כאן מדע | טכנולוגיה

השר אופיר אקוניס: משרד המדע, ישקיע מעל 10 מיליון ₪ בתכניות לקידום נשים במדע

0
0

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל מר אופיר אקוניס; “משרד המדע בראשותי, רואה יעד וערך בשילובן של נשים בכלל תחומי המדע והטכנולוגיה ובמתן הכלים שיאפשרו להן להיות פורצות דרך גם בתחומים אלו. זוהי תרומה עצומה למדינת ישראל שתזכה למוחות מבריקים נוספים מכל המינים, שיצעידו את ישראל בשנים הבאות. הצלחתן היא הצלחת כולנו”.
השר אופיר אקוניס: משרד המדע, ישקיע מעל 10 מיליון ₪ בתכניות לקידום נשים במדע
השר אופיר אקוניס: משרד המדע, ישקיע מעל 10 מיליון ₪ בתכניות לקידום נשים במדע

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל הצטרף באחרונה ליוזמת ג’נדר-נט (Gender-NET) האירופית לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה ולקידום המחקר המגדרי באקדמיה ובתעשייה. במסגרת היוזמה תתוקצב ישראל בשנה הקרובה בכ-30,000 יורו לקידום מטרות התכנית ע”י האיחוד האירופי. בנוסף, ישקיע המשרד בשנה הקרוב התקציב כולל של למעלה מעשרה מיליון שקלים בתכניות שונות לקידום בנות, נערות ונשים במדע ובטכנולוגיה ובהקמת מרכז ידע ארצי בתחום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

‏דוברת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל הגב’ ליבי עוז, מסרה היום (חמישי, ט”ו בחשון תשע”ו), לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במסגרת התכנית תשתתף ישראל בפיתוח תכניות ארציות ובין-לאומיות ל’שוויון והוגנות מגדרית’ ותטמיע אותן בישראל.

בהתאם, המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה ב-משרד המדע, תוביל בשנת הלימודים הקרובה, יחד עם משרד החינוך ו-צה”ל, תכנית לעידוד נערות ללימודים ולעיסוק ב; מדעים, הנדסה וטכנולוגיה באמצעות מפגשים בין תלמידות לבין חוקרות ומדעניות מהאקדמיה, קצינות המשרתות ביחידות עילית טכנולוגיות בצבא ומנהלות ומהנדסות מתעשיות טכנולוגיות.

המטרות העיקריות של יוזמת ג’נדר-נטהן לשפר את אחוזי הגיוס של נשים מדעניות למשרות אקדמיות ולתרום לשיפור מסלול הקריירה ותנאי העבודה שלהן. כמו כן, התכנית מבקשת לעודד חתירה ל’מצוינות מדעית’. מדובר בתכנית הדגל של האיחוד האירופי לקידום הנושא.

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל מר אופיר אקוניס, אמר, כי; “משרד המדע בראשותי, רואה יעד וערך בשילובן של נשים בכלל תחומי המדע והטכנולוגיה ובמתן הכלים שיאפשרו להן להיות פורצות דרך גם בתחומים אלו. זוהי תרומה עצומה למדינת ישראל שתזכה למוחות מבריקים נוספים מכל המינים, שיצעידו את ישראל בשנים הבאות. הצלחתן היא הצלחת כולנו”.

כזכור, משרד המדע, הכריז השנה על ’שנת קידום נשים במדע ובטכנולוגיה’ ואף השיק באחרונה קמפיין הסברתי לעידוד ילדות, צעירות ונשים ללמוד ולעסוק במדע ובטכנולוגיה. הקמפיין, מבקש לשנות ולאתגר תפישות חברתיות המרתיעות ילדות ונשים מלימוד ועיסוק בתחום ולהלהיב אותן לקחת בו חלק.

“הצטרפותה של ישראל לתוכנית לא רק תשפר את הייצוג של נשים במשרות הבכירות באקדמיה ואת חלקן של נשים במחקר ופיתוח בתעשייה, אלא גם תהפוך את הקטגוריה “מגדר” לקטגוריה מדעית אנליטית שתאפשר לנו לייצר מדע טוב, מתקדם ומדויק יותר” – אומרת פרופ’ נורית ירמיה המשמשת יו”ר המועצה לקידום נשים במדע ובטכנולוגיה והמדענית הראשית במשרד המדע.

פרופ’ ירמיה, הוסיפה, כי; “החברה המערבית אמנם מעודדת ומאפשרת לנשים לצאת למרחב הציבורי-תעסוקתי שפעם היה סגור יותר עבורן אולם החברה עדיין לא עושה זאת באופן אקטיבי וגם לא מאפשרת לגברים לבחור לבלות יותר זמן במרחב הפרטי-משפחתי”.

בפרויקט האירופי חברות 12 תוכניות, סוכנויות וארגונים מרחבי אירופה ו-צפון אמריקה, בהם; המרכז למחקר מדעי ב-צרפת, האקדמיה הלאומית למדעים ב-ארה”ב, הארגון הלאומי למחקרי בריאות ב-קנדה, וכן משרד הכלכלה והתחרות ב-ספרד, המועצה למחקר מדעי ב-נורווגיה, היחידה לשוויון ב-בריטניה ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן