ארכיאולוגיה

רשות העתיקות: נחשפה פעילות כנופיית שודדי זהב באזור עמק חפר

0
0

הכנופיה, שעסקה בחפירה במערה עתיקה, נלכדה בתחילת השבוע באזור קיבוץ בחן שבשטח שיפוט המועצה האזורית עמק חפר בפעילות משולבת של היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, הסיירת הירוקה ומשטרת טייבה ◄ עוזי רוטשטין, מהיחידה למניעת שוד עתיקות; “כל חפירה פיראטית באתר עתיקות גורמת נזק בלתי הפיך לעתיקות, לצערנו, אגדות ושמועות על אוצרות זהב חבויים מעודדות אנשים לנסות את מזלם אך למעשה לאגדות אין שחר”.
רשות העתיקות: נחשפה פעילות כנופיית שודדי זהב באזור עמק חפר
רשות העתיקות: נחשפה פעילות כנופיית שודדי זהב באזור עמק חפר

מפקחי היחידה למניעת שוד ב’רשות העתיקות’ ומפקחי “הסיירת הירוקה”, בסיוע שוטרי תחנת משטרת טייבה, לכדו בראשית השבוע (א’) “על חם” שני צעירים פלסטינים מאזור טול כרם כאשר עסקו בחפירה לא חוקית במערה עתיקה בעומק של 4.5 מטרים בתוך מערה עתיקה באתר העתיקות ’חורבת סיב’ הנחשב אתר גדול מן התקופה הרומית-ביזנטית מלפני כ-1800 שנה, ובו גם שרידים מהתקופה העותומאנית מלפני כ-500 שנה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אצל החשודים נתפס במערה ציוד חפירה רב שכלל גנרטור, פטיש חציבה חשמלי, כלי חפירה רבים דליים וציוד תאורה.

במהלך חקירת החשודים על ידי מפקחי רשות העתיקות, התברר, כי השניים, נשכרו לבצע את החפירות ע”י שלושה חשודים אזרחי ישראל, תושבי הכפר זמר שבאזור עמק חפר.

בשעות הלילה, בסיוע לוחמי סיירת מג”ב מרכז-סמ”ג 7, עצרו מפקחי רשות העתיקות, שניים מבין שלושת החשודים בעת שנסעו ברכב בפאתי הכפר זמר. חשוד שלישי, הצליח להימלט מהרכב בזמן המעצר, והוכרז כמבוקש לחקירה.

בחקירת “כנופיית שודדי זהב” באזור עמק חפר, התברר, כי החבורה, פעלה מספר חודשים באזור, בניסיון למצוא “מטמון זהב עתיק”. חברי ההתארגנות, האמינו, כי סימנים וחציבות שנתגלו במערה העתיקה, מצביעים על מיקום אוצר זהב החבוי במקום.

בחקירתם, הודו העצורים, כי חפרו במערה במועדים שונים, והיה בכוונתם להמשיך לחפור לעומק של 8 מטרים אל מעבי האדמה.

מקושון, שנמצא בבור שחפרו במערה באזור עמק חפר כנופיית שודדי הזהב ו-משקולת בית בד עתיקה שנתגלתה במהלך החפירה | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

יוֹלי שוורץ, דוברת רשות העתיקות מסרה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “חפירה לא מורשית ב’אתר עתיקות’ הינה עבירה פלילית אשר העונש הקבוע בחוק, בגינה, הינו 5 שנות מאסר.

כאמור, פעולת החפירה באתר עתיקות היא עבירה פלילית וברוב המקרים החשודים, ימצאו את עצמם במאסר מאחורי סורג ובריח במקום למצוא זהב.

בימים הקרובים, יועבר תיק החקירה אל תביעה פלילית להגשת כתבי אישום כנגד המעורבים”.

לדברי עוזי רוטשטין, מן ’היחידה למניעת שוד עתיקות’; “כל חפירה פיראטית באתר עתיקות גורמת נזק בלתי הפיך לעתיקות, לשכבות הארכיאולוגיות באתר ולממצאים הארכיאולוגים, לצערנו, אגדות ושמועות על אוצרות זהב חבויים מעודדות אנשים לנסות את מזלם אך למעשה לאגדות אין שחר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן