בריאות הציבור מחלות - כל מה שרצית לדעת

שפעת: החל מבצע חיסוני שפעת במרכז הרפואי הלל יפה

ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים במרכז הרפואי הלל יפה, ממליצה לכל האוכלוסייה להתחסן ובעיקר לאנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון, נשים הרות, ילדים, קשישים ותינוקות. לעיתים ישנה נטייה לחשוב, כי אם התחסנתי בעבר אין צורך להתחסן כל שנה מחדש, אך ישנה חשיבות מכרעת להתחסנות בכל שנה מחדש כיוון שרמת הנוגדנים נוטה לדעוך ולעיתים הרכב החיסון שונה מהשנה החולפת.
0
0
מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, דר' מיקי דודקביץ, מתחסן
דר’ מיקי דודקביץ, מתחסן

בעקבות פתיחתו של מבצע הסברה לטובת ההתחסנות נגד שפעת מטעם משרד הבריאות בראשית השבוע (א’) בהשתתפות שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ”ל משרדו מר משה בר סימן טוב וראשי האגפים במשרד שהתחסנו אף הם הודיע מרכז הרפואי הלל יפה, כי עם קבלת החיסונים ממשרד הבריאות, הגיעו כל צוותי בית החולים לשמוע את הרצאתה של ד”ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים במרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, בנושא; “השפעת והחיסונים נגדה” ומיד לאחר הרצאתה התחסנו הצוותים הרפואיים והסיעודיים ובמהלך השבוע הקרוב צפויים להתחסן כלל העובדים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הראשון להתחסן היה מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, ד”ר מיקי דודקביץ, שהיווה דוגמא ומופת לכלל העובדים; “חשוב לי להתחסן מדי שנה ולהימנע מלחלות וכמובן להדביק את משפחתי, המטופלים שלי ועמיתי לעבודה, עובדי המרכז הרפואי “הלל יפה”.

גורם מחלת השפעת הוא נגיף האינפלואנזה המועבר מאדם לאדם, באמצעות טיפות זעירות הניתזות מדרכי הנשימה בזמן דיבור, שיעול או עיטוש” – מסבירה ד”ר שטיין.

דר’ מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים במרכז הרפואי הלל יפה, ממליצה לכל האוכלוסייה להתחסן | צילום: דוברות | עיבוד: שולי סונגו ©

מדובר במחלה (שפעת) לא נעימה החולפת תוך מספר ימים, אך גם עלולה לגרום לסיבוכים, כגון; דלקת ריאות, דלקת בסמפונות, דלקת אוזניים ואף סיבוכים במערכת העצבים.

לכן, חשוב מאוד להתחסן כאשר התקופה המומלצת היא החל מתחילת אוקטובר ועד לסוף נובמבר, כמובן שגם לאחר מועד זה ניתן להתחסן כיוון ששיא התחלואה לעיתים משתהה עד חודשים; פברואר, מרץ.

ד”ר שטיין, ממליצה לכל האוכלוסייה להתחסן ובעיקר לאנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון, נשים הרות, ילדים, קשישים ותינוקות.

לעיתים, ישנה נטייה לחשוב, כי אם התחסנתי בעבר אין צורך להתחסן כל שנה מחדש, אך ישנה חשיבות מכרעת להתחסנות בכל שנה מחדש כיוון שרמת הנוגדנים נוטה לדעוך ולעיתים הרכב החיסון שונה מהשנה החולפת.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן