עיתונות | תקשורת המונים

המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה: רק 29.7% מהציבור הביעו אמון בתקשורת

0
0

זהו שיעור אמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים, כך עולה ממצאי הדו”ח השנתי של המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה, הפועל במסגרת ביה”ס לתקשורת ב’מרכז האוניברסיטאי אריאל’ בשומרון ◄ הפרסום באינטרנט בדרך לבלוע את העיתונות המודפסת ◄ רק 29.7% מכלל הציבור הביעו אמון בתקשורת, שיעור אמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים ◄ 32% העידו, כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני 5 שנים).
המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה: רק 29.7% מהציבור הביעו אמון בתקשורת
המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה: רק 29.7% מהציבור הביעו אמון בתקשורת

בשנת 2014 ירד אמון הציבור בתקשורת לשפל חסר תקדים על פי נתוני “מדד הדמוקרטיה הישראלית” של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רק 29.7% מכלל הציבור, הביעו אמון בתקשורת, שיעור אמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים – כך עולה היום (יום שלישי | ט”ז אייר התשע”ה) בין היתר ממסקנות “הדוח השנתי: התקשורת בישראל 2014, סדרי יום, שימושים ומגמות” בהוצאת המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הדו”ח היוצא לאור זו השנה הרביעית בעריכת ד”ר רפי מן וד”ר אזי לב-און, סוקר את הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום התקשורתי, את שימושי המדיה ושוק הפרסום, המחאות בתקשורת הנושא יוקר המחייה, ניהול משברים ברשתות החברתיות ועוד.

להלן מספר ממצאים מעניינים הכלולים בדו”ח;

● אזכורים פוליטיים בתקשורת – במהלך השנה, זכה שר האוצר לשעבר מר יאיר לפיד למספר אזכורים גבוה יותר מאשר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ב-עיתונות המודפסת, ושיעור החשיפה שלו ב-אינטרנט המערכתי, היה נמוך אך במעט מזה של נתניהו.

● ההוצאות לפרסום באינטרנט – עולה, כי 22% מכלל “עוגת הפרסום” – היו קרובות בשנה זו לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת (23%). ניתן להעריך, כי 2015, תהיה השנה שבה יידחק הפרסום בעיתונות המודפסת למקום השלישי אחרי הטלוויזיה והאינטרנט.

● סדר היום התקשורתי – ביותר מ-20% משנת 2014 התמקד בנושאי ביטחון, בעקבות “חטיפת שלושת הנערים ורציחתם”, “מבצע צוק איתן” ו-ירי הרקטות לעבר חלקים נרחבים ממדינת ישראל. המצב הביטחוני, השפיע פחות על היקף ה’הוצאות לפרסום’, שעמדו בשנה זו על היקף דומה לזה של השנה הקודמת.

ד”ר אזי לב-און

● אלימות גואה ברשתות החבריות – במהלך שנת 2014 הופצו ברשתות החברתיות בישראל יותר מ’מיליון פוסטים’ שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטוי גזענות, או קריאה לביצוע מעשה אלימות פיזי.

● נעים מאד הכיר – האינטרנט הפך לדרך הנפוצה ביותר בקרב גולשים להכרות עם בני או בנות זוג חדשים. על פי סקר “בזק” שהתפרסם ב-2014, העידו 32%, כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני חמש שנים).

● הטלפונים הסלולאריים שולטים – שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים בישראל בשנת 2014 עומד על כ-95%.

● יוקר המחיה – תחום סיקור יוקר המחיה היה בשנה זו נושא הדגל של המחאה הצרכנית בישראל, אשר זכה לביטוי בבמות תקשורת פופולריות ולא רק כחלק מהסיקור הכלכלי.

● “שולחנות עגולים” – בשנה זו, נמשכת העלייה במספר האירועים והתהליכים שבמרכזם שיתוף אזרחים בקבלת החלטות ציבוריות במתוכנת של דיוני “שולחנות עגולים” ובמתכונות אחרות.

☚ לקבלת עותק/ים מודפס/ים של הדוח, אנא שלחו מייל ל- http://aunmedia.org/mediareport2014

☚ גרסת PDF הדו”ח השנתי (2015) של המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן