לוד

משרד החקלאות: חשף מפעל לאחסון בשר באזור לוד ובו כ-80 טון בשר עוף בלי תעודות

0
0

מדובר בכמות הכי גדולה של בשר שנתפסה אי-פעם במקום אחד הגילוי בהמשך לחשיפת שני מפעלים פיראטיים לעיבוד בשר בשבוע שעבר ◄ שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר; “מתוך המחויבות לשמירה על בריאות הציבור ומניעת הפשיעה הכלכלית, משרד החקלאות פועל ללא לאות לסיכול הברחות מזון לישראל”.
משרד החקלאות: חשף מפעל לאחסון בשר באזור לוד ובו כ-80 טון בשר עוף בלי תעודות
משרד החקלאות: חשף מפעל לאחסון בשר באזור לוד ובו כ-80 טון בשר עוף בלי תעודות

כשיגרה ובפרט לקראת ליל הסדר והארוחה הבשרית והחגיגית, יצאו אנשי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו”ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, במבצע לגילוי וחשיפת בשר (עוף) שלא רק שאינו כשר אלא גם ללא כל תעודות בריאות וטרינריות, המהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור.

כזכור, גם בשבוע שעבר בעקבות מידע מודיעיני פשטו מפקחי יחידת פיצו”ח על מפעל לא מורשה וללא רישיון עסק, לייצור בשר, הנמצא בחצר אחורית בבית במושב בֵּית אֶלְעָזָרִי (בסמוך לעיר גדרה), וחשפו מכלים מזוהמים, אשר אינם ראויים לאחסון בשר, מלאים בחלקי שאריות בשר עוף ובבשר טחון בהיקף כולל של כ- 11 טון(!).

חלקי העוף, נטחנים במקום לטובת ייצור “נקניקיות”. עוד נמצאו באתר אריזות של נקניקיות שיוצרו ומוכנות לשיווק, עליהן הודבקו מדבקות שנשאו שם של מפעל בשר שנסגר לפני כחודש וחצי, שנקרא; “נעשה ונצליח”.

בעקבות הפשיטה בבית אלעזרי, המשיכו מפקחי משרד החקלאות לבדוק גם את מבנה המפעל שנסגר לפני כחודש וחצי הנמצא בישוב קריית עקרון (ונקרא; “נעשה ונצליח”). במקום נתפסו כ- 2 טון מוצרי נקניק ופסטרמה, אשר מקורם אינו ידוע ובתנאים תברואתיים ירודים ובניגוד לחוק.

בעקבות חשיפת פעילות היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו”ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשבוע שעבר של שני מפעלים פיראטיים לעיבוד בשר, הגיע ליחידה שוב מידע על כמות גדולה של בשר, המאוחסנת בחדרי קירור במפעל ייצור… ’משקאות’ באזור העיר לוד.

לאור המידע המודיעיני, יצאו מפקחי היחידה בשיתוף מפקחי משרד הבריאות והרופא הווטרינר הרשותי במועצת עמק לוד, לבדיקת המפעל באזור ואכן, המידע, התברר כאמין. במפעל נמצאו 22 חדרי קירור ואחסנה, בתוכם נתפסו כ- 80(!) טון בשר עוף טחון קפוא, מיועד לשיווק בנקודות ממכר ברחבי הארץ. מדובר בכמות הכי גדולה שנתפסה אי-פעם במקום אחד. הבשר, הושמד בצו רופא וטרינר.

מפעל מאולתר לייצור נקניקיות ללא רישיון שנתפס ע”י משרד החקלאות במושב בית אלעזרי | צילום: משרד החקלאות

מתשאול ראשוני, עולה, כי הבשר, הינו פסולת של בשר המגיע למפעל ממספר מקורות ברחבי הארץ ללא תעודות בריאות וטרינריות, הובלה או משלוח, וכי במקום לא מועסק רופא וטרינר שיאפשר את הסחורה.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו”ח) במשרד, מר רואי קליגר; “מדובר באחת התפיסות הכי גדולות שהיו לנו בשנים האחרונות. מדובר בשרשרת של עבירות על החוק בכל הקשור ב’בריאות הציבור’.

מפקחי היחידה, ממשיכים בבדיקת הנושא, והחקירה טרם הסתיימה”.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ יאיר שמיר, הגיב לחשיפת מפעל לאחסון בשר ולגילויים האחרונים; “מתוך המחויבות לשמירה על בריאות הציבור ומניעת הפשיעה הכלכלית, משרד החקלאות, פועל ללא לאות לסיכול הברחות מזון לישראל”.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסר, כי; “חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד, מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח.

בנוסף, יש להקפיד על מוצר ב’אריזה מקורית’, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן