ארכיאולוגיה קִרְיַת גַּת

רשות העתיקות, נחשף פסיפס נדיר בן כ-1500שנה בפארק התעשייה קרית גת

הפסיפס, המתאר רחובות ומבנים קדומים ממצרים שנחשף לפני כשנתיים בפארק התעשייה קרית גת, הוחזר כעת לאתר לאחר ששומר ע"י רשות העתיקות ויוצג לציבור לראשונה ביום חמישי הקרוב (י"ח, תשרי ה’תשע"ו), ג’ חוה"מ סוכות, ה-1 אוקטובר במסגרת פסטיבל "מפעלים מבפנים" הארכיאולוגים; "הופעה של מבנים על גבי רצפות פסיפס היא תופעה נדירה בארץ ישראל".
0
0
רשות העתיקות, נחשף פסיפס נדיר בן כ-1500 שנה שהתגלה בפארק התעשייה קרית גת
פסיפס נדיר בן כ-1500 שנה

פסיפס בן כ-1500 שנה, המציג מפה ובה רחובות ומבנים, נחשף לפני כשנתיים בחפירות ארכיאולוגיות שניהלה רשות העתיקות יחד עם תלמידי בית ספר ועובדים מפארק התעשיות קרית גת. חפירת הפסיפס מומנה באדיבות חברת י.ש. גת – חברת ניהול פארק התעשייה קריית גת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הארכיאולוגים סער גנור וד”ר רינה אבנר מ’רשות העתיקות’, שאינם מסתירים את התרגשותם, אומרים כי; “הופעה של מבנים על גבי רצפות פסיפס היא תופעה נדירה בארץ ישראל. המבנים מסודרים לאורך רחוב עמודים ראשי של עיר, כמעין מפה קדומה.

עוד עולה, כי לצד אחד המבנים בפסיפס שנחשף, השתמרה כתובת בשפה היוונית, המעידה על כך שהמקום המתואר הינו היישוב חורטסו שבארץ מצרים.

לפי המסורת הנוצרית, בחורטסו, נקבר הנביא ’חבקוק’ (חֲבַקּוּק, היה אחד מנביאי המקרא, מתקופת הבית הראשון.

נבואותיו של חבקוק מצויות ב-ספר חבקוק בן שלושת הפרקים, שהוא אחד מ-ספרי תרי עשר, והן עוסקות בשאלת צדיק ורע לו…

על רקע עלייתם של הכשדים– הלוא הם; הבבלים, ככל הנראה.), הופעת עיר מצרית זו על רצפת המבנה הציבורי ב-קריית גת, מרמזת, אולי, על מקורם של יושבי הכנסייה”.

מרצפת הפסיפס, שהייתה חלק מרצפת מבנה כנסייה אשר לא שרד, השתמרו שני חלקים המלמדים, כי; בחלק אחד מתוארים בעלי חיים כ-תרנגול, איילה, בעלי כנף, וגביע מיוחד ובו פירות אדומים.

עובד רשות העתיקות במהלך שימור הפסיפס פסיפס הנדיר בן כ-1500 שנה | צילום: ניקי דוידוב

לדברי הארכיאולוג מר גנור; “בהתקנת הפסיפס השתמש האומן ב-17 גוונים של צבעי אבנים; ההשקעה ואיכות חומרי הגלם הם מהטובים שהתגלו עד כה בארץ ישראל”.

בחלק השני, מתואר נוף מן הנילוס המצרי – סירה מגולגלת מפרש, רחובות ומבנים. המבנים מתוארים במפורט בתלת מימד, ולהם שתיים עד שלוש קומות, מרפסות וגלריות, גגות, רעפים וחלונות.

“פסטיבל מפעלים מבפנים״, יתקיים השנה לראשונה בפארק התעשייה קריית גת בחול המועד סוכות ועתיד להפוך למסורת שנתית. פארק התעשייה קריית גת, יהפוך בתאריך ה- 1.10 לזירת התרחשות גדושת מופעים חד פעמיים בלוקיישנים בלתי שגרתיים, עם סיורים נדירים בקרביים של המפעלים הידועים בישראל.

ה-ילדים, ייהנו מהופעות של “אדון שוקו” עם שירי אריק איינשטיין, “שכונת הופ” ומגוון פעילויות יצירה.

ל-מבוגרים, מחכה היצע ייחודי של הופעות עם שלום חנוך ו-משה לוי במופע “יציאה” במפעל למדפסות, הזמרת דקלה בפארק, אופרה בין הרי סוכר ו-חמי רודנר בכיתת אמן מהפנטת במבשלת הבירה “נגב”.

הפרויקט, יעניק הזדמנות נדירה לקהל הרחב להציץ לעולם הנסתר של המפעלים באחד מאזורי התעשייה המתקדמים בארץ.

מפעלים מבפנים הוא האירוע שיפתח את ’חגיגות ה-60 לעיר קריית גת’ והקהל מוזמן ליהנות מחוויה מוזיקלית וויזואלית מיוחדת במינה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן