פטנטים | המצאות

משרד המדע: עלייה של 20% במספר ההמצאות של מוסדות מחקר בישראל

שר המדע הטכנולוגיה והחלל ח"כ דני דנון, על סקר המועצה הלאומית למו"פ במשרד המדע; "העלייה המבורכת משקפת את הפוטנציאל הטמון בחברה הישראלית ובעשייה היומיומית של אנשי המחקר והפיתוח. בימים בהם גל הקריאות להחרים את מדינת ישראל, גובר, ממשיכה ישראל להציב רף גבוה בזירה הבינלאומית תוך השקעת משאבים רבים למען פיתוח המצאות".
0
0
משרד המדע: עלייה של 20 אחוזים במספר ההמצאות של מוסדות מחקר בישראל | שר המדע הטכנולוגיה והחלל, דני דנון
 שר המדע הטכנולוגיה והחלל, דני דנון

המוח היהודי ממשיך וקודח. חוקרי האוניברסיטאות ומכוני המחקר, מדווחים על כ-856 גילויים להמצאות ב-חברות למסחור ידע, שהם עלייה של 20% לעומת אשתקד – כך עולה מסקר של המועצה הלאומית למו”פ ב-משרד המדע, הטכנולוגיה והמדע, שהתפרסם היום (יום ראשון | כ’ סיון התשע”ה), כ-66% מהדיווחים היו בחברות שליד האוניברסיטאות, עלייה של 15% ובמכללות מספר זה הוכפל. כמו כן, בשנה זו, הוקמו על ידי חברות למסחור ידע 42 חברות הזנק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הסקר כולל את חברות מסחור הידע שפעילותן נלווית לפעילות 8 אוניברסיטאות המחקר, 5 חברות שליד מכוני מחקר ו-מכללות אקדמיות ו-6 של בתי החולים.

תפקיד החברות הוא לגייס, לשווק ולפתח את הידע המצטבר במוסד, להגן על ה’המצאה’ באמצעות ’רישום פטנט’ ולהפוך את ה’פטנט’ ל-מוצר מסחרי.

דוברת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל הגב’ ליבי עוז, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מן הסקר, עולה, כי בשנת 2014, הוגשו 493 בקשות חדשות ל’רישום פטנטים’, זוהי עלייה של 9% לעומת שנה קודמת.

באוניברסיטאות, חלה עלייה של 3%, בבתי חולים, חלה עלייה של 12% ואילו ב-מכוני מחקר וב-מכללות, חלה עלייה ניכרת של 109%.

כ-76% מן הבקשות הוגשו ע”י אוניברסיטאות. 159 ’הסכמי רישיון’ חדשים, נחתמו בשנה זו, וכ-72% ההסכמים נחתמו עם חברות מקומיות. זאת ועוד; במהלך השנים שבהן פעלו החברות למסחור ידע נצבר מלאי של 3,241 של פטנטים בתוקף ששווקו או שיש עדיין לשווק אותם.

ההכנסות של חברות מסחור ידע ממכירת ’קניין רוחני’ ומ-תמלוגים ב-2013, הסתכמו בכ-1.7 מיליארד ₪, ירידה של 7% לעומת שנת 2012, כאשר 98% מההכנסות הגיעו מהאוניברסיטאות.

מהשוואה בין-לאומית, עולה, כי ישראל, נמצאת במקום גבוה בהכנסות מקניין רוחני כאחוז מסך הוצאות מו”פ ב-מגזר השכלה גבוהה ובמספר חברות ההזנק שהוקמו בשנת 2013 בהשוואה למדינות מתפתחות מובילות כגון; ארה”ב, בריטניה ו-אוסטרליה.

שר המדע הטכנולוגיה והחלל ח”כ דני דנון, לא הסתיר את שביעות רצונו מן הנתונים ואמר, כי; “העלייה המבורכת משקפת את הפוטנציאל הטמון בחברה הישראלית ובעשייה היומיומית של אנשי המחקר והפיתוח.

בימים בהם גל הקריאות להחרים את מדינת ישראל, גובר, ממשיכה ישראל להציב רף גבוה בזירה הבינלאומית תוך השקעת משאבים רבים למען פיתוח המצאות”.

שר המדע הטכנולוגיה והחלל מר דנון, הוסיף והבטיח, כי; “משרד המדע, ימשיך לקדם תכניות לגישור על הפערים בין המחקר הבסיסי לתעשייה, להגברת ההשקעה הממשלתית במחקר יישומי, כדי להביא לפיתוחים בתחומים נוספים הקריטיים לתעשייה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן