כאן עכו

עכו: בני זוג בשנות ה-30 לחייהם נהרגו בפיצוץ מכלי גז, המבנה קרס

0
0

13 בני אדם נפצעו הלילה בפיצוץ מכלי גז. כוחות הצלה פועלים לחילוץ 7 לכודים בין ההריסות ◄ הלכודים בבניין שקרס, תקשרו במהלך הלילה עם צוותי מד”א ◄ אלי בין, מנכ”ל מד”א; “בתוך הזירה, יש עדיין מספר נעדרים, שאין לנו כרגע, קשר עימם. הפינוי, ייקח עוד זמן רב”.
עכו: בני זוג בשנות ה-30 לחייהם נהרגו בפיצוץ מכלי גז, המבנה קרס
עכו: בני זוג בשנות ה-30 לחייהם נהרגו בפיצוץ בלון גז, המבנה קרס

בני זוג גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם, נהרגו הלילה (יום שני | י”ז אדר התשע”ד, בשעה 01:42), בפיצוץ מכלי גז בכניסה לבניין מגורים בעיר עכו, סמוך לתחנת המשטרה בעיר, שתי קומות המבנה מתוך 3 קרסו. 13 בני אדם נפצעו; שני בני אדם נפצעו באורח קשה, 1 באורח בינוני ואחד באורח קל, בין הפצועים גם 3 ילדים. כוחות ההצלה, סיפרו, כי איתרו לפחות 7 לכודים בהריסות המבנה וכי בשעה זו פועלים לחילוצם בין ההריסות וכי עדיין קיים חשש לחייהם.

בשעה זו (05:55) ממש פועלים צוותי כיבוי אש ו’פיקוד העורף’ לחילוצם של שני בני אדם אשר נלכדו תחת הריסות הבניין. יצוין, כי פעולות החילוץ מתבצעות בזהירות ובאיטיות זאת מחשש לקריסת חלק נוסף מהמבנה בן 3 הקומות ששניים ממנו קרסו לחלוטין.

הפצועים בעקבות בפיצוץ מכלי הגז, פונו לבית החולים בעיר נהריה ורמב”ם בעיר חיפה, וצוותי ’מגן דוד אדום’, נערכו בזירת הפיצוץ עם ואמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, כדי לטפל בנפגעים נוספים הלכודים בין ההריסות.

הבניין הישן מאד בן מספר מאות בשנים מהתקופה העותמנית, הסמוך ל’מסגד זאהר עומאר’ בעיר – ליד מהנמל העתיק של עכו, היה בן שלוש קומות, בו התגוררו 5 משפחות, אשר שתי קומותיו קרסו על יושביו. במקום ניכר הרס וסכנה ממשית לקריסה של המבנה.

במהלך הלילה, דווח על עשרה לכודים, בזירת הפיצוץ, אשר יצרו קשר עם כוחות החילוץ. שניים מהם חולצו בהצלחה והועברו לקבלת עזרה ראשונה.

בכניסה לעיר העתיקה, נפתח מעין חפ”ק (חדר פיקוד קדמי), המנהל את פעולות החילוץ בסיוע אנשי פיקוד העורף, צוותי כיבוי אש, ואמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום.

מעדויות ראשוניות בזירת פיצוץ בפיצוץ מכלי גז בכניסה לבניין מגורים בעיר עכו, סמוך למגדלור בעכו העתיקה, עולה, כי מספר דקות לפני קריסת שתי קומות מתוך 3 של הבניין, נשמע קול פיצוץ עז שהחריד את הסביבה.

אלי בין, מנכ”ל מד”א; “בתוך הזירה, יש עדיין מספר נעדרים, שאין לנו כרגע, קשר עימם. הפינוי, ייקח עוד זמן רב. יש פה שלוש קומות אשר קרסו, כשאנו התחלנו הלילה בפעולות ההצלה לא היה אפילו חשמל.

מנהל סניף כרמל של ארגון “איחוד הצלה”, מר נפתלי רוטנברג, סיפר, כי; “החובשים המתינו במקום האירוע, לסיום פעילות כיבוי האש, זאת מחשש לנפגעים נוספים שעדיין לכודים בין ומתחת להריסות של הבניין.

בזירת הפיצוץ, נמצא בשעה זו גם ראש העיר עכו מר שמעון לנקרי, מנכ”ל העירייה, מר אוהד שגב, מנהל אגף הביטחון מר יניב אשור ועובדים נוספים.

עיריית עכו, הודיעה, כי הבוקר, הכניסה לעיר העתיקה, נחסמה לתנועה והציבור מתבקש להישמע להוראות על מנת לאפשר את המשך פעולות ההצלה.

נסיבות האירוע הלילה, נבדקות כעת על ידי המשטרה ו-כיבוי אש.

כזכור, בחודש שעבר נהרגו זוג הורים ובנם הפעוט, וכן 11 בני אדם נוספים נפצעו ב’פיצוץ בלון גז’ אשר אירע בבניין מגורים ב’שכונת גילה’ בעיר ירושלים.

הרשות הארצית לכבאות והצלה, מזכירה לציבור הרחב, כי; “במקרה של דליפת גז, הציבור מתבקש לפנות ישירות ל’שירותי הכבאות וההצלה’ ולא לחכות לטכנאי”.

בעקבות האירוע, נציבות כבאות והצלה, מפרסמת את ההנחיות הבאות כיצד לנהוג במקרה של דליפת גפ”מ (☚ אל דף ההנחיות);

בלון גז ביתי – זהירות | צילום: דוברות מחוז ירושלים

● להקפיד על מערכת גז תקינה ומתוחזקת היטב, בהתאם לדרישות ת”י 158, הכוללת בדיקת תקינות תקופתית על ידי ספק הגז אחת ל-5 שנים.

● חיבור מכשירי גז יבוצע אך ורק על ידי טכנאי גז מוסמך.

● אין להשאיר גז דולק בכיריים ללא השגחה – גם לא לזמן קצר ביותר.

● יש להקפיד על סגירת הברז הראשי למכשיר הגז, בכל עת שהמכשיר אינו בשימוש.

● לשים לב- ריח של גז בסביבתכם מהווה סימן שישנה דליפת גז במקום.

● במקרה של דליפת גז, יש לדווח על כך לשירותי הכבאות וההצלה, בטלפון 102, ולהודיע לספק הגז.

● יש לסגור את אספקת הגז למקור הדליפה. ככל שזמן הדליפה קצר יותר, כך ריכוז הגז שישתחרר יהיה קטן יותר והסכנה תפחת.

● לפתוח חלונות לאוורור הבית והוצאת הגז כלפי חוץ.

● במידה ומקור הדליפה אינו ידוע או שלא ניתן להפסיקו – יש להתרחק מהמקום.

● להרחיק כל גורם שיכול לגרום לניצוץ, כמו סיגריות או שימוש במכשירים סלולריים! כמו כן אין לגעת במערכת החשמל! אין לכבות או להדליק מקורות חשמל ותאורה באזור דליפת גז!

● יש להרחיק אנשים מאזור הדליפה עד להגעת כוחות החרום.

● במידה ונותקה אספקת הגז לדירה ולבניין, חידוש אספקת הגז יבוצע אך ורק על ידי טכנאי מטעם ספק הגז.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן