חדשות המדע חדשות כאן ישראל תחבורה ציבורית

ראש הממשלה מר נתניהו: ישראל, מקבלת 20% מההשקעות של הסייבר בעולם

ראש הממשלה, חנך הבוקר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע, באירוע השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות הדרום... במדינת ישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים, לא יירו על רכבות ולא יזרקו אבנים כאוות נפשם. מי שיעשה את זה ישלם מחיר כבד מאוד.
0
0
ראש הממשלה מר נתניהו עם השר כץ בקו רכבת ישראל בין אשקלון לבאר שבע
ראש הממשלה מר נתניהו עם השר כץ

“פארק הסייבר הזה הוא מנוע צמיחה עולמי, צריך להבין את זה – זה מנוע צמיחה עולמי. כלכלת העולם צומחת עם האינטרנט, אי אפשר להצמיח את האינטרנט בלי להגן על האינטרנט. מדינת ישראל היא בין שתי מעצמות האינטרנט המובילות בעולם, וזו לא הפרזה. ההשקעות בסטרט-אפים של סייבר היו ב-2014 עשרה אחוז מההשקעות בעולם…” – כך הצהיר הבוקר (יום חמישי, ד’ תשרי, תשע”ו) בין היתר, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כאשר חנך את קו הרכבת אשקלון – באר שבע. באירוע החגיגי השתתפו שר התחבורה מר ישראל כץ, יו”ר דירקטוריון רכבת מר ישראל חוסאם בשארה, מנכ”ל רכבת ישראל מר בועז צפריר וראשי ערים ומועצות בדרום הארץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

קו רכבת ישראל בין אשקלון לבאר שבע, ייחל לפעול מאמצע חודש ספטמבר 2015. הקו עתיד לקצר את הנסיעה למרכז הארץ ולדרומה ובכך לקרב את הפריפריה למרכז ולחבר את הערים; שדרות, נתיבות ו-אופקים לעיר באר שבע ולרשת המסילות הארצית.

עלות הפרויקט כ- 2.2 מיליארד ש”ח והוא כולל מסילה כפולה באורך של כ- 60 ק”מ, תחנות רכבת חדשות בשדרות ונתיבות שכבר פעילות ותחנת אופקים שתיפתח לקראת סוף השנה. בנוסף נכללים בפרויקט; גשרי כביש, גשרי רכבת, הפרדות מפלסיות ומעברים חקלאיים.

התחנות החדשות נגישות ל-נכים, בעלי אזורי המתנה מרווחים ומגרשי חניה צמודים. תחנת שדרות, כוללת אמצעי מיגון הולמים. זמן הנסיעה בקו החדש יהיה כ- 45 דקות וצפי הנוסעים ההתחלתי בקו הוא כ-157,000 בשנה.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול, קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ. במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים מהירים. בדרך הנה ראיתי את הפיתוח הזה שאתה ישראל מוביל אותו, במדיניות המשותפת שלנו בהקצאת משאבים גדולים מאוד. אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי.

זה אבסורד שבמדינה הקטנה שלנו צריך לנסוע שעות בכבישים, להתגלגל בצמתים, פקקי תנועה – את זה אנחנו מחסלים ופשוט יוצרים נתיבים בנגב, בגליל ובמרכז – משנים את הכל. הדבר הזה גם בא לידי ביטוי עם העברת צה”ל דרומה, עם יחידות התקשוב שאנחנו מעבירים לעיר באר שבע.

זה הופך להיות תופעה עולמית, החברות הגדולות ביותר בעולם מגיעות לבאר שבע, כדי לפתח כאן עסקים, במיוחד במה שקשור ב’סייבר’, אבל זה מתפשט לכל התחומים האחרים כפי שאמרת ישראל בצדק – יש פה עתיד גדול מאוד למדינת ישראל, לנגב, לערים שהיו פעם עיירות פיתוח והן כבר מפותחות ומתפתחות במהירות עצומה.

אני שמח לראות כאן את חבריי, ראש עיריית נתיבות ושאר חבריי כאן. הנגב, זה המרכז החדש, זה דבר אדיר, וזה משרת את כל תושבי הנגב, כפי שהפיתוח הזה ישרת את כל תושבי ישראל. עכשיו, יש לי טרוניה – אני רוצה לנסוע עם הנוסעים, זאת אומרת, אני מאוד נהנה מהמפגש עם חבריי, עם שר התחבורה ועם הנהלת הרכבת שעמלה קשות כאן, ועם ראשי הערים שנושאים בנטל ובזכות לפתח את היישובים ואת האזור, אבל אני עומד על כך, ואני מפנה את זה לאנשי האבטחה – תנו לי לעלות לרכבת עם נוסעים. אני רוצה לראות את הנוסעים, אני רוצה לשמוע אותם, ואני רוצה לנסוע יחד איתם – אני חושב שזה יכול לעבור בשלום, ובמיוחד זה יעבור בשמחה.

זה יום שמחה אדיר וברכות לכל העוסקים במלאכה, אנחנו בעיצומה ונחנוך את הקו הבא. בכל מקרה, תודה רבה לכם, אני מאוד נרגש. זה חזון שאנחנו מדברים עליו שנים רבות, ואני זוכר אותו מהיותי חייל, מידרדר משתרך בפקקים, אמרתי ’יום אחד אולי יעלה בידי לשנות את זה’ – היום הזה הגיע. יום נהדר, תודה לכם”.

◄ נתניהו: החוק חייב לשרת את החיים ולא החיים את החוק

ראש הממשלה מר נתניהו; התייחס וענה לשאלות עיתונאים גם בנושא; ירושלים והכריז, כי; “אנחנו עדים לכך שאנחנו החלטנו לשנות מדיניות ולאסור מלחמה על מיידי האבנים, זורקי הבקבוקים, יורי היריות ופורעי הפרעות – פשוט שינוי. והדבר הזה בא לידי ביטוי קודם כל בשינוי הוראות פתיחה באש.

בקבוק תבערה או אבן – אלה הורגים גם בתוך ’הקו הירוק’ וגם מעבר לקו הירוק. הנרצח והנפגע אינו יודע את ההבדל, גם אנחנו איננו רואים את ההבדל. אנחנו הולכים להחמיר מאוד את הוראות פתיחה באש, וקיבלת לזה ביטוי אתמול כבר בירושלים.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו עם שר התחבורה בחנוכת קו רכבת ישראל בין אשקלון לבאר שבע | צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית | עיבוד: שולי סונגו ©

דבר שני, אנחנו הולכים להחמיר את העונשים בעונשי מינימום. יש לזה הרבה ויכוח, יש לזה הרבה התרעמות, אבל החוק חייב לשרת את החיים ולא החיים את החוק. תמיד האמנתי בזה, ולכן החוק ישונה. והדבר השלישי, אנחנו נפעיל גם קנסות הרבה יותר מאסיביים על נערים מתחת לגיל המאסר, עליהם ועל המשפחות שלהם, כולל חילוט נכסים במקרה הצורך על מנת ליצור הרתעה חדשה.

במדינת ישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים, לא יירו על רכבות ולא יזרקו אבנים כאוות נפשם. מי שיעשה את זה ישלם מחיר כבד מאוד. זה שינוי מדיניות, אני מציע שתתייחסו לזה בהתאם. כשאני רוצה משהו – אני משיג אותו, ואני רוצה לשנות את המצב הזה מן הקצה אל הקצה”.

בנושא מינוי מפכ”ל המשטרה; “השר ארדן, נוהג נכון כשהוא מבין שזה המינוי החשוב ביותר שהוא יכול לעשות, אם זה ייקח עוד כמה ימים ועוד כמה שבועות, טוב שכך. יש לנו משטרה מצוינת, היא תהיה טובה יותר, והיא צורכת, או דורשת, כמה שינויים – ומי שיוביל אותה זה המפכ”ל החדש שיתמנה”.

בהתייחסו אל נושא פיתוח הנגב, אמר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “המהירות תהיה גדולה, והמהירות של הפיתוח גדולה אף יותר. קורה כאן משהו. בפעם הראשונה מאז שנים ארוכות שהנגב מושך אליו אנשים. צעירים באים הנה, הם באים לנתיבות והם באים לאופקים והם באים לשדרות, והם באים לערים; באר-שבע, דימונה, ירוחם”.

◄ פארק הסייבר, יש פה בשורה חדשה למדינת ישראל

בנושא ’פארק הסייבר’, אמר ראש הממשלה מר נתניהו, כי; “פארק הסייבר הזה הוא מנוע צמיחה עולמי, צריך להבין את זה – זה מנוע צמיחה עולמי. כלכלת העולם צומחת עם האינטרנט, אי אפשר להצמיח את האינטרנט בלי להגן על האינטרנט.

מדינת ישראל היא בין שתי מעצמות האינטרנט המובילות בעולם, וזו לא הפרזה. ההשקעות בסטרט-אפים של סייבר, היו ב-2014 עשרה אחוז מההשקעות בעולם. ההשקעות בסייבר בישראל ב-2014, היו עשרה אחוז מההשקעות בעולם – פי חמישים מגודלה של ישראל. ההשקעות ב-2015 לפי הנתונים האחרונים שיש לנו הוכפלו.

ישראל עכשיו מקבלת עשרים אחוז מההשקעות של הסייבר בעולם – זה מספר מדהים, משהו גדול מאוד קורה פה. ואת ההשלכות של מה שאמרתי עכשיו אנחנו מרגישים כאן ונרגיש בכל רחבי מדינת ישראל, אבל קודם כל אנחנו מרגישים את זה בנגב, כיוון שהעברנו את ’יחידות הסייבר’ של מדינת ישראל לעיר באר שבע ולאזור, ואנחנו מעודדים את המנוע העסקי שאנשי הסייבר המוכשרים בגמר שירותם הצבאי, מסוגלים לפתח. אין דבר יותר מזרז או מעצים את האזור כולו, כי זה מחייב גם שירותים נוספים, תעשיות נוספות, תעסוקה חדשה, צמיחה חדשה. יש פה בשורה חדשה למדינת ישראל”.

◄ העברת ’עיר הבה”דים’ מזניקים את הנגב קדימה בהיקפים שלא הכרנו

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; התייחס בתשובותיו לשאלות עיתונאים גם בנושא העברת ’עיר הבה”דים’ אל הנגב; “אני התערבתי בעניין כשבממשלה, ממשלתי הקודמת, נעצר תקציב להעברת צה”ל דרומה. אני חייב להגיד לך שבאותו יום החלטתי לפטר את השר הנוגע בדבר.

למחרת היום וידאתי שהכסף עבר. אין לי כוונה לפטר כרגע אף אחד, אבל אני בהחלט מתכוון להעביר את הכסף, כי העברת צה”ל, דרומה יחד עם העברת יחידות התקשוב, יחד עם העשייה הכבירה של נתיבי התחבורה – כל הדברים הללו מזניקים את הנגב קדימה בהיקפים שלא הכרנו, ואני לא מתכוון שזה ייעצר אפילו יום אחד. זה יהיה בזמן, זה יהיה לפני הזמן”.

◄ זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים עם ארה”ב

“אני שומע מכל מיני מומחים ופרשנים מזה חודשים שמסבירים שהמאבק שהובלנו נגד עסקת הגרעין האיראנית יכולה לגרום לנתק, לקריסה ביחסים עם ארצות הברית. אני מעולם לא הבנתי מדוע מדינת ישראל הריבונית, שמייצגת את העם היהודי, איננה יכולה להוביל מאבק נגד הסכם גרעין עם מדינה שמכריזה על כוונתה להשמיד אותנו. אמר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; בנושא הבית הלבן; “אני חושב שזו לא רק זכותי, זו חובתי להצביע על הסכנות הללו, והדבר הזה לא רק שאינו פוגע במדינת ישראל, הוא משרת את מדינת ישראל, משום שכל הגורמים בארצות הברית, לרבות אלה שתמכו בהסכם, אומרים; “בוודאי שצריך להתנגד לתוקפנות האיראנית, בוודאי שצריך לחזק את מדינת ישראל”.

כמובן הדבר בא לידי ביטוי גם בדברים שאומר הנשיא אובמה והמזכיר קרי, שאתמול דיברתי עימו. זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים כזאת, גם לא יכולה להיות קריסה של יחסים כזאת, ולכן אני חושב שכדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים.

◄ אני יודע איך לנווט את היחסים של ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו

אני חושב שאני יודע איך לנווט את היחסים של מדינת ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו, ואנחנו שומרים עליה – גם מול האיומים החיצוניים, גם בגבולות, יש כאן גדר ביטחון מול מצרים, שכולנו יודעים מה היה קורה למדינת ישראל אלמלא התעקשתי להקים אותה, וגם בפיתוח הפנימי של מדינת ישראל. אנחנו מפתחים את המדינה, סוללים רכבות, סוללים כבישים, מפתחים את הסייבר, מפתחים את העתיד, ובה בעת שומרים גם על הביטחון שלנו, על הגבולות שלנו וגם על היחסים שלנו עם הטובה בידידותינו, ארצות הברית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן