חוק ומשפט

עו”ד ארז גוטמן, מחק שורות מפרוטוקול וישלם הוצאות אישיות של 6,000 שקל

0
0

“בכל שנותיי כשופט, לא הטלתי מעולם הוצאות אישיות על עורך דין” – כך כתב סגן נשיא בימ”ש השלום בעיר טבריה, כב’ השופט דורון פורת, בהחלטתו, שניתנה בשל היעדרות עוה”ד עו”ד ארז גוטמן, ממספר דיונים ושינוי פרוטוקול.
עו
עו”ד ארז גוטמן, מחק שורות מפרוטוקול וישלם הוצאות אישיות של 6,000 שקל

במסגרת תיק פלילי שניהלה המדינה, כנגד שישה נאשמים, שהואשמו בעקירת גדר באחד מחופי הכינרת, ניגש ביהמ”ש, לגזור את דינו של הנאשם האחרון, לאחר שעניינם של חמשת הנאשמים האחרים, הסתיים. לאחר שקבע, כי הנאשם, אדם נורמטיבי הפעיל במסגרות התנדבותיות שונות, לא יורשע, אך ישלם פיצוי של 4,000 שקלים, ויחתום על התחייבות בסך של 3,000 שקלים שלא לבצע עבירה דומה, ניגש השופט, לדון בהתנהלותו של ב”כ הנאשמים עו”ד ארז גוטמן.

◄ ’גינוי בכל פה’

בהחלטה חריגה ביותר, הטיל סגן הנשיא, כב’ השופט דורון פורת, בפעם הראשונה בקריירה השיפוטית שלו, הוצאות אישיות על הסניגור.

כב’ השופט פורת, קבע, כי עוה”ד התנהל באופן לא ראוי לאורך ההליך. כך, ציין השופט כי בשתי בקשות שהגיש עוה”ד בצירוף פרוטוקול של דיון שנערך בפני כב’ השופטת טל תדמור-זמיר, מחק עוה”ד שורות מהפרוטוקול.

את השורות שנמחקו, ציטט; “בשולי החלטה זו, איני יכולה שלא להביע תדהמה מהתנהגותו של עו”ד גוטמן, אשר אינה הולמת התנהגות עו”ד המופיע בבתי המשפט”.

עוד קבע, כב’ השופט דורון פורת, כי; “בניגוד גמור להחלטת בית המשפט לקיים ישיבת תזכורת המחייבת את הנאשמים להתייצב, הודיע עוה”ד ללקוחותיו, כי אינם צריכים להתייצב בביהמ”ש, ולעוזרת המשפטית, הודיע, כי אינו מכבד את ההחלטה. כמו כן, לא התייצב למספר דיונים, מבלי להודיע”.

כב’ השופט פורת, ציין, כי; “עוה”ד לא הסביר את מעשיו אלה, למעט נבצרותו מאחד הדיונים, לגביה טען, כי היה מעורב בתאונת דרכים, אך לא תמך את הטענה בכל ראיה”
.
“התנהלותו של עו”ד גוטמן, אינה ראויה, בלשון המעטה”, הוסיף, וכתב כב’ השופט פורת; “בכל שנותיי כשופט, לא הטלתי מעולם הוצאות אישיות על עורך דין. בכל שנות עבודתי כעו”ד, מעולם לא ביקשתי להטיל הוצאות אישיות על חבר למקצוע”. כתב השופט פורת וקבע, כי; “מדובר בהתנהלות מזלזלת, שפגעה בניהול היעיל של התיק והביאה לבזבוז זמן שיפוטי”.

“מעשיו של עו”ד ארז גוטמן נעשו בזדון, ובשל כך ראויים הם לגינוי בכל פה” – כתב כב’ השופט דורון פורת, וחייב את עוה”ד, לשלם לטובת אוצר המדינה, סך של 6,000 שקלים.

________

● ב”כ המאשימה: עו”ד תומר בן חמו.
● ב”כ הנאשם: עו”ד ארז גוטמן.

☚ אל גזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד אלוני ואח’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן