חדשות כאן ישראל צבא | משטרה | ביטחון

ראש הממשלה מר נתניהו: שיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה

בטקס מרגש הוענקו ע"י נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המוסד, תעודות הצטיינות ל-14 עובדי המוסד המצטיינים לשנת 2015 ◄ ראש הממשלה נתניהו; "המצטיינים, הפגינו חתירה למצוינות, חלקם תוך סיכון חיים ממשי, והם מהווים דמויות מפתח במוסד לפיצוח אתגרים מבצעיים שנראים לעיתים בלתי אפשריים".
0
0
ראש הממשלה מר נתניהו: שיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה | צילום: חיים צח, לעמ | עיבוד צילום: שולי סונגו
ראש הממשלה מר נתניהו

נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וראש המוסד מר תמיר פרדו, העניקו הבוקר (יום שלישי, י”ז טבת, תשע”ו) תעודות הצטיינות לארבעה-עשר עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2015.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

נשיא המדינה מר ריבלין אמר בטקס; “שיח השנאה שמופנה בימים האלה באופן אלים כלפי שרת המשפטים, ח”כ אילת שקד, הוא שיח מגונה, הוא שיח אלים ובזוי, שמקומו לא יכירנו בחברה הישראלית ובמדינת ישראל.

– אפשר להתווכח, צריך להתווכח, אפשר למחות, ואולם שיסוי וביזוי של נבחר ציבור, בפרט על ידי מחנכי הציבור, אינם הדרך”.

ראש הממשלה מר נתניהו, אמר למצטיינים; “כי; “הענקתי הבוקר, יחד עם הנשיא ראובן ריבלין ו-ראש המוסד מר תמיר פרדו, תעודות הצטיינות ל-14 עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2015.

המצטיינים, הפגינו חתירה למצוינות, חלקם תוך סיכון חיים ממשי והם מהווים דמויות מפתח במוסד לפיצוח אתגרים מבצעיים שנראים לעיתים בלתי אפשריים”.

“אנו פועלים נגד אויבנו, בטוח שאנו יכולים להם ושנוכל להם בכוחות משותפים. אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו”. סיכם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

הענקת תעודות הצטיינות לעובדי מוסד מצטיינים לשנת 2015

בין המצטיינים של עובדי ’המוסד’, לוחם ותיק המשרת במוסד זה זמן רב ובאמצעות יכולות טכנולוגיות-מבצעיות יוצאות דופן, נחישות וצניעות, הוא משמש דוגמה ומופת לדורות רבים של לוחמים.

תעודת הצטיינות, הוענקה גם ל’לוחמת’ אשר הובילה פעילות מבצעית מורכבת וייחודית כנגד כל הסיכויים ותוך הפגת דבקות במשימה ונחישות רבה.

כמו כן, תעודות הצטיינות נוספות הוענקו לאנשי טכנולוגיה שתרמו תרומה אסטרטגית לביטחון המדינה ולקצין איסוף אשר שהה בשליחות ארוכה בחו”ל ולקח חלק במבצע מרשים ומשמעותי.

העולם משתנה והמוסד משתנה יחד איתו. חלקו וחשיבותו במערך הביטחון הלאומי שלנו הולך וגדל. היום אנחנו תחת איומים חדשים, כשאנו מצויים במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של איסלאם קיצוני שחובק את כל העולם. ידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו. לא ינום ולא ישן שומר ישראל.

המצטיינים והמצטיינות לקחו חלק בפעילות הליבה של הארגון והם מגיעים מתחומים מגוונים במוסד. המצטיינים, צעירים לצד ותיקים, הפגינו במידה רבה חתירה למצוינות במילוי תפקידם תוך כדי מימוש ערכי המוסד, מטרותיו ויעדיו, וחלקם תוך סיכון חיים ממשי.

המצטיינים, שמגיעים מזירות שונות, נבחרו בקפידה על ידי פורום הבכירים של המוסד, על פעילותם המשמעותית ותרומתם יוצאת הדופן למוסד ולמדינת ישראל.

המצטיינים מהווים דמויות מפתח במוסד לפיצוח אתגרים מבצעיים שנראים, לעיתים, בלתי אפשריים. לצד המצטיינים הלוחמים, ניכר כי התחום הטכנולוגי-מבצעי הוא פורץ דרך במוסד הישראלי.

בין המצטיינים, לוחם ותיק המשרת במוסד זה זמן רב והפך ללוחם האגדי של הארגון. באמצעות יכולות טכנולוגיות-מבצעיות יוצאות דופן ותוך מקצועיות ללא פשרות, נחישות וצניעות, הוא משמש דוגמה ומופת לדורות רבים של לוחמים.

תעודת הצטיינות הוענקה גם ללוחמת אשר הובילה פעילות מבצעית מורכבת וייחודית כנגד כל הסיכויים ותוך הפגת דבקות במשימה ונחישות רבה.

כמו כן, תעודות הצטיינות נוספות הוענקו לאנשי טכנולוגיה אשר מילאו תפקידים בתחומי הליבה הטכנולוגיים ותרמו תרומה אסטרטגית לביטחון המדינה ולקצין איסוף אשר שהה בשליחות ארוכה בחו”ל ולקח חלק במבצע מרשים ומשמעותי.

בשל סיבות אישיות נבצר ממר אברהם ברזילי בן ה-90, לקבל באירוע פרס מפעל חיים, הפרס, יוענק לו במועד אחר. אברהם ברזילי, משרת את ביטחונה של מדינת ישראל כבר למעלה מ-70 שנה.

אברהם גויס למוסד בשנת 1955. הוא החל כלוחם והשתתף במספר רב של מבצעים, בהם גם העלאתם החשאית של יהודים ממדינות ערב. בשנת 1995, יצא אברהם לגמלאות, אך גם היום ממשיך להתנדב במגוון תפקידים במוסד. פעילותו ארוכת השנים במוסד, יוצאת דופן וראויה להערצה.

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין; “יש לנו אויבים וגם ידידים שעצם אזכור שם ה’מוסד’, גורם להם לצמרמורת”.

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, בירך המצטיינים ;”המוסד הישראלי נחשב לאחד מארגוני הביון הטובים בעולם. חלק מן המבצעים שביצעתם לאורך השנים הקנו למדינת ישראל תהילת עולם, שהרתעה עוצמתית בצידה.

יש לנו אויבים וגם ידידים שעצם אזכור שם ה’מוסד’, גורם להם לצמרמורת.

הם יודעים, שהיד הארוכה של מדינת ישראל, היא לא קלישאה, אלא אמת לאמיתה. אתם שייכים לארגון מתוחכם, מפותח, שניצב בקדמת הטכנולוגיה, אך היה ונשאר ארגון מודיעין אנושי.

ארגון שיונק את כוחו ועצמתו מהאדם. מכישורי האנשים המרכיבים אותו. מעוז רוחם, ממסירות הנפש שלהם, ולא פחות חשוב, מהאמונה בצדקת הדרך ומהבהירות המוסרית המאפיינת אתכם.

אתם שומרים עלינו גם במרחקים וראוי שאנחנו נשמור על עצמנו מבית. שיח השנאה שמופנה בימים האלה באופן אלים, כלפי שרת המשפטים, ח”כ אילת שקד, הוא שיח מגונה, הוא שיח אלים ובזוי, שמקומו לא יכירנו בחברה הישראלית ובמדינת ישראל.

אפשר להתווכח, צריך להתווכח, אפשר למחות, ואולם שיסוי וביזוי של נבחר ציבור, בפרט על ידי מחנכי הציבור, אינם הדרך. החובה לשמר על דיון ציבורי נוקב אך בה בעת קשוב ומכבד היא חובה שמוטלת על כולנו, על כל חלקי החברה הישראלית, ללא יוצא מן הכלל ובוודאי בימים אלה.

נשיא המדינה ריבלין עם ראש הממשלה נתניהו ו-פורום הבכירים של המוסד
נשיא המדינה עם ראש הממשלה ו-בכירי המוסד

מצטיינות ומצטיינים יקרים. בימים האחרונים – שמעתי את הסיפורים שלכם. קראתי על הנסיבות בגינן נבחרתם למדתי על מבצעים מורכבים ומסוכנים בהם לקחתם חלק.

על פיתוחים טכנולוגיים, על יכולות ייחודיות, על פעולות חשאיות ומגוונות שביצעתם ושלא יסופרו כנראה לעולם בקול רם ונפעמתי. בחודשים האחרונים אנו עדים לגל טרור בארץ ובעולם.

עם ישראל ממשיך להילחם על קיומו, תוך התמודדות מתמדת עם איומים מקרוב ומרחוק. בעת הקשה הזו, אנו זקוקים לכם. לתובנות, למידע, לניתוח.

אני יודע שאוזניכם ואזני חבריכם במוסד כרויות, עיניכם פקוחות, ליבכם קשוב וראשכם ממוקד באתגרים, בסכנות ובאיומים המשתנים שצופנים לנו ההווה והעתיד. אנחנו סומכים עליכם.

מאחורי כל אחת ואחד מכם ניצבת משפחה. אני רוצה להודות בשמי, בשם אזרחי ישראל ובשם העם היהודי כולו לכם ולבני משפחותיכם אשר עומדים לצדכם על המשמר לילות כימים בכל אשר תלכו.

בהזדמנות זו אני רוצה לברך את ראש המוסד היוצא מר תמיר פרדו ואת ראש המוסד הנכנס מר יוסי כהן. להודות לכם על מה שכבר עשיתם ועל מה שעוד תעשו. תודה. אשרינו שזכינו לבנות ובנים כמוכם”.

ראש הממשלה מר נתניהו; “אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו. לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת”

ראש הממשלה מר נתניהו; “אני מבקש לברך את המצטיינות והמצטיינים. יש פה כוח מגן, תוקף ואוסף של המדינה. המוסד מבוסס על אנשים בעלי יכולת חשיבה יצירה, יוזמה, לעיתים גם נטילת סיכון והשילוב הזה שצריך לגדול כל הזמן, הוא תמיד מרשים אותי.

יש דברים כל כך חשובים שאתם עושים שחשוב לשמור עליהם בסוד. הסוד הוא סוד כוחנו מול אויבנו. חשוב לנו לשמור עליו.

העולם משתנה והמוסד משתנה יחד איתו. חלקו וחשיבותו במערך הביטחון הלאומי שלנו הולך וגדל. היום אנחנו תחת איומים חדשים. בשל עליית האסלאם הקיצוני, אנו מצויים, אם אפשר לקרוא לזה כך, במלחמת עולם מול שני זרמים גדולים של אסלאם קיצוני שחובק את כל העולם.

אנחנו מחויבים לטפל באיומים הללו, ושני האיומים מתחברים זה בזה. אנו פועלים נגד אלה שפועלים נגדנו, ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו. לא ינום ולא ישן שומר ישראל, גם שומרת”. סיכם נתניהו.

כאשר עלה ראש המוסד מר תמיר פרדו, שהיה זה טקס הענקת התעודות האחרון שלו בראש הארגון, לברך את המצטיינים עמד הקהל על רגליו ומחא לו כפיים דקות ארוכות, לאחר מכן, אמר; “מצטיינים יקרים, אני מבקש לברך אתכם, ולהביע את הערכתי הרבה לפועלכם הייחודי, לעשייתכם הברוכה ותרומתכם המשמעותית לאורך השנה ומעבר לה.

אתם, כמו כלל משרתי המוסד, פועלים במעין תרבות הפוכה לזו הנהוגה בימים אלה. משרתי המוסד מתרחקים מפרסום, פועלים “מתחת לראדר”. מדד הצלחתנו הוא בשמירה על חשאיותנו. סוד הצלחת המוסד בהיותו חדשני, ביכולתו לשלב מבצעים עם טכנולוגיה מתקדמת ויכולות מודיעין חדשניות.

אנו מחויבים להמשיך ולהיות דרוכים אל מול האיומים והאתגרים, שלא רק שאינם פוחתים, אלא הופכים מורכבים ומסובכים יותר ויותר. המוסד, חייב להמשיך להגביה עוף, לבחון את האופק, לזהות את המגמות והאיומים עוד בראשיתם, לסמן את המענה הנדרש ולממש אותו”. סיכם ראש הממשלה מר נתניהו.

בחודש ינואר, הקרוב, יסיים מר פרדו, קדנציה בת 5 שנים כראש מוסד, זאת אחרי שירות של 43 שנים במערכת הביטחון. פרדו, מסכם 5 שנות פעילות ענפה, שהצמיחה מבצעים נועזים והציבה את המוסד בקדמת הטכנולוגיה.

את פרדו יחליף יוסי כהן. אל המוסד התגייס כהן בשנת 1983, בהיותו בן 22, ושובץ ליחידה מבצעית. בשנת 2006, זכה כהן ב-פרס ביטחון ישראל. בשנת 2011, מונה לתפקיד סגן ראש המוסד. בשנת 2013 נבחר כהן על-ידי ראש הממשלה לתפקיד ר’ המל”ל והיועץ לביטחון לאומי.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן