הבחירות לכנסת ה-20

התנועה לאיכות השלטון, פנתה אל המפכ”ל לחקור דברי הרב ניסים מויאל בחשד לפלילים

0
0

הפנייה אל מפכ”ל יוחנן דנינו מ’התנועה לאיכות השלטון’, בבקשה לפעול בהקדם לבדיקת דברי הרב מויאל (“מי שלא יצביע למפלגת ש”ס בבחירות הקרובות, יסולק מהישיבה”) בחשש להשפעה אסורה על תלמידי הישיבה בבחירות וככל שנעברו עבירות על החוק, למיצוי הדין עם מי שעברו עליו.
התנועה לאיכות השלטון, פנתה אל המפכ
התנועה לאיכות השלטון, פנתה אל המפכ”ל לחקור דברי הרב ניסים מויאל בחשד לפלילים

התנועה לאיכות השלטון בישראל (ע”ר), פנתה היום (יום ראשון | י”ז אדר התשע”ה), אל רב ניצב יוחנן דנינו המפכ”ל הנוכחי של משטרת ישראל בבקשה לפעול בהקדם ולחקור דברי הרב ניסים מויאל במהלך הבחירות לכנסת ה-20, (“מי שלא יצביע למפלגת ש”ס בבחירות הקרובות, יסולק מהישיבה”) מהם עולה לכאורה, חשד לפלילים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת התנועה לאיכות השלטון; ביום ה- 12.2.15 פורסמה כתבה באתר ’וואלה! יהדות’, בה נכתב, כי הרב המקובל ניסים מויאל, אשר עפ”י הפרסומים הינו ראש ישיבת “לשמו באהבה” בעיר קרית גת, אמר, לכאורה, כי ש”מי שלא יצביע למפלגת ש”ס בבחירות הקרובות, יסולק מהישיבה”.

בכתבה מצוטטים דבריו אשר, כאמור, לכאורה, נאמרו בפגישה שלו ושל מר אריה דרעי; “אני רוצה לומר פסק הלכה, מאחר ואני לא מקבל כסף מהמדינה, הקדוש ברוך הוא שולח לנו כסף ואני מחלק לאברכים, אבל אני אומר שמי שבמוסדות שלנו וביום הבחירות לא יעבוד לש”ס או מישהו שיגיד איזה מפלגה אחרת, עליי ועל צווארי, לא יישאר אצלנו בישיבה שעה אחת. זה פסק הלכה ממני. הרי אני משלם להם. ואם הם רוצים להזיק לעצמם, אז משכורת הם לא יקבלו ממני”.

רות מרגולין, דוברת התנועה לאיכות השלטון, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; מדברים אלו לא ברור האם הרב מתכוון אך לעבודה ביום הבחירות לטובת ש”ס או שמא לחיוב הצבעה לש”ס.

גם חיוב אדם לעבוד לטובת מפלגה מסוימת, עלול להיחשב כניסיון פסול להשפיע על בוחר. אולם, ככל שהכוונה היא להצבעתם של תלמידי הישיבה הדברים חמורים שבעתיים ועולה מהם חשש כבד לעבירה על הוראות החוק בדבר השפעה אסורה על בוחר, שכן הוראות ’חוק הבחירות לכנסת’ ברורות ונהירות בהקשר זה.

– כך למשל מהדברים, ככל שהם אכן נאמרו, עלול להשתמע איום פסול לכאורה לנידוי מהישיבה למי שלא ילך בדרכה של ש”ס ויתמוך בה

כעולה מהכתבה ומהסרטון אשר הופיע באתר ’חרדים 10’, הרב מאיים, לכאורה, על תלמידי הישיבה, כי לא תינתן להם משכורת, באם לא יבחרו לתמוך ולעבוד בשביל מפלגת ש”ס ביום הבחירות.

תלמידים אלו, יש להניח, תלויים בו לפרנסתם ולפרנסת משפחתם, הם חלק מהישיבה ממנה הרב, מאיים, כי ינודו במידה ולא יצביעו ל’ש”ס’ לכאורה. בכך, הרב מאיים עליהם בגרימת נזק כלכלי וחברתי חמור.

דברים אלו, ככל שנאמרו על ידי הרב וככל שהם מתייחסים להצבעת תלמידיו – חמורים, והם עולים לכאורה וכפי שהובהר לעיל, כדי הפרת דיני הבחירות וטוהר הבחירות”. סיכמה דוברת התנועה לאיכות השלטון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן