הבחירות לכנסת ה-20

מרכז האיחוד הלאומי-תקומה, הכריע: לא לפילוג מן הבית היהודי בראשות נפתלי בנט

0
0

ל”מרכז תקומה”, ישוריינו 4 מקומות לתקומה עד המקום ה-18, אורי אריאל, יוצב במקום השני ויקבל תיק בכיר ◄ הרב אלי בן דהן, מוותר על השריון מטעם מפלגת “תקומה” ◄ “העם אתנו”, בראשות חה”כ אלי ישי, שפרש מסיעת ש”ס, וייאלץ לעשות מאמץ למצוא את מי לצרף אליו, כדי לא לשקוע מתחת ל”אחוז החסימה”.
מרכז האיחוד הלאומי-תקומה, הכריע: לא לפילוג מן הבית היהודי בראשות נפתלי בנט
מרכז האיחוד הלאומי-תקומה, הכריע: לא לפילוג מן הבית היהודי בראשות נפתלי בנט

’מרכז מפלגת תקומה’ בראשות שר הבינוי ח”כ אורי אריאל, הכריע לפנות בוקר (יום ראשון | כ”ט כסלו התשע”ה) בניגוד לעמדת השר אריאל, שקרא לריצה משותפת עם ח”כ אלי ישי, כדי להגדיל את גוש הימין, בתום 4 שעות של נאומים, דיונים והצבעה חשאית של 120 חבריו, שנערכה בבית ההארחה “בית וגן” בעיר ירושלים וקיבל את הצעתו של השר נפתלי בנט יו”ר ’הבית היהודי’, והחליט לא להתפלג ממפלגתו המזוהה בעיקר עם הציונות הדתית והימין המדיני. מפלגת תקומה-האיחוד הלאומי, תמשיך לשמור על מסגרת מפלגתית עצמאית בתוך הרשימה המשותפת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לפיכך מפלגת “האיחוד הלאומי-תקומה” תקבל 4 שריונים עד המקום ה-18 (מקומות; 2, 9, 14 וכאמור 18), כאשר השר אורי אריאל, יוצב במקום השני ויקבל תיק בכיר.

“אני מאמין, כי כולנו נתגייס, כדי להגיע לתוצאות הכי טובות לימין כולו ולטובת הבית היהודי… גודל סיעת “הבית היהודי” לא יכריע את עניין הגושים. אבל אם ח”כ אלי ישי לא יעבור, יחד עם “עוצמה לישראל” את אחוז החסימה, אנחנו נאבד בין 7-5 מנדטים”. אמר הלילה השר אורי אריאל, בתום ההצבעה.

אין זה סוד ש”חתול שחור ושמן” עבר בין השר אריאל ולבין השר בנט. עתה מי שהחל להתפזר אבק המאבק בין השניים בהחלטת ’מרכז מפלגת תקומה’ על רקע החלטתו של היו”ר נפתלי בנט לצרף לשורות מפלגת “הבית היהודי” מצביעים חדשים בהם חילונים רבים, במחיר של ההתפקדות לבית היהודי הכרוכה בתשלום חד פעמי של 39 שקלים, דבר העלול לגרום לה לאבד את צביונה הדתי.

בנוסף, גם דרשו במפלגת “תקומה” לשבץ ולשריין אותם במספר רב יותר של מקומות ברשימת המפלגה לכנסת.

חתול שחור ושמן, עבר ביניהם? השר בנט והשר אריאל: האם הם ישחזרו את הצלחתם?

כזכור, השר אריאל, הטיל את מלא כובד משקלו עד אמש והמליץ ל’מרכז האיחוד הלאומי-תקומה’ לתמוך בחיבור עם ראש מפלגת “העם איתנו”, חבר הכנסת אלי ישי.

זאת ועוד; במפלגת ’בית היהודי’ האשימו את ח”כ אריאל, כי הוא “סחטן” המבקש “שריונים” לחבריו ברשימה בלא כל פרופורציה לכוחה האמיתי בשטח. כעת, השניים, יאלצו ויצטרכו למצוא את “שביל הזהב” אשר יאפשר להם לעבוד יחד גם בקדנציה הבאה של ’הכנסת ה-20’.

להחלטת “מרכז האיחוד הלאומי-תקומה”, הלילה, השלכות משמעותיות לריצה המשותפת עם ’הבית היהודי’, בראשות השר וח”כ נפתלי בנט ובכך לא לחבור חרף קריאתו של כב’ הרב דב ליאור אל ראש מפלגת “העם אתנו”, בראשות חבר הכנסת אלי ישי, אשר פרש לאחרונה מסיעת ש”ס, ומעתה, ייאלץ לעשות מאמץ וחשבון נוקב את מי לצרף אליו, כדי לא לשקוע מתחת ל”אחוז החסימה” העומד כיום על ארבעה מנדטים והמאיים על פי הסקרים על רשימתו החדשה.

◄ הרב אלי בן דהן, מוותר על השריון מטעם מפלגת “האיחוד הלאומי-תקומה”

הרב אלי בן דהן סגן השר לשירותי דת

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, אשר הודיע, כי הוא מוותר על השריון מטעם מפלגת “תקומה” ומתמודד ב”פריימריז”, בירך על ההחלטה שהתקבלה הלילה (א’) במרכז ’מפלגת תקומה’, היה גם בין הראשונים שהגיבו להחלטה; ” אני שמח שהשיקול הציבורי וטובת עם ישראל, גברה הערב וחברי ב”תקומה” החליטו לתמוך באיחוד עם “הבית היהודי”.

לדברי הרב בן דהן; “בזכות האחדות הזאת, הציבור בעזרת ה’ יישאר מלוכד וגדול ובכך נצליח להתמודד עם האתגרים הבאים העומדים לפנינו בכנסת הבאה, לשמור על אחדותה של הארץ ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

מדובר בצעד חשוב לגוש הימין, שיישאר בעזרת ה’ גדול וחזק בבחירות הקרובות וירכיב את הממשלה הבאה”. סיכם סגן השר לשירותי דת, כב’ הרב אלי בן דהן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן