יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

איגרת שר הביטחון מר משה יעלון, ליום הזיכרון ובפרוס יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל

0
0

שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון, שלח למשפחות השכולות לציבור, איגרת ליום הזיכרון תשע”ג, ובפרוס יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל; במותם ציוו לנו הנופלים רק את החיים אלא גם את הזכות להיאבק על קיומנו כאן הזכות לקיים בחלקת הארץ הזו, חיים תקינים עצמאיים להגיע לשיאים שרק מדינות מועטות מגיעות אליהם.
איגרת שר הביטחון מר משה יעלון, ליום הזיכרון ובפרוס יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל
איגרת שר הביטחון מר משה יעלון, ליום הזיכרון ובפרוס יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל

אזרחי ישראל, משפחות יקרות,

כמדי שנה עם רדת הערב מתייחדת ארץ ישראל, עם זכר נופליה, הארץ עוצרת מלכת. כאב עצום וגעגועים שאינם מרפים חוזרות לנגד ענינו תמונותיהם של בני משפחה חברים, פקודים ורעים לנשק אשר שלמו את המחיר היקר מכל זיכרונות שמלווים אותנו וילוו אותנו כל חיינו ועם תחושת מועקה אינסופית ושאלות מייסרות של מה היה אילו ואיפה הם היו היום.

במותם ציוו לנו הנופלים רק את החיים אלא גם את הזכות להיאבק על קיומנו כאן הזכות לקיים בחלקת הארץ הזו, חיים תקינים עצמאיים להגיע לשיאים שרק מדינות מועטות מגיעות אליהם.

הזכות להיות שותפים לפלא הזה שנקרא מדינת ישראל אשר אחרי 65 שנות עצמאות, ואחרי מאות שנים של רדיפת יהודים ורציחתם, רק משום שהם יהודים. הפכה להיות דגם לחיקוי ברחבי העולם כולו, אך המאבק, לצערנו, עדיין לא תם, משנה פניו לובש צורה אחרת פונה לזירות חדשות מאלץ אותנו להילחם בכל פעם מחדש, תוך הקרבת טובי בננו ובנותינו.

עם רודף שלום אנו, כך היה בעבר וכך יהיה עד קץ הדורות אך לא אתפשר על ביטחוננו ונגדע כל יד אשר תנסה לפגוע בנו. המחיר לדאבון הלב לעיתים כבד מנשוא.

משפחות יקרות, אין מזור לצער המלווה אתכם יום יום שעה שעה, מילים מתקשות לנחם, ואינן מפחיתות מעוצמת הגעגועים, ההתמודדות אינה קלה, מייסרת והפצעים מתקשים להגליד.

אך בגבורתכן אתן מהוות סמל ליכולת העמידה של חברה הישראלית אשר עומדת במבחן פעם אחר פעם אל מול האתגרים הניצבים בפניה.

הערב (א’, ד’ באייר תשע”ג), ומחר, נתכנס בכאב רב וביגון קודר בבתי העלמין לטכסים ובעצרות הזיכרון. נעמוד שם מתוך עוצמה וגדלות נפש אשר אין שניות להן והן אלו שמהוות בסיס לקיומנו בארץ הזאת.

יהיה זכרם של הנופלים ברוך.

■ שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ערב יום הזיכרון תשע”ג.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן