ארכיאולוגיה

רשות העתיקות חשפה מערת בית בד מרשימה ליד ביה”ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

0
0

בתי בד, מסוג זה שנתגלה באחרונה, מעיד על מרכזיותו של ’ענף הזיתים’ בכלכלת העורף החקלאי של ירושלים, באזור זה ◄ בכוונת ביה”ס הגבוה לטכנולוגיה בעיר ירושלים – יחד עם רשות העתיקות, להפוך את בית הבד, לפינת מרגוע ונוי לסטודנטים, בה יודגם כיצד פעל בעת העתיקה”.
רשות העתיקות חשפה מערת בית בד מרשימה ליד ביה
רשות העתיקות חשפה מערת בית בד מרשימה ליד ביה”ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

רשות העתיקות, הודיעה היום (ג, ט”ז באב, תשע”ג), כי במהלך חפירת ארכיאולוגית שערכה הרשות, לפני בניית מעונות סטודנטים לביה”ס הגבוה לטכנולוגיה בעיר ירושלים, מכון לב, נחשפה בשבועות האחרונים, מערת ’בית בד’ מרשימה.

לדברי מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות, מר זוביר עדוי; “בית הבד, הקדום ל’ייצור שמן זית’, שתיאורוכו אינו ברור, השתייך, כנראה, ליישוב עתיק או לבית חווה שהתקיים במקום.

בית בד שנתגלה כעת, מצטרף בכך אל בית בד נוסף שנתגלה לפני מספר שנים ב’שכונת בית הכרם’ הסמוכה, מעברו השני של נחל רקפות.

בתי בד, אלה, מעידים על מרכזיותו של ’ענף הזיתים’ בכלכלת העורף החקלאי של ירושלים, באזור זה”.

נראה שמדובר במערה קרסטית טבעית, שרצפתה פולסה לשם הכשרתה לשימוש בית הבד שהותקן בתוכה. בית הבד, כולל מספר מרכיבים המייצגים שני שלבים מתהליך ייצור השמן; מתקן כתישה (אבן ים, וממל), ולצידם מתקן סחיטה שפעל בשיטת הבורג.

יוֹלי שוורץ, דוברת רשות העתיקות, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “בכוונת ביה”ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים – יחד עם רשות העתיקות, להפוך את בית הבד, לפינת מרגוע, ונוי לסטודנטים, בה יודגם כיצד פעל בעת העתיקה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן