הבחירות לכנסת ה-20

איכות השלטון: על הרב הראשי, יצחק יוסף, להימנע מביקור בנתיבות עד לאחר הבחירות

0
0

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום לרב הראשי יצחק יוסף בבקשה לחדול מיידית מכל אמירה, ולו מרומזת, בדבר תמיכה פוליטית במפלגה זו או אחרת ובכך להימנע מביקורו בעיר נתיבות ולהימנע מכל הופעה ציבורית והשתתפות בכנסים, שיכולים להיות בעלי היבט פוליטי עד לאחר הבחירות לכנסת ה-20.
איכות השלטון: על הרב הראשי, יצחק יוסף, להימנע מביקור בנתיבות עד לאחר הבחירות
איכות השלטון: על הרב הראשי, יצחק יוסף, להימנע מביקור בנתיבות עד לאחר הבחירות

התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר), פנתה היום, יום ג’ (ה’ באדר תשע”ה), אל כב’ הראשון לציון והרב הראשי לישראל (הספרדי) בעקבות פרסומים, כי הרב עתיד לשהות בשבת הקרובה בעיר נתיבות וכי שהייתו צופנת ‘מסר פוליטי’ ברור – תמיכה במפלגת ש”ס בראשות הרב אריה דרעי על פני מפלגת ‘יחד’ בראשות הרב אלי ישי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

זאת ועוד; הרב, הראשי יצחק יוסף, הוא בנו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, ומחבר סדרת ספרי ההלכה “ילקוט יוסף” שבה הוא מלקט את פסקי אביו, מגיע לנתיבות לראשונה מאז שנבחר כ’רב הראשי לישראל’, כמו כן, בפרסומים נתנו ציטוטים של הרב מתוך השיעור השבועי האחרון; “אם הרב היה חי, אנחנו אמונים פה בשביל לשמור על הקו של הרב, גם הקו ההלכתי שלו של הרב אשר הרב מסר את עצמו, גם על הקו ההנהגה של מרן; “אני לא יכול לדבר – אני רב ראשי, אתם מבינים שאני לא יכול לדבר פוליטיקה, אבל אני רק רומז, לשמוע טוב טוב לקו של מרן, מה שמרן הנחיל לנו, בכיוון של הנהגה, לחזק את הדרך של מרן”.

התנועה לאיכות השלטון, מציינת בפני כב’ הרב הראשי יצחק יוסף, כי; ‘חוק הבחירות לכנסת’ קובע, כי ‘עובד מדינה’ לא ייקח חלק בתעמוּלת בחירות. תקנון שירות המדינה, אוסר גם על הרב הראשי לישראל, להשתתף בפעילות מפלגתית בכלל, ובין היתר קיים איסור על השתתפות בתעמולה פומבית בבחירות לכנסת.

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’, הופק ע”י גיתם BBDO SOHO

על כן, ככל שהדברים מדויקים, הרי שהינם חמוּרים לכשעצמם ומהווים התבטאות פוליטית ותעמולת בחירות פסולות מצד הרב. בכל הנוגע לביקור בעיר נתיבות, הרי שאם בכך יש כדי להביע תמיכה, במישרין או במשתמע, במפלגה זו או אחרת, הרי שהדבר פסוּל מכל וכל.

דוברת התנועה למען איכות השלטון בישראל הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “יתרה מכך, גם אם כוונת הרב לשבות בשבת הקרובה בעיר נתיבות, אינה מהווה כלל ועיקר, מבחינתו, אמירה פוליטית, הרי שנוכח הבנת המהלך כמהלך פוליטי על ידי הציבור, מן הראוי, כי ימנע מפעולה זו.

הרב הראשי, הנו דמות ציבורית, רב ראשי ו’נשיא בית הדין הרבני הגדול’ וככזה עליך להימנע מכל העדפה, ולו נרמזת, לזרם פוליטי או מפלגה זו או אחרת.

הדברים מתחדדים אף משעה שמכהן כנשיא בית הדין הרבני הגדול, פעילות פוליטית של דיין, פוגעת ב’אמון הציבור’ ב-דיינות, אך לא רק בה; היא פוגעת באמון הציבור ברשות השופטת כולה, שהדיינות היא חלק ממנה ובציפיותיו של הציבור הישראלי, כי ההכרעה השיפוטית תהא ללא נטיות וניטראלית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן