סרטן

משרד הבריאות, גבש מדיניות של גילוי מוקדם של סרטן השד עבור צעירות מתחת לגיל 50

0
0

– כך קוראת אחת מתשע העמותה הוותיקה אל משרד הבריאות ◄ יעל שפירא מנכ”לית העמותה; “… אין מדיניות מסודרת של גילוי מוקדם, וזאת למרות שגילוי מוקדם משפיע על מהלך המחלה, על הטיפולים ועל הסיכוי לחיות לאחריה. אחוזי הריפוי בגילוי מוקדם עומדים על למעלה מ-90%.
משרד הבריאות, גבש מדיניות של גילוי מוקדם של סרטן השד עבור צעירות מתחת לגיל 50
משרד הבריאות, גבש מדיניות של גילוי מוקדם של סרטן השד עבור צעירות מתחת לגיל 50

לרגל ’יום הסרטן הבינלאומי’ החל היום (חמישי, כ״ה שבט תשע״ו), שבה וקראה הגב’ יעל שפירא מנכ”לית עמותת “אחת מתשע” אל משרד הבריאות והעומד בראשו כב’ השר הרב יעקב ליצמן, להסדיר את המדיניות לגילוי מוקדם של סרטן השד ולהעלאת המודעות למחלה בקרב נשים צעירות. כידוע ’סרטן השד’ הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת מנכ”לית עמותת “אחת מתשע” הגב’ שפירא; “בכל שנה, כ-20% מהמאובחנות בסרטן השד מדי שנה, הינן נשים צעירות מתחת לגיל 50. עבור נשים אלו – אין מדיניות מסודרת של גילוי מוקדם, וזאת למרות שגילוי מוקדם משפיע על מהלך המחלה, על הטיפולים ועל הסיכוי לחיות לאחריה”.

הגב’ שפירא, הוסיפה, כי; “אחוזי הריפוי בגילוי מוקדם עומדים על למעלה מ-90%. נתון זה מדגיש את החשיבות במציאת פתרון גיבוש ויישום מדיניות עבור נשים צעירות על ידי משרד הבריאות”.

“אני פונה אליכן, נשים מעל גיל 30, וקוראת – אנא היבדקו אצל ’כירורג שד’ אחת לשנה, היו מודעות וקחו אחריות על גופכן”. סיכמה הגב’ שפירא מנכ”לית עמותת “אחת מתשע” המסייעת לנשים חולות סרטן השד ובני משפחותיהן.

אודות אחת מתשע

עמותת “אחת מתשע” מסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן מאז הקמתה בשנת 1994. העמותה, מעניקה תמיכה באמצעות מתנדבות, שהחלימו מסרטן השד, לצד תמיכה רגשית על ידי אנשי מקצוע ומסייעת במידע ובמיצוי זכויות. העמותה מקיימת פעילויות הסברה ומהלכים תקשורתיים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם למחלה.

יצוין כי עמותת ’אחת מתשע’, היא העמותה הוותיקה בישראל, המתמחה בפעילות למען נשים חולות סרטן השד וקרוביהן ובחתירה להעלאת המודעות הציבורית למחלה.

העמותה הוקמה בשנת 1994 על ידי קבוצת נשים בראשות הגב’ נורית טולנאי. נשים אלו, חלו בסרטן השד ונתקלו בקשיים רבים בהתמודדות עם מחלתן, בהיעדר תמיכה ומידע מספיקים. הן הקימו רשת תמיכה של נשים וגורמי מקצוע, המאפשרת לחולות סרטן השד שלא לחוש עוד בושה ומבוכה לנוכח המחלה ומציעה להן סיוע משפטי, נפשי ורפואי.

’אחת מתשע’, מספקת לנשים שחלו בסרטן השד מידע מקיף, יעוץ מומחים, תמיכה, הגנה על זכויות וליווי מקצועי, החל משלב האבחון לאורך כל שלבי המחלה. במסגרת העבודה השוטפת פעילים בעמותה אנשי ונשות מקצוע ומומחים במגוון תחומים, ובהם; עובדים סוציאליים, פסיכולוגים המתמחים ב-פסיכו אונקולוגיה, עורכי דין, רופאים ועוד. העמותה, חותרת לחדשנות על בסיס ידע מצטבר וניסיון רב-שנים בתמיכה בנשים חולות סרטן השד וקרוביהן, בהגנה על זכויות ובפעילות ציבורית.

לצד אנשי המקצוע, מעניקה העמותה תמיכה לחולות וקרוביהן באמצעות מתנדבות, שהחלימו מסרטן השד ועברו הכשרה מיוחדת.

’אחת מתשע’, עוסקת בפעילות הסברתית להעלאת המודעות הציבורית לגילוי מוקדם של המחלה, עורכת סדנאות ייחודיות בארגונים ובמקומות עבודה במטרה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של המחלה ולעודד נשים לקחת אחריות על בריאותן.

במשך השנים, זכתה ’אחת מתשע’ בפרסים ותעודות הוקרה רבים על פעילותה להעלאת המודעות לסרטן השד, הקמפיין להכללת תרופות מצילות חיים ב’סל התרופות’, ויצירת רשת תמיכה לנשים המתמודדות עם סרטן השד.

צפו בסרטון; הסיפור של אחת מתשע.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן