סרטן

מרכז רפואי כרמל: אישה עם סרטן צוואר הרחם, ילדה תינוקה השני ללא צוואר רחם

0
0

השבוע בביה”ח כרמל’ ילדה דינה סלע, את תינוקה השני ללא צוואר רחם והעלתה את המספר ל-6 תינוקות בלבד שנולדו עד היום בישראל ◄ פרופ’ עופר לביא מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית ב’ מרכז רפואי כרמל’; “אנחנו שמחים להביא הבשורה לנשים בישראל, כי באמצעות גילוי מוקדם וטיפול נכון אפשר כבר היום לשמר פריון ב’נשים חולות סרטן’, ולאפשר להן ללדת אפילו תינוק שני, ללא צוואר רחם בכלל”.
מרכז רפואי כרמל: אישה עם סרטן צוואר הרחם, ילדה תינוקה השני ללא צוואר רחם
מרכז רפואי כרמל: אישה עם סרטן צוואר הרחם, ילדה תינוקה השני ללא צוואר רחם

גם זקני הרפואה של ה’מרכז רפואי כרמל – ליידי דיויס’ בעיר חיפה, אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’ ברחבי הארץ, אינם זוכרים מתי בפעם האחרונה, אפשרו ויילדו אישה שחלתה ב’סרטן צוואר הרחם’ ועברה כריתה מלאה של צוואר הרחם ללידת תינוק בריא ואפילו בפעם השנייה. בכך העלתה היולדת דינה סלע, בת ה-38, לא רק את מפלס האושר שלה אלא גם את מספר התינוקות שנולדו לנשים ללא צוואר רחם עד היום בישראל כאשר ארבעה מתוך ה-6 תינוקות – נולדו בביה”ח כרמל’.

ב’מרכז הרפואי כרמל’ מבהירים, כי מה שהיה מוגדר כסרטן צוואר הרחם, לנשים שעברו ’כריתה’ והיו חפצות ב’הריון’, רק לפני מספר שנים ספורות ראו במצב אליו נקלעו כמקרה אבוד לגמרי, ובוודאי לאישה שרצתה להרות בפעם השנייה, הפך את הסיכויים האפסיים למוחשיים ועוד איך.

בביה”ח כרמל, נלחמים בסרטן צוואר הרחם, ומצליחים לאפשר לנשים שעברו כריתה מלאה של צוואר הרחם, ללדת תינוקות מאושרים ובריאים ואפילו בפעם השנייה, כך קרה ושפר עליה מזלה של היולדת דינה סלע, בת ה-38, תושבת צפון הארץ, אשר סרטן צוואר הרחם, התגלה אצלה במקרה לפני 7 שנים במהלך בדיקות שגרתיות.

אחרי שעברה את כל הבדיקות האפשריות, החליטו הרופאים ב’מרכז הרפואי כרמל’ עקב מחלת הסרטן, כי יש להסיר בניתוח את כל צוואר הרחם של דינה, ולראשונה לאפשר לה שימור פריון ואפשרות ללדת בעתיד.

“עד אז וגם לאחרונה, ישנם רופאים לא מעטים הממליצים על הסרה מלאה של כל הרחם במקרה של סרטן צוואר הרחם” – מספרת היולדת דינה סלע; “אבל אצלי במהלך הניתוח הרופאים שמרו לי על הרחם ועל אברי הרביה וכך יכולתי לחשוב על הריון גם בעתיד”.

מי שעומד בראש סיפור ההצלחה הרפואי הזה הוא פרופ’ עופר לביא מנהל היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית ב’ ב’מרכז רפואי כרמל’, אשר בעזרת טיפול ומעקב צמוד שלו, הצליחה דינה סלע בשנת 2011 להיות מן הנשים הראשונות בארץ ישראל אשר ילדה תינוקת בריאה, ללא צוואר רחם בכלל.

“ההתרגשות שלנו, אז, היתה עצומה מספרת הגב’ דינה קראנו לתינוקת החדשה בשם; קרן, כי היא הביאה לנו קרן אור לחיים. היום, היא כבר בת שנתיים וחצי, ילדה מקסימה ומהממת”. ההצלחה בהריון ובלידה הראשונים הביאו את דינה לרצות עוד ילד. שנה וחצי אחרי הלידה הראשונה, התבשרו בני הזוג דינה ושלומי סלע על ההיריון השני והפעם נרשמה “שמחה כפולה”, ב’אולטרסאונד’ (us), רואים הרופאים; תאומים.

◄ חליתן, אל תמהרו להוציא את כל הרחם…

פרופ’ עופר לביא מנהל ’היחידה לגינקולוגיה אונקולוגית ב’ מרכז רפואי כרמל’, מסביר, כי; “עד היום הניסיון בארץ בהבאת תינוק שני, לנשים ללא צוואר רחם, כמעט ולא קיים, אבל למרות זאת ולאחר התייעצויות עם מומחי ’ביה”ח כרמל’ ועם מומחים מכל העולם החלטנו לאפשר לגב’ סלע, עוד הריון תחת פיקוח רפואי צמוד והדוק שלנו כשאנו מדללים את הריון התאומים לילד אחד, כדי לא ליצור לחץ גדול מדי על צוואר הרחם ולא לסכן את התינוק והאם”.

“כשראיתי, כי ההיריון שלי מתקדם ומתפתח יפה, היינו בעננים” – ממשיכה ומספרת דינה בהתרגשות; “הרגשתי שאני מקבלת את המתנה הטובה ביותר שאימא, יכולה לקבל”.

התברר, כי במהלך ההיריון השני תפקדה סלע, כרגיל ורק בשבוע ה-28 אחרי הופעת דימום לא ברור, החליט פרופ’ לביא, לא לקחת סיכון ולהכניס אותה למשטר של ’שמירת הריון’.

“הצוות האחיות והרופאים של המחלקה ב”כרמל” הם פשוט חלומיים” – ממשיכה הגב’ דינה סלע; “הם שמרו עליי בחום ואהבה כל כך גדולים שאני חבה להם המון על כל ההצלחה בלידה השנייה, הם עזרו לי לשמור על האוצר שלי ואין לי מילים להודות להם”.

בסוף השבוע, כשהיא משלימה את כל מניין ימי ההיריון שלה כסדרם, נכנסה דינה אל ’ניתוח קיסרי’ מתוכנן כאשר פרופ’ לביא בסיוע ד”ר ראובן קידר סגן מנהל המחלקה, יילדו אותה ואל אוויר העולם הגיח עם תינוק בריא שלם ומקסים למשפחת סלע.

סלע, ממשיכה לתאר את החוויה הגדולה בחייה; “ביקשתי להיות שותפה ערה ללידה ולא להיות בהרדמה, זאת היתה אחת החוויות החזקות והמרגשות שעברנו בעלי ואני. יחד קיבלנו את הבן השני שלנו בהתרגשות ענקית.

התינוק, נולד בשעה טובה ובחודש התשיעי במחלקת יולדות בביה”ח כרמל, קוראים לו; נבו, והוא נולד בריא וחייכן במשקל 3.016 ק”ג”.

◄ גם לכן, סיכוי להחזיק את האושר הזה שנקרא; תינוק

לדידו של פרופ’ רון אויסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל; “אני שמח שעברנו את מבחן הלידה השני ’ללא צוואר רחם’ בהצלחה. זאת הלידה הרביעית בבית החולים כרמל של ’נשים ללא צוואר רחם’ ואני גאה בצוות שלנו שהופכים את המחלקה שלנו בכרמל למובילה ומהבודדות בארץ עם כמות לידות מרשימה כזאת”.

“אין ספק, כי אנו נכנסים היום לעידן חדש שבו נשים לאחר סרטן צוואר הרחם, יכולות ללדת ולהרות אפילו בפעם השנייה וזה לא דבר מובן מאליו” – מצטרף פרופ’ עופר לביא אל הדברים המושמעים ומוסיף; “כמי שמלווה את דינה סלע מההיריון הראשון, מדובר בשילוב מאוד מורכב של ניסיון ומקצועיות עם צוות רב מערכתי שפועל יחד, כדי לאפשר לנשים שמחלימות ממחלת הסרטן להצטרף למעגל המאושר של הורים לילדים”.

“חשוב לי להעביר היום מסר לכל הנשים בישראל שמאוד חשוב שילכו לבדיקות שגרתיות אצל רופא הנשים” – אומרת היולדת דינה סלע; “פעם חשבו שרק נשים שיש להם יותר מבן זוג אחד או שמקדימות לקיים יחסי מין חשופות לסרטן צוואר הרחם. היום כבר ברור שאין קשר.

כל אחת ושיש לה צוואר רחם, יכולה לחלות במחלה. ככל שגילוי סרטן צוואר הרחם, מוקדם יותר, הסיכויים שלכן נשים לצאת מן הסרטן ולהפוך להיות לאמהות הוא גדול יותר.

אסור לכן, לוותר על האופציה להיות אמהות, אל תמהרו להוציא את כל הרחם, לכו לחוות דעת שנייה, חפשו כמוני את הרופאים הטובים ביותר, ויש גם לכן, סיכוי להחזיק את האושר הזה שנקרא; תינוק” – אומרת היולדת המאושרת סלע.

כיום מפעילה דינה סלע, ’קבוצת פייסבוק’ בשם; סרטן צוואר הרחם – נשים למען נשים, אתר אינטרנט ו-בלוג, בהם היא עונה לשאלות, תומכת ומעניקה מניסיונה ל’נשים חולות סרטן’. אין ספק, זו הייתה לידה מנצחת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן