חג החנוכה

המוסד לבטיחות ולגיהות: כך יש להדליק נרות חנוכה, בביטחה

אנדרי מטיאס, מנהל ’תחום הסברה ופרסום במוסד לבטיחות ולגיהות’ נותן טיפים בטיחותיים לקראת חג החנוכה ◄ אם מקיימים מסיבות חנוכה, חשוב להקפיד לא לאפשר לרקוד עם נרות דולקים ולהקפיד על אפשרות מילוט מהיר במקרה שריפה (מעברים ודלתות) וגם להכין אמצעי כיבוי אש מתאימים.
0
0
אנדרי מטיאס, המוסד לבטיחות ולגיהות
אנדרי מטיאס, המוסד לבטיחות ולגיהות

במקומות עבודה, כמו גם בבתים רבים, מדליקים נרות חנוכה בשמונת ימי החג. כדי לא לגרום לתאונות ולשריפות ולא להשבית את שמחת החג אנדרי מטיאס, מנהל תחום הסברה ופרסום במוסד לבטיחות ולגיהות, מפרסם מספר ככלי בטיחות לחג החנוכה;

☚ מומלץ להשתמש בחנוכיות העשויות מחומרים לא דליקים (מתכת, קרמיקה, וכד’). יש לשים לב במיוחד לחנוכיות שילדים מכינים במסגרת חוגי יצירה העלולות להיות עשויות מחומרים דליקים.

☚ אין להשאיר חנוכיות דולקות ללא השגחה.

☚ את החנוכיות, יש להניח על משטח יציב, והרחק מכל חפץ או רהיט דליק. יש לשים לב לא להניח את החנוכייה בקצה השולחן או על מפות דליקות. יש להיזהר במיוחד גם מבעלי חיים מקפצים.

☚ חנוכיות המוצבות על אדן החלון צריכות להיות מונחות על משטח יציב, הרחק מווילונות העלולים להידלק, ומומלץ להכניסן לתוך תיבת זכוכית ייעודית עם פתחי אוורור כדי למנוע את האפשרות שפרץ רוח יהפוך את החנוכייה ותיגרם שריפה.

☚ מומלץ לא לאפשר לילדים קטנים להדליק את החנוכייה בכוחות עצמם. בכל מקרה הדבר ייעשה בהשגחת ובעזרת מבוגר.

☚ הצתת הגפרור, מומלץ שתתבצע מהגוף החוצה ולא כלפי הגוף.

☚ בהדלקת חנוכיות הבוערות בעזרת שמן בערה, יש לשים לב שבעת מילוי השמן במכלי התאורה הוא לא יטפטף.

☚ אין להשתמש בחנוכיות העשויות מיציקת עופרת (עופרת הנה מתכת רעילה).

☚ סביבונים וצעצועים המיועדים לילדים, יתאימו לדרישות התקן הישראלי לצעצועים ת”י 562.

☚ מטבעות וסביבונים, מומלץ להרחיק מילדים בני פחות מגיל 3.

☚ אם מקיימים מסיבות חנוכה, חשוב להקפיד לא לאפשר לרקוד עם נרות דולקים, ולהקפיד על אפשרות מילוט מהיר במקרה שריפה (מעברים ודלתות) וגם להכין אמצעי כיבוי אש מתאימים.

לפרטים נוספים ולכל שאלה בנושאי בטיחות ובריאות, פנו למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות, בטלפון; 9394*, ותיענו בהקדם. הפניה היא אנונימית והמוסד לבטיחות ולגיהות, מחויב לשמור על סודיות הפניה. ניתן לפניות למרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות גם דרך המייל; info@osh.org.il.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן