רפואת כאב

קנאביס רפואי: למה המדינה דוחפת את החולים לשוק השחור

0
0

עו”ד חגית ויינשטוק, המייצגת צרכני קנאביס (Cannabis) רפואי, היוצאים למאבק למימוש זכאותם לקבל קנאביס באופן חוקי; “מדובר באנשים הסובלים באופן כרוני מכאב, מי שלקו בהלם קרב ואינם מצליחים להירדם ללא קנאביס, חולי סוכרת ועם כאבי גב שקיבלו מרשם מהרופא, אך המדינה מסרבת לאשר אותו, דוחפת את מי שנזקקים לקנאביס רפואי ואינם יכולים לוותר עליו אל זרועות השוק השחור”.
קנאביס רפואי: למה המדינה דוחפת את החולים לשוק השחור
קנאביס רפואי: למה המדינה דוחפת את החולים לשוק השחור

על רקע הצהרותיהם של סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן ומפכ”ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, לשקול בחיוב את השימוש בקנאביס (Cannabis) רפואי ומנגד בפועל, המדינה מעכבת כבר חודשים ארוכים שורה של מכרזים שצפויים להגדיל את מעגל החקלאים, מעבדי הקנאביס והמשווקים, יוצאים צרכני הקנאביס הרפואי, למאבק למימוש זכאותם לקבל קנאביס באופן חוקי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת עו”ד חגית ויינשטוק, המייצגת את החולים, צרכני קנאביס; “התנהלות המדינה דוחפת את מי שנזקקים לקנאביס רפואי ואינם יכולים לוותר עליו היישר אל זרועות השוּק השחור.

מדובר באנשים הסובלים באופן כרוני מכאב, חולי סוכרת ומי שלקו ב’הלם קרב’ ואינם מצליחים להירדם ללא הקנאביס ועם הסובלים כאבי גב עזים אשר קיבלו מרשם מהרופא, אולם המדינה, מסרבת לאשר אותו”.

“צרכני קנאביס, נאלצים לרכוש את הקנאביס מגורמים שונים בתשלום יקר במאות אחוזים מן המחיר הרשמי, תוך פגיעה ברווחת משפחתם – מתריעה עו”ד ויינשטוק וממשיכה וטוענת, כי; “אי כיבוד המרשמים של החולים, הופך אנשים ישרי דרך למי שעוברים על החוק, שכן חלק מהעסקאות מבוצעות מול סוחרי סמים, שיכולים להציע להם להתנסות בסמים אחרים שונים ומוכנים שעלולים לדרדר אותם”.

לטענת עו”ד ויינשטוק; “במקום שקופת המדינה תרוויח מתשלום מס בעסקאות חוקיות היא מעודדת במו ידיה התפתחות עולם מחתרתי שלם, ללא שום פיקוח על איכות הגידול של הקנאביס ועל היעדים שאליהם מגיעים הכספים השחורים.

אישור אספקת הקנאביס לחולים תעניק מקורות הכנסה, נוספים גם ל’חקלאים’ שחלקם מתקשים להתפרנס מהענפים האחרים וכן למאות מועסקים בעיבוד הקנאביס, הפצתו ומערך הבדיקות.

יש כאן פוטנציאל להעברת מאות מיליוני דולרים מ”השוק השחור” לשוק החוקי והקלה על חייהם של אנשים. כל עוד התחום מתנהל בידי מספר מצומצם של גופים – אין אפשרות מעשית לשפר אותו”. סיכמה עו”ד חגית ויינשטוק, המייצגת צרכני הקנאביס הרפואי.

▼ בישראל, ניתן לקבל ’קנאביס רפואי’ לטיפול במחלות הבאות;

● פוסט טראומה,
● קרוהן וקוליטיס,
● כאב נוירופאטי,
● סרטן; עבור תופעות הלוואי של טיפול כימותרפי, לשיכוך כאב בקרב חולים עם סרטן גרורותי,
● איידס (HIV) – במקרים בהם יש איבוד משקל, לצורך שיפור תיאבון והקלה בבחילות ובתסמיני מערכת העיכול,
● פרקינסון – כמשכך כאבים,
● טרשת נפוצה,
● תסמונת טורט,
● למקבלי טיפול פליאטיבי (להקלת חומרת הסימפטומים של המחלה) בסוף חייהם.

☚ המידע אודות קנאביס (Cannabis) רפואי, הובא מתוך קנאביס (Cannabis) רפואי, ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן