סביבה | אקולוגיה

השר להגנת הסביבה מר עמיר פרץ: אסור שתמונות הפיצוץ בטקסס, יופיעו גם בעיר חיפה

0
0

ביום א’ הקרוב, יתקיים דיון בנושא במשרד ראש הממשלה בהובלת ראש המטה לביטחון לאומי ◄ השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, מתכוון לפעול בדחיפות לפינוי מיכל האמוניה ממפרץ חיפה. “שום סיבה אינה מצדיקה להמשיך מצב מסוכן זה והיום יותר מתמיד יש הזדמנות לבצע זאת בשל הגז הטבעי שזורם לישראל”.
השר להגנת הסביבה מר עמיר פרץ: אסור שתמונות הפיצוץ בטקסס, יופיעו גם בעיר חיפה
השר עמיר פרץ: אסור שתמונות הפיצוץ בטקסס, יופיעו גם בעיר חיפה

בעקבות פניה של המשרד להגנת הסביבה, יתקיים בראשית השבוע הבא (ראשון), דיון חשוב ובהול, במשרד ראש הממשלה בהובלת ראש המטה לביטחון לאומי בנושא; פינוי את מיכל האמוניה מ’מפרץ חיפה’ והקמת המפעל החדש בנגב, את הדיון ינהל האלוף (במיל’) יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי, וישתתפו בו מנכ”לית המשרד להגנת הסביבה, עו”ד אלונה שפר קארו, נציגי משרד האוצר ונציגי משרד הכלכלה והמסחר זאת בצל האסון שנגרם הלילה (חמישי, בשעה 20:00) בארה”ב, בעקבות פיצוץ מפעל דשנים, הסמוך לאזור מגורים, לא הרחק מהעיר ווייקו שבטקסס.

השר להגנת העורף, ועד לא מכבר השר להגנת הסביבה ח”כ גלעד ארדן, קרא אל משרד האוצר להקצות בדחיפות את התקציב הדרוש ליישום החלטתו לפנות את המכל, ולהעביר אותו לאזור בלתי מיושב בדרום הארץ (נגב).

השר ארדן, אמר, כי; “חומרים מסוכנים בקרבת אוכלוסייה הם פצצת זמן מתקתקת, כדי למנוע את האסון מדובר בהשקעה של סה”כ בכמה מיליוני שקלים בודדים”.

כידוע, בפיצוץ במפעל הדשנים בטקסס, נפגעו כ-160 בני אדם. ועדיין לא ברור מספר הנספים (בין 5-15 הרוגים), בהם שישה כבאים, שני פרמדיקים ושוטר. דווח, כי נגרם נזק רב למבנים רבים בעיר.

האסון במפעל דשנים בטקסס, בו היו תקנים מחמירים אשר לא עמדו במבחן האמיתי, הדליק את כל האורות האדומים ב’משרד להגנת הסביבה’ כאשר השר להגנת הסביבה, ח”כ עמיר פרץ, הודיע, כי יפעל בדחיפות לפנות את מיכל האמוניה ממפרץ חיפה.

השר פרץ, אמר, כי ; “כל רגע שעובר ובו כמויות אמוניה אדירות מאוחסנות ליד הציבור הוא רגע מסוכן. יש לראות את הפיצוץ בטקסס כמעין ’נורת אזהרה’, ולא להשלים עם המשך קיומו של מיכל האמוניה במפרץ חיפה.

פיצוץ מפעל דשנים, ליד אזור מגורים, לא הרחק מהעיר ווייקו, טקסס

השר עמיר פרץ, הוסיף, וסיפר; “ביקרתי במיכל ושמעתי את ההסברים שמטרתם להרגיע, אבל אני מציע לא לעסוק בהסברה, אלא לעסוק בפינוי של המיכל מוקדם ככל האפשר. כל הגורמים המעורבים צריכים להבין, כי הזמן קצר והמלאכה מרובה. שום סיבה אינה מצדיקה להמשיך מצב מסוכן זה, והיום יותר מתמיד יש הזדמנות לבצע זאת בשל ה’גז הטבעי’ שזורם לישראל”.

השר להגנת הסביבה, מר עמיר פרץ, הודיע, כי הוא מתכוון לפעול בדחיפות לפינוי מיכל האמוניה מ’מפרץ חיפה’. כאשר המשרד להגנת הסביבה, כבר הודיע ל’חברת חיפה כימיקלים’, כי עד שנת 2017, תופסק פעילות המפעל, או עד להקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום הארץ, המוקדם ביניהם. איתור השטח, והקצאתו ליזם שיקים את המפעל, נמצא באחריות משרד הכלכלה והמסחר.

יצוין, כי השר פרץ, שביקר לאחרונה, במפעל, הדגיש, כי; “כיוון שרוב צרכני האמוניה, נמצאים בדרום הארץ, הקמת המפעל בדרום הארץ, תאפשר להפחית באופן משמעותי את תנועת המשאיות המובילות חומר מסוכן זה ובכך למזער עוד יותר את הסיכון הנשקף לאוכלוסייה”.

▼ מידע נוסף על האמוניה במפרץ חיפה;

● על סכנות מיכל האמוניה

● ועדת הפנים והגנת הסביבה: עיריית חיפה, לא הוכיחה שב’מיכל האמוניה’, יש… אמוניה

● ח”כ חנין: הפקרת הבטיחות והבריאות במיכל האמוניה ובמפעל חיפה כימיקלים, מדאיגה

● מיכל האמוניה יפונה ממפרץ חיפה

● אומ”ץ לראש העיר חיפה: מיכל האמוניה, איום עם השלכות ’הירושימה’ על תושבי המפרץ רבתי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן