הבחירות לכנסת ה-20

אברהם (אברום) בורג: מפלגת העבודה ומפלגת מרצ, הפכו ל’מפלגות לאומניות’

0
0

יממה אחרי שהדהים בהצטרפותו לחד”ש, יו”ר הכנסת לשעבר אברום בורג תוקף ב”רדיו גלי ישראל” גם את מפלגות השמאל הציוניות ואומר, כי הם לאומניות; “השיח הלאומי-לאומני השתלט על כל חלקה יהודית טובה, אגב כולל מפלגת “העבודה” ואפילו ברמיזות לכך במפלגת מר”צ”.
אברהם (אברום) בורג: מפלגת העבודה ומפלגת מרצ, הפכו ל’מפלגות לאומניות’
אברהם (אברום) בורג: מפלגת העבודה ומפלגת מרצ, הפכו למפלגות לאומניות

הפוליטיקאי אברהם (“אברום”) בורג מי שכיהן כיו”ר הכנסת ה-15 ויושב ראש הסוכנות היהודית, שבמוצ”ש האחרון, נחשף, כי הצטרף ל’מפלגת חד”ש’ לקראת הבחירות לכנסת ה-20, ויתמוך בה בבחירות, תקף אמש (ראשון | י”ג טבת התשע”ה) בראיון ל’רדיו גלי ישראל’ את מפלגות השמאל ’העבודה’ ו’מרצ’ וקרא להן; ’לאומניות’, מדירות ערבים ונהנות מאווירה לא כשרה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“השיחה הישראלית כולה היא רוויה לא רק ב’לאומיות’ היא רוויה גם ב’לאומנות'” – אמר בורג והוסיף, “השיח הלאומי-לאומני השתלט על כל חלקה יהודית טובה, אגב כולל “העבודה” ואפילו ברמיזות לכך ב’מרצ’. כאשר ’מפלגת העבודה’ אומרת ’המחנה הציוני’, היא אומרת ’אני בלי ערבים’ וכאשר מרצ, שותקת נוכח האמירה ’הממשלה מליברמן עד מרצ והיא לא מוחה על הדרת הערבים היא גם כן נהנית מהאווירה הלא כשרה הזאת, וגם הלאומנות הזאת השתלטה על השיח הערבי”.

בורג, המכהן כחבר המועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל וכעמית בכיר ויועץ במרכז המחקר והמדיניות מולד – המרכז להתחדשות הדמוקרטיה, נגע בסיבותיו לתמיכה במפלגת חד”ש ובאמונה שלו, כי היא המפלגה היחידה שמביאה את ערך השוויון; “זאת תהיה מערכת הבחירות השלישית שאני מצביע לחד”ש משום שאני חושב שאחד הדברים הנוראיים ביותר שקרו כאן בחברה הישראלית, השיבוש המערכות הגדול, זה שעיקרון היסוד שצריך להנחות חברה אזרחית והוא השוויון בין כל בני האדם, בין היהודי לערבי, בין האישה לגבר, בין העולה לוותיק ובין כולם לכולם, העיקרון של שוויון שממנו נובע הצדק, העיקרון הזה השתבש. יש כאן חברה של שווים ושווים פחות.

אברהם (אברום) בורג בראיון ל’רדיו גלי ישראל’

יש כאן חברה של כאלה עם פריבילגיות וכאלה שיש להם רק זכות למצוקה ולהדרה והמבחן המרכזי של שפיות אזרחית של חברה מתוקנת הוא השוויון בין בני האדם ובמקרה שלנו הבולט ביותר הוא השוויון בין יהודים לבין ערבים. מפלגת חד”ש היא המפלגה היחידה שמציעה את הדבר הזה ולכן אני תומך בה”.

בנוסף, ציין, בורג, כי משפחתו כולה מצביע לשמאל למעט אחד שמצביע מרכז; “במשפחה שלי, יש שלושה עשר בעלי זכות בחירה מתוכם שבעה מצביעי חד”ש, חמישה מצביעי מר”צ ואחד מצביע מחוץ ל-גוש. הוא מצביע באזור המרכז כלשהו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן