חדשות כאן ישראל צבא | משטרה | ביטחון

ראש הממשלה נתניהו: אנו מזהים הסכנות מבעוד מועד ונערכים להדפן

מר נתניהו, דיבר בבסיס חיל הים בחיפה בטקס קבלת הצוללת אח"י רהב; "זרוע הים של ישראל ממשיכה להתארך כל הזמן ולהוסיף עוצמה ומחץ ולהגיע לזירות רחוקות ועלומות. לוחמי הים, כולל צוותי הצוללות, מוציאים לפועל מבצעים רבים ונועזים – הרחק מנמל האם, ובמידה דומה – הרחק מעיני כל".
0
0
ראש הממשלה מר נתניהו בבסיס חיל הים בחיפה בטקס קבלת הצוללת אחי רהב
ראש הממשלה מר נתניהו

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נאם היום (יום שלישי, ב’ שבט תשע”ו) בטקס קבלת הצוללת אח”י ’רהב’ בבסיס חיל הים בעיר חיפה, כי; “אנחנו מזהים את הסכנות מבעוד מועד ואנחנו נערכים היטב להדפן. תפקידה של הנהגה אחראית הוא לא לטמון את הראש בחול. עלינו לראות בצורה מפוכחת את מה שמתרחש סביבנו. המטרות שלנו ברורות: לשמור על ביטחוננו, להבטיח את ריבונותנו, ולקדם את פיתוחה ושגשוגה של מדינתנו…”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש הממשלה מר נתניהו, הוסיף ב”רוח קרבית” משהו; מעל לכל, צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם. הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה מאוד בכל מי שמנסה לפגוע בה. ואזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד.

אנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה. ב’עולם הקינטי’, ו’בעולם הקיברנטי’ – ב’מערך הסייבר’ שאנחנו בונים. באוויר ומעל האוויר – בחלל. בקרקע, ומתחת לקרקע מול איום המנהרות. ובים, ומתחת לים – עם צי הצוללות”.

בנאומו לא הסתיר ראש הממשלה את שביעות רצונו מהתחמשותו של צה”ל ואמר, כי; “זהו יום שמש, ויום של גאווה גדולה – לזרוע הים, צה”ל, למדינת ישראל. הצוללת (אח”י ’רהב’) החדשה מצטרפת לצי הצוללות הקיים. היא תוסיף עוצמה משמעותית לכוחנו ותתרום רבות להגנת ביטחוננו.

חוק הברזל של המזרח התיכון, קובע בפשטות: מדינה חלשה מתקשה לשרוד. מדינה חזקה מסוגלת להדוף את האיומים עליה, ולהבטיח את קיומה ועתידה. משום כך אנחנו פועלים בשיטתיות, בהתמדה, במבט שצופה פני עתיד – לגבש מענה הולם לאתגרים שלפתחנו.

וזה קורה ביבשה, זה קורה באוויר, ולא פחות מכך זה קורה בים. אני חייב להגיד לכם שיש שיתוף פעולה הדוק בין הזרועות השונות, אבל מצד שני יש משימות שרק החיל הזה יכול לבצע.

ואכן אפשר לראות שהמשקל של זרוע הים במאזן הביטחון הלאומי שלנו נמצא בעלייה מתמדת. היעד שמנחה אותנו, אותי, את שר הביטחון, הרמטכ”ל, מפקד חיל הים, הוא להשיג עליונות בכל זירה. לצורך כך, אנו דואגים לצייד אתכם, לוחמים ומפקדים, במיטב הכלים והטכנולוגיות, והצוללת הכבירה הזאת כאן, אח”י רהב, ממחישה זאת”.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, ביקש בהמשך נאומו; “להודות במעמד הזה לממשלת גרמניה, לקנצלרית הכב’ אנגלה מרקל (Angela Merkel) ולנשיא נשיא גרמניה מר יואכים גאוק (Joachim Gauk) על תרומתם הגדולה לביצור כוחנו הימי, באספקת הצוללת הזאת ובאמצעים אחרים חשובים שאנחנו דנים בהם.

אני גם מבקש להביע את הערכתי העמוקה ליחסי הגומלין הפוריים בתחום הביטחון בין ישראל לגרמניה, אודותם שוחתי ארוכות עם הקנצרלית הגב’ מרקל, שר החוץ מר פרנק-ואלטר שטיינמאייר (Frank-Walter Steinmeie) ואישים אחרים בממשלת גרמניה”.

צוללת הפלדה הזאת גמאה אלפי ק”מ מ-מספנות קיל בצפון גרמניה עד לנמל חיפה. היא תאובזר באמצעים מתקדמים תוצרת כחול-לבן. האמצעים הללו, יסייעו לנו בהגנה ובהתקפה כאגרוף ימי קַפוּץ”.

מר נתניהו, הדגיש בנאומו; “מעל לכל, צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם. הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה מאוד בכל מי שמנסה לפגוע בה. ואזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד. אנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה.

בעולם הקינטי, ובעולם הקיברנטי – במערך הסייבר שאנחנו בונים. באוויר ומעל האוויר – בחלל. בקרקע, ומתחת לקרקע מול איום המנהרות. ובים, ומתחת לים – עם צי הצוללות.

הצוללת הזאת, בוודאי שמעתם, מונעת בדלק מיוחד. לא המנגנון שמערב חמצן ופחמן ומייצר חשמל, בוודאי גם זה, אבל הדלק המיוחד זה רוח האדם – רוח צוות של לוחמים איכותיים, חדורי שליחות, אוהבי המדינה, שנחושים להגן על מדינת היהודים ממעמקים – זוהי הציונות בהתגלמותה”.

זרוע הים של ישראל ממשיכה להתארך כל הזמן ולהוסיף עוצמה ומחץ ולהגיע לזירות רחוקות ועלומות. לוחמי הים, כולל צוותי הצוללות, מוציאים לפועל מבצעים רבים ונועזים – הרחק מנמל האם, ובמידה דומה – הרחק מעיני כל. ממש כמו שכתוב בתהילים; “בַּיָּם דַּרְכֶּךָ וּשְׁבִילְךָ בְּמַיִם רַבִּים, וְעִקְּבוֹתֶיךָ לֹא נֹדָעו”.

ראש הממשלה מר נתניהו בטקס קבלת הצוללת חיל הים ’רהב’ | צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בקבלת צוללת ’רהב’

ראש הממשלה מר נתניהו, פנה אל אנשי הדממה וסיפר להם; “אומרים שאיש הצוללת הראשון היה יונה הנביא. טוב, הוא שהה במעי הדג שלושה ימים ושלושה לילות. נוּ, מאז כבר עשינו כברת-דרך ארוכה. אתם, לוחמים, נמצאים במעי הלוויתן הזה, עמוק מתחת למים הרבה יותר זמן. אתם עושים זאת למען משרה נעלה.

זרוע הים ו-מערך הצוללות הם כוח מגן הכרחי במציאות הסוערת של המזרח התיכון. נחשולים פראיים ממשיכים לשטוף את המרחב, ומערבולות מסוכנות מקיפות אותנו מכל עבר.

אנחנו מזהים את הסכנות מבעוד מועד ואנחנו נערכים היטב להדפן. תפקידה של הנהגה אחראית הוא לא לטמון את הראש בחול. עלינו לראות בצורה מפוכחת את מה שמתרחש סביבנו. המטרות שלנו ברורות; לשמור על ביטחוננו, להבטיח את ריבונותנו, ולקדם את פיתוחה ושגשוגה של מדינתנו.

אנשי זרוע הים ו-צוותי הצוללות, כדי שמדינת ישראל תשכון לחוף מבטחים – אנחנו זקוקים לעוצמות המיוחדות שלכם במצולות. המחשבות שלנו תמיד יהיו איתכם – בזמן שתחצו ימים ואוקיינוסים למעננו, להבטחת שלומנו. כולנו גאים בכם. שאו ברכה גדולה”. סיכם ראש הממשלה מר נתניהו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן