה ראש עם מותו של ראש המוסד לשעבר, אלוף במיל’ מאיר דגן, שהלך לעולמו הבוקר. דגן, עמד בראש המוסד בין השנים; 2002 ל-2011. בנוסף, כיהן בשורה של תפקידים בכירים בצמרת הביטחון הישראלי.

תמונת סבו של מאיר דגן, על הקיר במשרדו ובה נראים חיילים נאצים מתעללים בו | עיבוד: סונגו ©

“מאיר דגן היה מעמודי התווך של הביטחון בישראל בתחומים רבים, שמטבע הדברים לא מוכרים לציבור הרחב”. ספד לו מפכ”ל המשטרה, רנ”צ רוני אלשיך והוסיף; “כמי שזכה לפעול תחת פיקודו גם בצה”ל, גם בלוחמה בטרור וכחלק משיתוף הפעולה ההדוק בין שב”כ למוסד – זכיתי להכיר מקרוב מעט מסגולותיו המקצועיות, ולא פחות מכך, האנושיות”.

“הוא הוביל באומץ ובעוז מבצעים רבים למען עם ישראל. אנו חבים לו הרבה יותר ממה שניתן להגיד בפומבי, תרומתו לביטחון המדינה לא תסולא בפז ומהווה דוגמה ומופת לעשייה ציבורית ואחריות לאומית”. יהי יהי זכרו ברוך”.

█ שר האוצר, מר כחלון; אורו מאיר. אבד למדינה בן נאמן ומסור

שר האוצר מר משה כחלון, כתב בדף הפייסבוק שלו; “אורו מאיר. מאיר דגן היה בן משפחה. אחי הגדול עמוס, שירת תחתיו ומאיר היה בן בית אצלנו. עשרים שנה חלפו מאז נפגשנו לראשונה בחיפה ומאז זכיתי בעצתו הטובה בכל עניין אישי, פוליטי ולאומי. נפגשנו אין ספור פעמים. בכל פעם ראה את טובת המדינה כיסוד לכל שיקוליו ועצותיו.

מאיר דגן (הוברמן), אלוף (בדימוס) ראש המוסד לשעבר | עיבוד צילום: שולי סונגו
מאיר דגן (הוברמן)

השנים האחרונות המחישו עד כמה מאיר, היה נחוש להמשיך ולפעול בדרכו למען המדינה. מאיר, משך בעגלה למרות הקשיים וראה בכל יום הזדמנות להמשיך ולשרת.

אבד למדינה בן נאמן ומסור. את הפרק שרשם מאיר ביסודות הביטחון שלנו עוד מוקדם לסכם. היה שלום. אורך מאיר”.

█ שר החינוך, מר בנט; דגן הקדיש את חייו על מנת למנוע שוב רצח יהודים חסרי אונים

שר החינוך ח”כ נפתלי בנט, העלה בדף הפייסבוק שלו תמונה וכותרתה מאיר דגן ז״ל: ״לא עוד״. ומתחתיה כתב, כי זו תמונה בה מופיע סבו של מאיר דגן, בער ארליך, כורע ברך דקות לפני הירצחו על ידי הנאצים. את התמונה הניח דגן בלשכתו ב”מוסד” כדי שיזכור בכל רגע למען מה הוא נלחם.

מאיר דגן הקדיש את חייו על מנת למנוע שוב רצח יהודים חסרי אונים. מאיר דגן נשא על כתפיו הגדולות את משא קיומה של מדינת ישראל. מעטים הם האנשים שתרמו כל כך לביטחון עם ישראל.

פעם אחר פעם הוא עמד בחזית הלחימה באומץ, ביצירתיות ובנחישות. עם ישראל חב לו חוב עמוק. יהי זכרו ברוך”.

█ שר החינוך, הגב’ שקד; מפקד דגול וגיבור ישראל

שרת המשפטים וחברת הכנסת מטעם מפלגת הבית היהודי הגב’ איילת שקד, צייצה בטוויטר; “תעוזה, יצירתיות, אומץ ונחישות היו התכונות שהפכו את מאיר דגן למפקד דגול וגיבור ישראל”. יהי זכרו ברוך.

█ מאיר דגן על פי ’המוסד’ – ביוגרפיה

דגן, כיהן בשורה של תפקידים בכירים בצמרת הביטחון ובהם; ראש המוסד, ראש חטיבת המבצעים במטכ”ל וראש המטה למלחמה בטרור. אתר “המוסד” (Mossad) פרסם היום, כי האלוף במילואים מאיר דגן (הוברמן), ראש המוסד העשירי, נולד בברית המועצות בשנת 1945. בשנת 1950, עלה ארצה עם הוריו, שהיו ניצולי שואה. כיהן כ-ראש המוסד, בשנים; 2011-2002. בעל תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה.

ראש הממשלה מר נתניהו; דגן, הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות

‏‏ב-1963, התגייס דגן לצה”ל ושירת בחטיבת הצנחנים. ב-מלחמת ששת הימים היה מ”פ צנחנים ולחם בסיני. בשנת 1970, הטיל עליו אלוף פיקוד הדרום דאז, אריאל שרון, להקים את “סיירת רימון”, שפעילותה הביאה לחיסול הטרור ברצועת עזה במהלך שנות ה-70.

ב”מלחמת שלום הגליל” (או בשמה הנוסף; מלחמת לבנון הראשונה) שירת בחיל השריון כמפקד “חטיבת ברק”. בהמשך מונה דגן למפקד אזור דרום לבנון, מפקד יחידת הקישור ללבנון (יק”ל), מפקד עוצבת געש, יועץ הרמטכ”ל לענייני טרור, ראש חטיבת המבצעים ב-מטכ”ל ועוזר ראש אג”מ בדרגת אלוף.

‏במהלך שירותו הצבאי, נפצע דגן, פעמיים. הוא ’בעל עיטור העוז’. בשנת 1995, פרש משירות בצה”ל.

‏בשנת 1996, הגיע דגן אל ’המטה ללוחמה בטרור’ בעקבות מינוי של ראש הממשלה דאז שמעון פרס, ובהמשך התמנה לראש המטה. בסוף שנות ה-90 צורף למטכ”ל שם עמד בראש חטיבת המבצעים והיה יועץ מיוחד לרמטכ”ל.

בשנת 2002, מינה אותו ראש הממשלה דאז אריאל שרון לראש המוסד. כראש מוסד שם דגן, דגש על סיכול התחמשות מדינות באזור בנשק בלתי קונבנציונלי ובסיכול פח”ע נגד יעדים יהודיים וישראליים ברחבי העולם. הוא אף ערך שינויים במבנה “המוסד”, כדי להתאימו ליעדים שקבע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן