יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי: ברשימת 100 החברות המובילות בישראל רק 8 מנכ”ליות

0
0

מדובר אמנם בהכפלה של מספר המנכ”ליות לעומת השנה שעברה, אך עדיין מדובר בשיעור נמוך יחסית לחלקם של המנכ”לים הגברים בחברות המובילות ◄ תהילה ינאי, מנכ”ל משותפת ב’חברת BDI-COFACE’; “זוהי תעודת עניות למשק, כיוון שבכך החברות נמנעות מלמצות את הפוטנציאל של כלל עובדיהן. אי מיצוי פוטנציאל זה של הנשים המועסקות עלול לפגוע בהגעה לתוצאות עסקיות אופטימליות”.
יום האישה הבינלאומי: ברשימת 100 החברות המובילות בישראל רק 8 מנכ
יום האישה הבינלאומי: ברשימת 100 החברות המובילות בישראל רק 8 מנכ”ליות

רק 8 מנכ”ליות נשים, נמצאות ב’רשימת 100 החברות המובילות בישראל’ – כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה ’חברת המחקר BDI-COFACE’ לרגל יום האישה הבינלאומי, שיצוין ב-8 במרץ. על פי הבדיקה, מדובר אמנם בהכפלה של מספר הנשים ה’מנכ”ליות’ לעומת השנה שעברה, אך עדיין מדובר בשיעור נמוך יחסית לחלקם של ה’מנכ”לים’ הגברים ב-100 החברות המובילות.

מן הבדיקה, עוד עולה, כי מספר המנכ”ליות ב-500 החברות המובילות מסתכם ב-27 (שיעור של 5.4%), ואילו מספר המנכ”ליות ב-300 החברות המובילות מסתכם ב-19 (שיעור של 6.3%).

רק 2 נשים, תופסות את תפקיד ה’יו”ר’ ב-100 החברות המובילות בישראל, ואילו מספר הנשים בתפקיד ה’יו”ר’ ב-500 החברות המובילות מסתכם ב-9 בלבד, כלומר; שיעור של 1.8%.

תהילה ינאי, מנכ”ל משותפת ב’חברת BDI-COFACE’ מציינת, כי; “זוהי תעודת עניות למשק, כיוון שבכך החברות נמנעות מלמצות את הפוטנציאל של כלל עובדיהן. אי מיצוי פוטנציאל זה של הנשים המועסקות עלול לפגוע בהגעה לתוצאות עסקיות אופטימליות”.

ינאי, מוסיפה, כי; “מבדיקת ’BDI’ את תוצאותיהן הכספיות של החברות, עולה שאין ל-מנכ”לים וה-יו”רים הגברים יתרון על הנשים, אם כבר ההיפך. חברות המשכילות למצות את מלוא פוטנציאל ההון האנושי שלהן, גם של הנשים המועסקות, הן בעלות יתרון מוּבנה, ובאופן כללי הן גם כאלו שמפגינות פתיחוּת וגמישות מחשבה שמאוד רלוונטיות להצלחה במגזר העסקי”.

עם זאת, אומרת תהילה ינאי, כי; “מצבן של הנשים בעולם העסקים הולך ומשתפר עם השנים, ואנחנו רואים יותר נשים תופסות עמדות בכירות בעולם העסקים. עם זאת, יש עדיין מקום לשיפור ב’מעמד האישה’ בעולם העבודה. אם בוחנים את כלל תפקידי הניהול בחברות העסקיות, התמונה טובה בהרבה משנים קודמות, אך עדיין לא שוויונית לחלוטין. כשמסתכלים על כלל העובדים המועסקים בחברות, 60% מהשכירים בחברות הם; גברים ו-40% הן נשים”.

▼ תוצאות הבדיקה של BDI, בנוגע להשתתפות הנשים בענפים השונים במשק;

● בענף שירותי כוח אדם, שיעור הנשים המנהלות עומד על 100%, בחברת מנפאואר ישראל, הגב’ דליה נרקיס (יוסף) והגב’ מיכל דן הראל כיו”ר ומנכ”לית החברה בהתאמה, וכן הגב’ אורית לוריא בנבנישתי המכהנת כמנכ”לית חברת תיגבור.

● ענף רשתות הלבשה, טקסטיל ובתי כל-בו (43%) בו מכהנות הגב’ טליה פורת, הגב’ אירית רוסנסקי והגב’ אסתר רוטר כמנכ”ליות בחברות פוקס – ויזל, זארה פול & בר ו-קסטרו מודל בהתאמה.

● במגזר הפיננסים הכולל את ענפי הבנקאות, ביטוח וכרטיסי אשראי, שיעור הנשים המנהלות (יו”ר ו-מנכ”ל), עומד על כ- 19%. בחלוקה לענפי הפיננסים, עולה, כי בענף כרטיסי האשראי 33% מנהלות נשים, הודות ל-יו”ר ישראכרט הגב’ אירית איזקסון.

● ב’ענף הבנקאות’, שיעור הנשים המנהלות עומד על 29%, עם הגב’ רקפת רוסק-עמינח כמנכ”לית בנק לאומי, הגב’ לילך אשר טופילסקי כמנכ”לית בנק דיסקונט, הגב’ סמדר ברבר-צדיק כמנכ”לית ויו”ר הבנק הבינלאומי ובנק אוצר החייל בהתאמה.

● בענף תעשיית ציוד רפואי (20%), הודות למנכ”ליות הגב’ ציפי ערמון והגב’ שרון רביד בחברות לומניס ו-רדיאנסי בהתאמה.

● בענף שירותי רדיו טלוויזיה ופנאי (20%), הודות למנכ”לית שידורי קשת הגב’ דרורית ורטהיים.

● בענף בתי מלון (17%), הודות לגב’ סמדר נמרודי-רינות כיו”ר מלונות הכשרת הישוב.

● רשתות קמעונאיות (17%), הגב’ בלהה ברוקס כמנכ”לית ניו-פארם דראגסטורס ולגב’ איריס בראל כמנכ”לית סטימצקי גרופ.

● פרמצבטיקה, קוסמטיקה ודטרגנטים (15%), הודות לגב’ נאוה רביד המכהנת כמנכ”לית לוריאל ישראל ולגב’ ג’ורג’ט אלגרבלי מנכ”לית רקח תעשיה פרמצבטית.

● רשתות מזון (15%), הגב’ לימור גנות והגב’ נורית ביתן כמנכ”ליות בחברות אלון רבוע כחול ישראל וקבוצת צים מחסני כמעט חינם, בהתאמה.

● סיטונאות מזון וקוסמטיקה (13%) הודות לגב’ סיגל פירסט מנכ”לית כ.צ.ט. והגב’ ניצה בילט מנכ”לית לילית קוסמטיקה.

● מזון משקאות וטבק (11%) עם המנהלות הגב’ עפרה יסמין שטראוס להט כיו”ר קבוצת שטראוס, והגב’ רוית ברניב כיו”ר תנובה והגב’ ענת גבריאל כמנכ”לית יוניליוור ישראל.

● מחשבים וציוד נלווה (11%), הגב’ מיכאלה פוקס מנכ”לית גטר גרופ.

● תקשורת (10%) הודות לגב’ סטלה הנדלר מנכ”לית חברת בזק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן