אינטרנט חדשות

הוועדה לזכויות הילד בכנסת: 63% מן ההורים לא יודעים היכן ילדיהם גולשים ברשת האינטרנט

0
0

כך נחשף בדיון ב’וועדה לזכויות הילד’ בכנסת ◄ ח”כ יעקב מרגי; “למרות פעילות הרשויות, ההורים לא יכולים להסיר אחריות” ◄ נתי ביאליסטוק, יועץ מנכ”ל משרד התקשורת; “חובת ’ספקי האינטרנט’ ליידע את הלקוחות בסכנות ברשת ואת היכולת לקבל מערכת סינון תכנים בחינם” ◄ עלייה של 200% במספר הפניות ל’קו לאינטרנט-בטוח’ מתחילת שנת 2013 העומד על כ-4000 פניות.
הוועדה לזכויות הילד בכנסת: 63% מן ההורים לא יודעים היכן ילדיהם גולשים ברשת האינטרנט
הוועדה לזכויות הילד בכנסת: 63% מן ההורים לא יודעים היכן ילדיהם גולשים ברשת האינטרנט

“לי זה לא יקרה” – כך מאמינים רוב ההורים בסוגיות חינוכיות שונות וברת צמצום הסכנות האורבות בפתחו של הילד בעולם החיצוני לגבי ילדיהם, אלא שכיום עם התפתחות האינטרנט, מתברר, כי רוב מוחלט של ההורים אינם מעורבים בהרגלי הגלישה באינטרנט של ילדיהם, ואינם מודעים כלל, באלו אתרים הם מבקרים, – כך עולה סקר איגוד האינטרנט הישראלי, שנחשף היום (שלישי) ב’וועדה לזכויות הילד בכנסת’.

הוועדה, דנה בסכנות הגלישה לקראת חופשת הקיץ הגדולה, וח”כ יעקב מרגי (סיעת ש”ס), ממלא-מקום יו”ר ’הוועדה לזכויות הילד בכנסת’, הדגיש, כי; “רשת האינטרנט הפכה למגרש המשחקים המרכזי של ילדינו, ויש להתריע מפני הסכנות הווירטואליות”.

ח”כ מרגי, קרא לשתף בפעילות הסברה את הרשויות המקומיות והמתנ”סים, אך הדגיש, כי על ההורים לשאת באחריות.

אורנה היילינגר, מ’אגוד האינטרנט הישראלי’, הוסיפה בוועדה לזכויות הילד, כי נערה בת 14 בישראל, מקבלת כ-500 הודעות “וואטסאפ” ביום, ו-63% מן ההורים לא מעורבים בגלישת ילדיהם. כדי לסייע, מפעיל איגוד האינטרנט קשר מיוחד באמצעות; ’קו לאינטרנט-בטוח’, המתגבר את פעילותו בתקופת הקיץ.

האיגוד, מתברר, מקבל פניות רבות מהורים, בהן שאלות בנושא; פריצה לחשבון, אלימות ברשת, חרמות, וגניבת זהות, כיצד אוכל לדעת עם מי הילד מתכתב, איך שומרים על הפרטיות שלו ברשת, איך אדע אם פוגעים בילד שלי ברשת, ואיך מסירים תמונות ותכנים מביכים.

יגאל אמיתי, דובר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “נציגי איגוד האינטרנט הישראלי, קראו לקואליציית ארגונים ליצירת מעורבות הורית, והציגו נתונים המצביעים על עלייה של 200% במספר הפניות לקו, מתחילת שנת 2013, העומד על כ-4000 פניות.

נערה בת 14 בישראל, מקבלת כ-500 הודעות “וואטסאפ” ביום

עוד עולה מן הנתונים, כי מתחילת הקיץ הזה (2013), פנו יותר מ-7000 איש לאתר SAFE, המכיל הנחיות ומידע ופועל במסגרת המרכז לאינטרנט בטוח.

מיכל זכריה, מדריכה של משרד החינוך, הצביעה על קשר הדוק בין גילויי אלימות פיזית בבית הספר לפגיעה איש ברעהו ברשת האינטרנט, וסיפרה על פורום אשר נפתח במיוחד לימי החופשה, בו אנשי מקצוע ממשרד החינוך, עונים להורים, ומטפלים מידית בהסרת תכנים פוגעניים, ועוד.

תלמידים מתיכון הימלפרב בעיר ירושלים, לשל, טענו בדיון, כי לא נחשפו כלל לכל פעילות של משרד החינוך בעניין, אך נציגי מועצת התלמידים, הדגישו, כי מדובר בפעילות בעיקר בביה”ס היסודי, וב’חטיבות הביניים’, שרובם כלל לא מודעים עד כמה הסכנה אורבת לכל אחד.

יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי בעמותת “אשנב”, תיאר כיצד מתנדבים מדריכים בבתי הספר ובקבוצות הורים, אך טען, כי; “לרוב ההורים לא אכפת כלל מהסוגיה…”.

נתי ביאליסטוק, יועץ מנכ”ל משרד התקשורת, הדגיש, כי חובת ’ספקי האינטרנט’ ליידע את הלקוחות בסכנות ברשת, ואת היכולת לקבל מערכת סינון תכנים ב-חינם”.

יונה פרסבורגר, מעמותת “נתיבי רשת”, התריע, כי בניגוד לחוק, רוב ספקיות האינטרנט, דורשות תשלום על מערכת הסינון. לדבריו; “יש כיום טכנולוגיות חדשות המאפשרות בקרה להורים בתכנים ובזמני הגלישה”.

◄ הורים קו פתוח לאינטרנט בטוח

איגוד האינטרנט מפעיל לאורך השנה קו פתוח לאינטרנט בטוח ומתגבר את פעילות הנציגים בתקופת הקיץ, במסגרת הפעילות של המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט.

נציגי האיגוד, מקבלים פניות רבות מהורים, בהן – כיצד אוכל לדעת עם מי הילד מתכתב? איך שומרים על הפרטיות שלו ברשת? איך אדע אם פוגעים בילד שלי ברשת? איך מסירים תמונות ותכנים מביכים? ניתן ליצור קשר עם נציגי הקו בטלפון 03-9700911, במייל:safe@isoc.org.il או דרך אתר “יותר חכמים מהאינטרנט”. שעות הפעילות; ימים א-ה בין השעות 10:00 בבוקר ל-20:00 בערב.

איגוד האינטרנט הישראלי (ע”ר), הוקם בשנת 1994, כגוף בלתי תלוי המנוהל בהתנדבות, ופועל לקידום האינטרנט והטמעתו בישראל כתשתית טכנולוגית, מחקרית, חינוכית, חברתית ועסקית. במסגרת זו, פועל איגוד האינטרנט לפיתוח ולקידום שירותי תשתית חיוניים לקיומו של האינטרנט בישראל. איגוד האינטרנט הישראלי, הינו גוף בלתי תלוי וללא מטרת רווח, הפועל לקידום האינטרנט לכלל הציבור בישראל.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר איגוד האינטרנט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן