סרטן

סרטן העור: עשרת הדיברות לשימוש נכון במסנני קרינה על פי האגודה למלחמה בסרטן

0
0

לקראת פתיחת עונת הרחצה, האגודה למלחמה בסרטן, מציגה את “10 הדיברות” לשימוש נכון במסנני קרינה ◄ חשוב לזכור! שימוש נכון בתכשירים אלה עשוי להקטין הנזקים הנגרמים בעקבות חשיפה בלתי מבוקרת לקרינת השמש, ובמיוחד סכנת הצריבה, אך בכל מקרה, יש להשתמש באמצעי ההגנה הנוספים, ולא להסתפק רק במריחת התכשיר, המהווה קו ההגנה האחרון מפני נזקי השמש.
סרטן העור: עשרת הדיברות לשימוש נכון במסנני קרינה על פי האגודה למלחמה בסרטן
סרטן העור: עשרת הדיברות לשימוש נכון במסנני קרינה על פי האגודה למלחמה בסרטן

’האגודה למלחמה בסרטן’ בישראל, הודיעה ומזכירה היום (שלישי), לקראת פתיחת עונת הרחצה השנה ב-10.4.2013, לציבור את המלצותיה לחשיפה נכונה ונבונה לשמש, וממליצה להיות; “חכמים בשמש”; לחפש צל, לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש ביגוד מתאים, לשהות בחוץ בשעות הבטוחות, להשתמש במסנן קרינה, לדאוג לשתייה מרובה.

מתברר, כי שימוש נכון ב’מסנני קרינה’ עשוי להפחית את הנזקים הנגרמים בעקבות חשיפה בלתי מבוקרת ל’שמש’, ובמיוחד את הסכנות לפתח כוויות, סרטן עור, והזדקנות מוקדמת של העור.

על פי האגודה למלחמה בסרטן, גם אם נשתמש בתכשיר ההגנה האידיאלי, חלק מקרני השמש ’העל-סגולות’ עלולות לחדור דרך עורנו ולגרום נזק, וגם מתחת לשמשיה ישנו החזר מהחול ו/או מהמים בים או בבריכה.

לכן, יש להתייחס אל ’מסנן הקרינה’ כאמצעי הגנה חשוב, אבל לא החשוב ביותר, ויש לנקוט בכל אמצעי ההגנה האחרים המוזכרים למעלה. בנוסף, חשוב שהשימוש במסנני קרינה, ייעשה בצורה נכונה ויעילה.

האגודה למלחמה בסרטן, ממליצה לאמץ את “עשרת הדיברות” לשימוש נכון ב’מסנני קרינה’;

1. יש להימרח מריחה ראשונה כחצי שעה לפני היציאה לשמש. מומלץ להימרח פעמיים ברציפות, כדי ליצור שיכבה נדיבה ואחידה של מקדם הגנה.

2. יש לוודא, כי כל העור שאינו מוגן על ידי לבוש, יימרח בתכשיר (כגון; אוזניים, עורף, גב היד, כפות רגליים ועוד).

3. יש לחדש את מריחת התכשיר בכל שעתיים, וכן לאחר
שחייה, שהייה במים, הזעה וניגוב העור במגבת. מומלץ להשתמש ב’מקדם הגנה עמיד במים’.

זהירות יכולה להגן על ילדים מכוויות שמש באמצעות קרם הגנה

4. אין להשתמש בתכשיר ההגנה על עור פצוע, או אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים שלו. מומלץ להשתמש בתכשיר מתאים לאחר התייעצות עם רופא עור.

5. מומלץ להשתמש במסנן קרינה עם ’מקדם הגנה 30 SPF’ ומעלה. התכשירים עם מקדמי ההגנה הגבוהים מ- SPF 30, מומלצים לאנשים בעלי סיכון גבוה לחלות ב’סרטן העור’. בתכשירים בעלי מקדם הגנה הגבוהים מ-’50 SPF’, לא נמצא יתרון משמעותי בהגנה על העור.

6. יש להימנע מחשיפת תינוקות עד גיל 6 חודשים לקרני השמש. לתינוקות מגיל 6 חודשים, מומלץ להשתמש במסנן קרינה שמוגדר כמסנן מוחלט (Total Block).

7. השימוש במסנן קרינה לילדים בהשגחת מבוגר בלבד.

8. על מנת ליהנות מההגנה המקסימלית שהתכשיר מציע, יש למרוח כמות מספיקה של מסנן הקרינה, על פי ההמלצות הבאות;

9. מרבית תכשירי ההגנה נמכרים ללא תאריך תפוגה, כיוון שאורך חיי המדף שלהם ארוך מ-30 חודשים. מחלקת התמרוקים ב’משרד הבריאות’, מציינת, כי, חשוב לשים לב לתאריך “טוב לאחר פתיחה”, המציין עד מתי ניתן להשתמש בתכשיר מרגע הפתיחה של האריזה (Period After Opening). הסימון מופיע על גבי התכשיר בציור של צנצנת פתוחה עם מספר חודשים. המשמעות היא שמרגע פתיחת התכשיר, הוא טוב לשימוש למספר החודשים המצוין.

10. על מנת להגן על המוצר ולשמור על יעילותו, יש להימנע מלאחסן את מסנן הקרינה במקום סגור עם טמפרטורה קיצונית, כגון; רכב חונה. מומלץ, לקחת את מסנן הקרינה אתכם לכל מקום.

כמויות מריחה מומלצות של מסנן הקרינה על פי האגודה למלחמה בסרטן בישראל

עדנה פלג-אולבסקי, דוברת ומנהלת מח’ הסברה והדרכה של האגודה למלחמה בסרטן, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “חשוב לזכור! שימוש נכון בתכשירים אלה עשוי להקטין את הנזקים הנגרמים בעקבות חשיפה בלתי מבוקרת לקרינת השמש, ובמיוחד את סכנת הצריבה, אך בכל מקרה, יש להשתמש באמצעי ההגנה הנוספים ולא להסתפק רק במריחת התכשיר, המהווה את קו ההגנה האחרון מפני נזקי השמש”.

האגודה למלחמה בסרטן, מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום בנושא מחלות הסרטן, ודרכי מניעתן; 1800-599-995 או לגלוש באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק; “האגודה למלחמה בסרטן – לחיים בריאים”.

קיץ בריא ובטוח!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן