חקלאות ישראל

החקלאים חסמו עשרות צמתים ברחבי הארץ עם טרקטורים, חציר ושפכו חלב

החקלאים בצומת באר טוביה, חסמו את הכביש לכיוון אשדוד עם 10 טרקטורים, שופלים ושפכו חלב על הכביש: "אנחנו כן בוכים על חלב שנשפך..." ◄ יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור; "חוק ההסדרים יביא לכך שמאות חקלאים ואלפי משפחות מהפריפריות ימצאו עצמם ללא פרנסה וזאת ללא כל ירידה של פרוטה לצרכן. אנחנו נמצאים בקרב על הבית".
0
0
חקלאי ישראל, חסמו עשרות צמתים ברחבי הארץ עם טרקטורים, חציר ושפכו חלב
חקלאים שופכים חלב

מחאת החקלאים, עולה שלב: מאות חקלאים חסמו והפגינו היום (ה’ באלול תשע”ה) בעשרות צמתים ומפגינים מצפון המדינה (נהלל, כפר תבור ועוד) ועד דרומה (הערבה ויטבתה). החקלאים, מוחים על כוונת משרד האוצר להכניס את הסעיפים החקלאיים ב’חוק ההסדרים’ בענף צאן ובפטם, אשר עלול לגרום לכך, כי מאות משפחות ואלפי חקלאים, יסגרו את משקיהם החקלאיים וימצאו עצמם מובטלים וללא כל פרנסה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עיקר האיום המיידי בצעדי האוצר, יהיה על החקלאים שבפריפריה ובגבול הצפון, זאת מבלי שהצרכן, ירוויח מכך ולא פעלו להכניס לחוק ההסדרים את הסעיפים הקשורים לעובדים הזרים – ביטול מס המעסיקים, הפחתת עלויות החקלאי המעסיק עובדים זרים בגין מגורים והחזרת נקודות הזיכוי לעוסקים בחקלאות, כפי שהבטיחו לעשות.

כמו כן, טיפול בפערי התיווך הפוגעים בחקלאים, במסגרת קידום החוק שמסדיר את פערי התיווך.

ב’התאחדות חקלאי ישראל’ מדגישים, כי משרד החקלאות, אינו מבין את גודל השעה וכי במידה ומשרד החקלאות לא יתעשת, בעוד כ- 10 שנים לא יהיו עוד חקלאים בארץ ולא יהיה שוק מקומי.

החקלאים מפגינים בשכיבה על כביש מספר 4 בצומת כפר הרואה שליד חדרה | צילום: דוברת תנועת המושבים

עוד מזהירים, ב’התאחדות חקלאי ישראל’ כי; “הכנסת הסעיפים החקלאיים במסגרת “חוק ההסדרים”, תביא לכך שלא רק שהחקלאי ימצא עצמו ללא פרנסה אלא גם שהצרכן לא ירוויח כלום והכל בשביל ייבוא פרוע.

מה עוד שההשלכות יהיו ברורות, הייצור והעיבוד, ירוכזו במספר ידיים מצומצם ולמעשה את החקלאים יחליפו מונופולים גדולים”.

בהתאחדות חקלאי ישראל, מוסיפים שפתיחה לייבוא משמעה “שוק פרוע בענף” שכן כיום המחיר מפוקח ופתיחת הייבוא תביא לכך, כי לא יהיה ניתן לשלוט על המחירים.

מה עוד שיש השלכות לטווח הארוך שכן, ברגע שיהיה חרם על מדינת ישראל, סנקציות בינלאומיות או לחלופין; שפעת עופות או מחלה כזאת או אחרת, תהיה בעיית יבוא במדינה ואז יהיה מחסור חמור ולא יהיה שוק מקומי להסתמך עליו.

בהתאחדות החקלאים, מדגישים, כי הם בעד רפורמות בחקלאות אך לא בחוק ההסדרים אלא במו”מ ובהסכם ל- 15-20 שנה הוא יטפל בכל שרשרת הערך של התוצרת מהחקלאי ועד הצרכן בכדי לטפל באופן שורשי בפערי בתיווך”.

בהתאחדות חקלאי ישראל, מדגישים, כי אם לא עימה ינהלו מו”מ ענייני ומידי, המאבק יוחרף.

החקלאים, תלו אתמול בערב בכניסה למאות מושבים ו-קיבוצים ברחבי המדינה פלריגים ומדבקות; “הממשלה הורסת את החקלאות”; “חקלמות – חקלאות או למות”; “חקלאות אינה סעיף תקציבי”; “חקלאות – ביטחון המזון שלי” ועוד.

במהלך ההפגנה, נחסמו לתנועה 25 צמתים ברחבי הארץ. בצפון ב-כפר תבור, הפגינו החקלאים בזמן בו שר החקלאות ח”כ אורי אריאל, קיים שם סיור.

אל ההפגנה הגיע גם הזמר יובל בנאי. ב-ערבה וב-יטבתה, נחסמה התנועה ל-25 דקות והובערו צמיגים. בצומת באר טוביה, חסמו את הכביש לכיוון אשדוד עם 10 טרקטורים, שופלים ושפכו חלב על הכביש. ב-צומת כברי, צמח ו-עברון, שפכו פירות וירקות וב’צומת הרואה’ נשכבו חקלאים על הכביש.

מזכ”ל תנועת המושבים ויו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור, האשים, כי; “ההתנהלות של הממשלה להכניס את סעיפי החקלאות ב-חוק ההסדרים היא כוחנית ושערורייתית.

כזכור, הרפורמה שמר לוקר עשה ב’ענף החלב’ עלתה למדינה כ-300 מיליון ₪, ובתמורה לכך, חוסלו כ-200 רפתות והצרכן לא זכה לירידת מחיר של פרוטה. להערכתנו, גם כאן, בהתנהלות של ממשלת ישראל, המדינה תשקיע הון בחיסול ענפים חקלאים, צאן ופטם, והצרכן לא יזכה לשום ירידה במחיר”.

מר צור, הוסיף; “אנחנו קוראים לממשלה לנהל איתנו מו”מ אינטנסיבי ורציני להסכם ל-15-20 שנה על הרפורמות בכדי שאנחנו נוכל להמשיך ולקיים את החקלאות מצד אחד והצרכנים הישראלים, יוכלו לקנות תוצרת איכותית וטרייה במחיר הוגן.

אנו לא ניתן יד לחיסול ענפים חקלאיים שלמים במחטף הכוחני שעושה חוק ההסדרים. אנחנו נמצאים בקרב על הבית, על הפרנסה של אלפי חקלאים. אנו לא נוותר עד שיורדו כלל הסעיפים החקלאיים ב”חוק ההסדרים” ויוכנס נושא העובדים הזרים”.

ההסכם ל-15-20 שנה הוא יטפל בכל שרשרת הערך של התוצרת מהחקלאי ועד הצרכן בכדי לטפל באופן שורשי בפערי בתיווך”. סיכם מזכ”ל תנועת המושבים ויו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר צור.

החקלאים שהפגינו פיזרו פירות על הכביש צומת כברי במחאה על מדיניות הממשלה  צילום תנועת המושבים  עיבוד שולי סונגו ©
החקלאים מפגינים

מזכ”ל התנועה הקיבוצית, מר ניר מאיר, ביקש להלין על התנהלותם הבעייתית של השרים, לדבריו; “שר האוצר, שיודע לשבת עם כל הגורמים האינטרסנטים במדינה, כולל נציגי הטייקונים, מחרים את החקלאים. לא נסכים לכך.

למרות בקשותינו להידברות הוא מוביל מהלך ללא הידברות ותוך איום של חוק ההסדרים.

כופים עלינו רפורמות כוחניות, שמחסלות אמצעי ייצור ליישובים שלמים בפריפריה, ויותירו את תושביהם, אלפי חקלאים ועובדי משחטות, מובטלים. הגיע שר חדש ושומע לעצותיהם של גאוני האגף לפיו הוא יוכל לצבור הון פוליטי על גב החקלאים.

אותם רפורמות שהשר כחלון, מוביל, יסתיימו באותה תוצאה של הרפורמות הקודמות שהובילו קודמיו באוצר; ללא שינוי במחיר לצרכן, ומנגד חקלאים רבים הנוטשים את ענף חסרי כל.

זוהי שיטה רעה, לא ציונית, לא ישראלית, לא לטובת הצרכן, ולבסוף גם אינה מביאה תוצאות”. סיכם מזכ”ל התנועה הקיבוצית.

מזכ”ל התאחדות חקלאי ישראל, מר אבשלום (אבו) וילן, אמר; “הרפורמות בחוק ההסדרים בצאן ובפטם הן הונאה ציבורית.

החיסכון המקסימלי של המשפחה יהיה 5 ₪ לחודש ובעוד המחיר יהיה מאות ואלפי משקים חקלאיים קטנים שיסגרו”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן