ארכיאולוגיה

רשות העתיקות, התלוננה במשטרת ירושלים על ונדליזם קשה במתחם קבר דוד

0
0

רשות העתיקות, קוראת לאחראים על המתחם, למשטרת ישראל, ולעיריית ירושלים, לסייע בשמירתו של קבר דוד, כדי למנוע הישנות מקרים דומים ◄ למתחם קבר דוד, ערך יוצא דופן מבחינה ארכיאולוגית, תרבותית ודתית ו הושקעו במקום מיליונים רבים של שקלים, במטרה להפוך אותו לאחד מהמוקדים החשובים בעיר העתיקה – כיאה לחשיבותו.
רשות העתיקות, התלוננה במשטרת ירושלים על ונדליזם קשה במתחם קבר דוד
רשות העתיקות, התלוננה במשטרת ירושלים על ונדליזם קשה במתחם קבר דוד

רשות העתיקות מגישה היום (ה’, 3/1/2012) תלונה למשטרת ירושלים בשל פגיעה שנעשתה הלילה במתחם קבר דוד. מדובר במקרה יוצא דופן בחומרתו ובהרס בלתי הפיך של שרידים במתחם.

באתר הקבר, נותצו מרבית אריחי הקרמיקה, אשר חיפו את גרעין מבנה הקבר, והיוו את אחד מסמלי המקום. זהו מקרה שני של ונדליזם במקום במהלך השבועיים האחרונים.

חיפוי הקירות באריחים במתחם נעשה ככל הנראה במאה ה-17, כחלק מאופנה שרווחה בעיר ירושלים של התקופה העות’מנית של חיפוי מבנים באריחים צבעוניים, כדוגמת; כיפת הסלע, וכיפת השלשלת, ב’הר הבית’.

אריחי הקרמיקה, שחיפו את גרעין מבנה הקבר ונותצו במתחם קבר דוד

למתחם קבר דוד, ערך יוצא דופן מבחינה ארכיאולוגית, תרבותית ודתית. לפני כ-5 שנים, לאחר שנים שבהן היה האתר מוזנח, החלה רשות העתיקות, יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים, בפרויקט של שימור ותחזוקת מתחם קבר דוד.

עד כה, הושקעו במקום מיליונים רבים של שקלים, במטרה להפוך אותו לאחד מהמוקדים החשובים בעיר העתיקה – כיאה לחשיבותו.

רשות העתיקות, מסרה, כי רואה חשיבות רבה בהמשך פעולות השימור והפיתוח במקום, וקוראת לאחראים על המתחם, ל’משטרת ישראל’, ול’עיריית ירושלים’, לסייע בשמירתו כדי למנוע הישנות מקרים דומים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן