חג החנוכה מתכונים לחג החנוכה

חנוכה: סופגניות חלביות ב-3 מילויים מומלצים

את הסופגניות יוצרים מכדורי בצק שמרים קטנים המטוגנים בשמן עמוק לאחר תפיחתם. בדרך כלל הסופגנייה ממולאת בריבת תות שדה, אך ניתן למצוא סופגניות במילויים נוספים, כגון שוקולד וריבת חלב. לאחר טיגון ומילוי הסופגנייה, בוזקים מעליה אבקת סוכר. בשנים האחרונות, בהשפעת הדונאטס, יש המצפים את הסופגניות בציפויים שונים. הסופגנייה ידועה כמאכל משמין ביותר: סופגנייה בינונית מכילה לפחות כ-350 קלוריות.
0
0
סופגניות חלביות ב-3 מילויים מומלצים
סופגניות חלביות ב-3 מילויים מומלצים

על פי חז”ל ההסבר לאכילת מאכלים מטוגנים בשמן, כמו סופגניות ולביבות, בחנוכה, הוא כזכר ל”נס פך השמן” שבו שרתה ברכה במעט השמן שהיה בפך והוא הספיק להדלקת מנורת המקדש במשך שמונה ימים. מברכים על סופגניה אפויה המוציא לחם מן הארץ (אם הבצק אינו מתוק מאד). ואילו סופגניה מטוגנת, מכיוון שלא נאפתה בתנור אלא נתבשלה בנוזל. להלכה נפסק שברכתה בורא מיני מזונות.

המרכיבים:

● 1/2 4 כוסות קמח לבן (מנופה)
● 40 גר‘ שמרים (טריים או שימרית)
● 5 כפות סוכר
● 100 גר‘ חמאה מסדרת טוב טעם של טרה
● 1 כוס חלב פושר
● 2 ביצים
● 2 חלמונים
● 1 כפית גדושה מלח
● 2 כפות ברנדי (לבישול(
● כפית תמצית ווניל
● אבקת סוכר
● שמן קנולה (לטיגון(

אופן ההכנה:

מערבבים במיקסר את כל החומרים “היבשים”, פרט למלח. וסיפים את השמרים, ביצים + חלמונים ושאר החומרים “הרטובים” וממשיכים לערבב (כמספר דקות) עד לקבלת בצק אחיד.

מוסיפים את המלח לבצק ומערבבים כשתי דקות נוספות, מניחים את הבצק בקערה משומנת קלות, מכסים בניילון נצמד ומניחים את הקערה במקום חמים לתפיחת הבצק (כ- שעתיים).

לשים את הבצק לשם הוצאת האוויר ממנו, מרדדים על משטח עבודה מקומח וקורצים עיגולים בגודל הרצוי (גודל העיגול יקבע את גודל הסופגניה) ומתפיחים את העיגולים לגודל סופגניה.

מטגנים את העיגולים המותפחים בשמן (180 מעלות) עד הזהבה משני הכיוונים, מניחים על נייר סופג ומצננים את הסופגניות בטמפרטורת החדר.

מזריקים בעזרת שקית זילוף וצנטר את המילוי הרצוי, מפזרים על הסופגניות אבקת סוכר ומגישים.

מילויים מומלצים:

מסורתי – ריבה
חלבי – תערובת. גבינה לבנה עם סוכר ותמצית ווניל.
נועז – ממרח תמרים.

בתאבון

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן