כאן נוער לימוד נעים עסקים נעים

צעירים לקויי למידה בתל אביב מצליחים במבחני התיאוריה לנהיגה

מנהלת המרכז הטיפולי ב’ניצן סניף תל- אביב’ הגב’ קרן קרבנר; "מבחן התיאוריה הוא פרויקט מייאש עובר רבים מ-לקויי הלמידה. היעד שלנו הוא לסייע להם לחוות את הפרויקט הזה – לא כסיוט, אלא כחוויה טובה ומוצלחת. בקורס הם לומדים להתעלם במבחן משאלות מסיחות דעת, להתרכז בהבנת השאלות ולזכור טוב יותר את כללי הכביש".
0
0
מנהלת המרכז הטיפולי ב’ניצן סניף תל- אביב’ הגב’ קרן קרבנר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
קרן קרבנר

מבחן התיאוריה הוא משוכה גבוהה וקשה, במיוחד לבני נוער וצעירים לקויי למידה, המתקשים בקריאה ובהבנת הנקרא. בסניף תל אביב של אגודת ניצן (לקידום ילדים ובוגרים עם לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז וקשיי הסתגלות ותפקוד), ערים כבר שנים לתסכול התיכוניסטים, לקויי הלמידה, שנכשלים שוב ושוב במבחני התיאוריה בדרך אל רישיון הנהיגה הנכסף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

משום כך, לאחרונה הוחלט ב-סניף ניצן תל אביב לפתח קורס תיאוריה ייחודי, כדי לסייע לצעירים לקויי הלמידה, בתקווה לסייע להם לצלוח את המבחן בהצלחה.

משרד יחסי הציבור ’שלו תקשורת’, מסר באמצעות הגב’ פנינה שלו לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; המתכונת היא לימוד בקבוצות קטנות של עד 5 משתתפים בעזרת מורה ל-הוראה מתקנת, שהיא גם מאבחנת וגם מומחית לתחום התאוריה.

בקבוצות לומדים את החומר התיאורטי בעזרת המחזתו, משוחחים בעל פה על החומר הרב, צופים בסרטונים וחדים חידות שמסייעות לשיפור זיכרון כללי הנהיגה בכביש. הכול’ כדי לעקוף את קשיי הלמידה בעזרת עזרים ויזואליים, חזותיים ושמיעתיים.

קרן קרבנר, מנהלת המרכז הטיפולי ב’ניצן סניף תל- אביב’, מסבירה, כי; “מבחן התאוריה הוא פרויקט מייאש עובר רבים מ-לקויי הלמידה. היעד שלנו הוא לסייע להם לחוות את הפרויקט הזה – לא כסיוט, אלא כחוויה טובה ומוצלחת.

בקורס הם לומדים להתעלם במבחן משאלות מסיחות דעת, להתרכז בהבנת השאלות ולזכור טוב יותר את כללי הכביש.

בקורסים, שקיימנו עד כה הצליחו 80% מהמשתתפים לעבור את מבחן התיאוריה בהצלחה”! סיכמה הגב’ קרבנר. פרטים נוספים והרשמה ניתן לעשות באמצעות הטלפון; 03-6952553 ו/או במייל; sagnizan@netvision.net.il.

אודות אגודת ניצן

אגודת ניצן (הפועלת כמלכ”ר) היא הארגון הגדול בארץ לטיפול בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה. האגודה הוקמה בשנת 1964 על-ידי הורים ומתנדבים, במטרה לאתר, לאבחן, לטפל ולקדם ילדים, מתבגרים ובוגרים עם ליקויי למידה, הפרעת קשב וקשיי הסתגלות ותפקוד.

אגודת ניצן מנוהלת על-ידי יו”ר וחברי וועד, הכולל נציגי סניפים ואנשי ציבור מתנדבים. לכל סניף ועד מנהל, הפועל בהתנדבות, ובראשו יו”ר וכן מנהל/ת סניף ואנשי מקצוע מתחום לקויות הלמידה, האבחון, הטיפול והסיוע להורים.

האגודה, חרתה על דגלה להעניק סיוע, טיפול וחינוך משלים לאוכלוסיית לקויי הלמידה בכל מקום בישראל – להבטיח את עתידם ואיכות חייהם, לסייע להם למצות את הפוטנציאל הגלום בהם ולאפשר להם להשתלב בחברה באופן המבטא את יכולותיהם וכישוריהם.

הרקע להקמת אגודת ניצן, היה חוסר מודעות של החברה לנושא לקויות הלמידה. מערכת החינוך, באותה עת, לא הכירה בצורכיהם המיוחדים של תלמידים עם ליקויי למידה ולא הקצתה משאבים מתאימים לסייע להם. צוות ביה”ס גם הוא לא היה ערוך להעניק סיוע מותאם בתחומי הלמידה ולרבים מהילדים יוחסו בטעות ’עצלות’ ולעתים אף ’פיגור’.

כדי לענות על צרכים אלה, פיתחה אגודת ניצן את כלי האבחון הראשוניים בארץ לאיתור לקויות למידה וכן שיטות להוראה מתקנת, ובכלל זה, גם הכשרת מורים למקצועות האבחון והטיפול בכל הארץ, ושילובם במערכת החינוך.

כיום ידוע, בארץ ובעולם, שכ-10-15% אחוזים מכלל אוכלוסיית הילדים והבוגרים מתמודדים עם לקויות למידה, כש-2% מאוכלוסייה זו זקוקים למסגרת חינוך מיוחדת.

פעילותה של האגודה לאורך השנים הביאה להגברת המודעת לתחום לקויות הלמידה, לצורך באבחון מוקדם, הוראה מותאמת, סיוע רגשי מעצים והערכות של ההורים והמשפחה להתמודדות יעילה.

בנוסף, פועלת האגודה למען ייצוג אוכלוסיה זו בפני משרדי הממשלה, הכנסת, לשכות הגיוס, מוסדות ההכשלה הגבוהה וכן בוועדות ההשמה והערר במשרד החינוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן