השלטון המקומי בישראל חדשות ישובי ישראל

השלטון המקומי וקרן קימת לישראל היום בכנס בסימן ’יחד מזיזים ערים’

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבי-רעות, חיים ביבס; "במרכז הכנס "יחד מזיזים ערים", של מרכז השלטון המקומי וקרן קיימת לישראל, יעמוד השנה החיבור שבין השלטון המקומי והקרן הקיימת לבין השלטון המרכזי ומשרדי הממשלה השונים, כדי להמשיך ולפתח את הערים והיישובים במדינת ישראל" ◄ בוועידה מהיום בין ה-19 וה-20 בינואר בעיר חיפה, צפויים להשתתף שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות, בכירי קק"ל, בכירי הרשויות המקומיות ובכירים במשרדי הממשלה.
0
0
דני עטר עם חיים ביבס ברקע הוועידה השנתית של השלטון המקומי וקרן הקימת לישראל בסימן ’יחד מזיזים ערים’
דני עטר עם חיים ביבס ביבס

הוועידה השנתית של השלטון המקומי והקרן הקימת לישראל לשנת 2016, תתקיים היום (רביעי, י’ בשבט התשע”ו, 20 בינואר 2016) במעמד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בסימן; “יחד מזיזים ערים” ותעסוק בקשר שבין השלטון המרכזי והשלטון המקומי וקרן קימת לישראל בתחומים שונים, כמו; חינוך, רווחה, סביבה ירוקה, ביטחון אישי, תחבורה, תרבות ודיור הנוגעים לחיי היום-יום של אזרחי מדינת ישראל. בוועידה, צפויים להשתתף; שרים בכירים, חברי כנסת, ראשי רשויות מקומיות, בכירי ונציגי הקרן הקימת לישראל, ובכירים במשרדי הממשלה השונים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מתכנית הכנס של הוועידה השנתית של השלטון המקומי ו-הקרן הקימת לישראל לשנת 2016, עולה, כי במליאת הפתיחה, יישאו דברים;

● ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג,
● שר האוצר, ח”כ משה כחלון,
● שמוליק ריפמן, ראש מועצה אזורית רמת נגב, יו”ר מרכז המועצות האזוריות,
● עוזי דיין, יו”ר מפעל הפיס.

לקראת הצהריים (11:00-12:30), יתקיימו מפגשים מקצועיים עם ראשי רשויות ובכירי קרן קימת לישראל, שיערכו במקביל בהן הנושאים;

1. לקראת מטרופולין תחבורתי; מערך תחבורה ציבורית ירוקה להמונים – במעמד שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ ישראל כץ.

2. מי אחראי על החינוך הרשמי והחינוך הבלתי פורמלי במדינת ישראל? במעמד שר החינוך ושר ירושלים והתפוצות, ח”כ נפתלי בנט.

3. איך מכניסים את המהפכה הירוקה לרשויות המקומיות? במעמד שר להגנת הסביבה, ח”כ אבי גבאי.

4. דיור בר השגה; כיצד מקדמים פתרונות מגורים לזוגות צעירים? במעמד שר הבינוי והשיכון, ח”כ יואב גלנט.

אחר ארוחת הצהריים (13:30-15:00), יתקיים הסבב השני של מפגשים מקצועיים, עם ראשי רשויות ובכירי קרן קימת בישראל, שיערכו במקביל בהן הנושאים;

1. עם הפנים לפריפריה; כיצד מעודדים התיישבות ופיתוח אזורי תעסוקה בנגב והגליל? במעמד שר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה, ח״כ אריה דרעי.

2. עתיד שירותי הרווחה בישראל; ביטול נוסחת המאטצ’ינג לרשויות בפריפריה – במעמד שר הרווחה והשרותים החברתיים, ח”כ חיים כץ.

3. תרבות להמונים; מתחמי תרבות והופעות אמנים במחיר שווה לכל כיס – במעמד שרת התרבות והספורט, ח”כ מירי רגב.

◄ יו”ר מרכז השלטון המקומי; “למעלה מ-50% מראשי הרשויות התחלפו בבחירות האחרונות”

מר חיים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות ויו”ר מרכז השלטון המקומי, אמר לקראת הכנס; “השלטון המקומי במדינת ישראל משנה את פניו בשנים האחרונות. למעלה מ-50% מראשי הרשויות התחלפו בבחירות האחרונות, ובראשות הערים נבחרו לעמוד ראשי רשויות פטריוטים שצמחו וגדלו בערים אותן הם נבחרו להוביל.

תקופת התחדשות ושינוי תדמית עוברת גם על מרכז השלטון המקומי. לא עוד ועד ראשי רשויות אלא גוף מקצועי ויעיל הפועל לייצג ולסייע לכלל הרשויות המקומיות במדינת ישראל.

בשנים האחרונות הודק הקשר שבין השלטון המרכזי לשלטון המקומי, ועל אף חילוקי דעות עניינים בנושאים מסוימים, מתקיים תהליך עבודה מלא בין משרדי הממשלה השונים והכנסת לבין מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות.

רק באמצעות שיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות ועבודה מסודרת ומקצועית מול משרדי הממשלה ניתן להביא יחדיו להישגים ושיפור חייהם של האזרחים במדינת ישראל.

הוועידה השנתית של השלטון המקומי נעשית בשיתוף פעולה עם הקרן הקיימת לישראל תחת הוכתרת; “ביחד מזיזים ערים”.

לשלטון המקומי והקרן הקיימת נקודות ממשק רבות ומשמעותיות בפרויקטים רבים בתחומי החינוך, החברה והקהילה בכל רחבי הארץ.

במרכז הכנס, יעמוד השנה החיבור שבין השלטון המקומי והקרן הקיימת לישראל לבין השלטון המרכזי ומשרדי הממשלה השונים כדי להמשיך ולפתח את הערים והיישובים במדינת ישראל”. סיכם מר ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו”ר מרכז השלטון המקומי.

◄ יו”ר קק”ל; הצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד הידוק שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי

יו”ר קק”ל הנכנס מר דני עטר, אמר לקראת הכנס; “כיו”ר הקרן הקיימת לישראל, אין שמח ונרגש ממני לקחת חלק בוועידה השנתית של השלטון המקומי. הקשר בין קק”ל לשלטון המקומי בישראל הוא קשר שמבוסס על ערכים משותפים של אהבת הארץ ופיתוחה, חינוך לציונות, שמירה על סביבה ירוקה, חיזוק הפריפריה, סולידריות ואחווה הדדית.

אלו הערכים על בסיסם קמה מדינת ישראל וזו גאווה גדולה להיות חלק מוועידה המורכבת מאנשים המגשימים אותם הלכה למעשה, יום-יום, שעה-שעה.

כמי שבא מהשלטון המקומי והיה חלק ממנו במשך עשרים שנה, אני יכול להעיד, כי המנהיגים המרכיבים אותו, עובדיו ועובדותיו בכל פינה בארץ הם הזרוע הביצועית של מדינת ישראל. הזרוע הזאת היא הזרוע ההופכת את חזון הציוני למציאות חיה ונושמת בשטח.

בקצב האירועים המסחרר בו מתנהלת מדינת ישראל, מצליח ’השלטון המקומי’ להיות עבור אזרחיות ואזרחי ישראל אי של יציבות בכל תחומי החיים, ועל זה כולנו חייבים לו תודה גדולה.

אחת המטרות הראשונות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד יו”ר קק”ל היא הידוק שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי על מנת לקדם את הערכים המשותפים לנו ואני מתחייב, כי כך יהיה. אני מאמין, כי שיתוף הפעולה הזה, יוליד עוד יוזמות רבות שיצליחו לתרום לחיזוק חברה הישראלית ולביסוסה של מדינת ישראל”. סיכם יו”ר קק”ל מר עטר.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן