כנסת ישראל נגישות כאן ישראל

משה גפני: לתת התעריף המוזל ל’נכים’ ונזקקים כבר מן הקוב הראשון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, דורש ממשרד האוצר להוסיף לרשימת זכאי הנחות בתעריפי המים, נכים מ- 70% ומעלה ולנצל את מלוא התקציב להנחות שעומד על 76 מיליון ₪ בשנה ◄ ח"כ גפני: "לתת את התעריף המוזל לנכים ונזקקים כבר מן הקוב הראשון" ◄ מדובר בתעריף של 7.96 ₪ למ"ק שמשלם כל צרכן עד לצריכה של 3.5 קוב בחודש, שקבוצות אוכלוסייה אלו, יקבלו אותו עבור צריכה כפולה של 7 קוב מים בחודש, כאמור בתעריף המוזל.
0
0
יושב ראש ועדת הכספים, חבר כנסת משה גפני: לתת התעריף המוזל ל’נכים’ ונזקקים כבר מן הקוב הראשון
משה גפני

יו”ר מפלגת דגל התורה וחבר הכנסת מטעמה בסיעת “יהדות התורה” המכהן כיו”ר ועדת הכספים בכנסת, ח”כ משה גפני, עומד להיות “יקיר הנכים והנזקקים בישראל” לשנת 2016, זאת לאחר פעל, פועל ושקרא אתמול (שני, ז’ שבט, תשע״ו) אל משרד אוצר, לחזור לוועדה בה הוא עומד בראשה, בתוך שבועיים עם נתונים מלאים אודות ניצול התקציב המיועד (העומד על 76 מיליון ₪ בשנה) להנחות בחשבונות חיוב ה’מים’ בשנים האחרונות מאז התקבלה ההחלטה בנושא, להביא אמות מידה שוויוניות למתן ההטבה, אילו אוכלוסיות כבר נהנו ואלו יצורפו וייהנו מתעריפי מים מוזלים בשנת 2016.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ גפני, אמר, כי: “כפי הנראה תפילותינו התגשמו ואנחנו כבר לא במצב של בצורת ועל-כן, מן הראוי שתכובד החלטת ועדת הכספים למתן ההנחות לנכים ולנזקקים”.

זאת ועוד; ועדת הכספים, מאיצה ב’משרד האוצר’ למצות את כל התקציב המיועד למתן הנחות בתעריפי המים לקבוצות אוכלוסייה מוחלשות לגביהן החליטה זה מכבר הוועדה, וכי תוקצה להם מכסת מים כפולה מזו המוקצית לצרכנים רגילים, אף היא בתעריף הנמוך.

אתר הכנסת, דיווח אתמול, כי עפ”י החלטת ועדת הכספים עוד מהקדנציה הקודמת של חבר הכנסת גפני כיו”ר ועדה בכנסת ה-18 ושקיבלה משנה תוקף גם בקדנציה הקודמת בכנסת ה-19, אוכלוסיית הזכאים להנחות התרחבה ולפיה בעלי אחוזי נכות גבוהים וכן ’ניצולי שואה’ זכאים להטבה.

מדובר בתעריף של 7.96 ₪ למ”ק שמשלם כל צרכן עד לצריכה של 3.5 קוב בחודש, שקבוצות אוכלוסייה אלו, יקבלו אותו עבור צריכה כפולה של 7 קוב מים בחודש, כאמור בתעריף המוזל.

זאת בעוד צרכן רגיל, משלם 12.82 ₪ עבור כל מ”ק מעל ל-3.5 קוב.

ח”כ משה גפני, פנה אל משרד האוצר ואמר, כי; “קבוצות האוכלוסייה המדוברות הן כולן מהשכבות החלשות, אנשים שמתקשים להתקיים ביומיום, אנשים בעלי מוגבלויות ובעיות רפואיות קשות, חלקם נאלצים בשל צרכים רפואיים לצרוך כמות גדולה של מים. חובה עלינו להקל עליהם ולוודא שיקבלו את ההטבה”.

בסיום הישיבה קרא ח”כ גפני, כאמור, אל האוצר לחזור לוועדה עם נתונים מלאים אודות ניצול התקציב המיועד ל”הנחות במים” בשנים האחרונות מאז התקבלה ההחלטה בנושא, להביא אמות מידה שוויוניות למתן ההטבה, אילו אוכלוסיות כבר נהנו ממנה ואלו יצורפו בשנת 2016.

מי זכאי להנחה בתעריף המים?

זו רשימת קבוצות האוכלוסייה הזכאיות להנחות בתעריפים עפ”י ההחלטות של ועדת הכספים עד היום;

1. צרכן הזכאי ל-קצבת זקנה לפי הוראות סעיף 251 לחוק הביטוח הלאומי;

2. צרכן הזכאי לגמלת סיעוד לפי סעיף 224(א)(1א) או (2) לחוק הביטוח הלאומי;

3. צרכן הזכאי לקצבת שירותים מיוחדים (שר”מ) לפי תקנה 3 לתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח נכות) (מתן שירותים מיוחדים), התשל”ט-1978;

4. צרכן שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 70% לפחות לפי חוק הביטוח הלאומי;

5. צרכן הזכאי ל-קצבת ניידות לפי חוק הביטוח הלאומי;

6. צרכן הזכאי לגמלה לפי תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה), התש”ע-2010;

7. צרכן שמשרד הבריאות קבע את זכאותו בשל סיבות רפואיות או בשל התקיימותן של נסיבות מיוחדות;

8. זכאי לתגמול מוגדל לפי הכנסה לפי סעיף 4א לחוק נכי רדיפות הנאצים, התשי”ז-1957 או לתגמול לפי הכנסה לפי סעיף 4ג1 לחוק האמור;

9. זכאי לתגמול מוגדל לפי הכנסה לפי סעיף 4ג לחוק נכי המלחמה בנאצים, התשי”ד-1954 או לתגמול לפי הכנסה לפי סעיף 4ד לחוק האמור;

10. זכאי לתגמול לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי”ט-1959, שנקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות או צרכן הזכאי לתגמול שדרגת נכותו נמוכה מ-50% אך הוא מקבל תגמול קיום קבוע לפי הוראות משרד הביטחון;

11. זכאי לתגמול לפי חוק התגמולים ל-נפגעי פעולות איבה, התש”ל-1970, שנקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות או צרכן הזכאי לתגמול שדרגת נכותו נמוכה מ-50% אך הוא מקבל תגמול קיום קבוע לפי הוראות משרד הביטחון.

בכל מקרה אם ח”כ משה גפני, לא יהיה “יקיר הנכים והנזקקים בישראל 2016”, הוא יהיה לפחות ’יקיר פורטל כאן נעים’ ח”כ גפני נחשב כמי שהתומך ופועל בכל שנותיו בכנסת בכנות למען קהילת הנכים והנזקקים. יישר כח, ח”כ גפני.

*המידע הועבר באדיבות פורטל הנגישות לבעלי מוגבלויות: ‘נגישות-נט’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן