סקס | Sex

שימור המיניות והזוגיות בזמן מלחמה לפי הסקסולוג עידן מילצ’ר

המרכז הרפואי תל-אביב, מביא מאמר של הסקסולוג עידן מילצ’ר, המסביר, כי חשוב לתכנן מה כולנו יכולים לעשות ביחד ב’ממ"ד’, כמו; משחקים משפחתיים, אמצעים המאפשרים תחושת שליטה וכמובן חשוב מגע הדדי, חיבור נשיקה וליטוף, יהוו את המשחק המקדים, למה שיקרה מאוחר יותר כשתגיע סוף סוף הזעקת ההרגעה" - ממליץ הסקסולוג מליצ’ר; "יש את כיפת ברזל המגנה עלינו, ויש חיבוק פלדה השומר על זוגיותו".
0
0
שימור המיניות והזוגיות בזמן מלחמה לפי הסקסולוג עידן מילצ’ר
שימור המיניות והזוגיות בזמן מלחמה לפי הסקסולוג עידן מילצ’ר

המלחמה בדרום או בשמה; “מבצע עמוד ענן” – עזה, פוגעת בשגרת המין של התושבים. הסקסולוג עידן מילצ’ר מהמרכז הרפואי תל-אביב, מאמין שהפעם לא צפויה תופעת ’בייבי בום’, וממליץ, כיצד ניתן להביע אהבה גם בזמן השהייה בממ”ד (מרחב מוגן).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הסיסמה; “עשו אהבה ולא מלחמה” מלווה אותנו מקדמת דנא, אך מה באמת קורה לנו? מה באמת מתרחש בגופנו בזמנים כמו אלו שאנו חווים בימים אלו במדינתנו? כיצד ניתן לקיים יחסי מין בזמן שהות במקלט/ממ”ד? איך אפשר להביע מגע כשנמצאים בחלל צפוף לצד הילדים וללא שום אפשרות לאינטימיות? האם בכלל היצר המיני עובד בימי מלחמה? עידן מילצ’ר, מנהלמרפאת סקסולוגיה אנאורגנית גברים שב’מרכז הרפואי תל-אביב’, מסביר, כי; “בימים אלה של ’מבצע עמוד ענן’, רמת החרדה שלנו עולה שכן בני האדם בנויים קודם לשרידה ולא לרבייה.

בזמן מלחמה יש פעילות הורמונלית מוגברת, שהיא תולדה של ה’דחק’, (עקה, או בשם העממי – לחץ, באנגלית; Stress) בו אנו נמצאים, אשר מורידה את החשק המיני ופוגעת ביכולת התפקודית שלנו”.

לדברי מילצ’ר; “אנו לא צפויים לראות בעוד תשעה חודשים את תופעת ה”בייבי –בום” האופיינית בדרך כלל לימי מלחמה. הסיבה, לדבריו היא היקף המלחמה שלא הצריך עדיין גיוס חיילי מילואים רבים למערכה, מה שלא הביא ככל הנראה לקיום מוגבר של יחסי מין לפני היציאה לשדה הקרב.

בנוסף, חיילי המילואים, אינם נכנסים ונשלחים ביודעין לעבר פלישה קרקעית אלא לתפקידים שונים ולאימונים בסמוך לגבול, ולכן, התופעה מעט שונה ממלחמה רבתי. “תופעת הבייבי בום, מתאימה יותר למלחמות אשר בהם מגויס רוב העם, ולפני היציאה ו/או בזמן הפוגה וחופשה מקיימים יחסי מין המחזקים את הקרבה ופורקים מתחי מלחמה. במצב שכזה, תשעה חודשים, אחרי יש “בום חיובי“, לא אותו בום של פגיעה או סיקול של כיפת ברזל, אלא “בום” של לידת תינוקות חדשים”.

הסקסולוג מילצ’ר, מדגיש, כי במלחמה כמו במלחמה, בחיים כמו בחיים, יש לנסות ולשמור על שגרה למרות הלחצים והחרדות; “נכון שקשה להתמזמז בממ”ד או בחדר המדרגות ליד השכנים והילדים ורבים מתביישים ממה שהשכנה הפולנייה, תגיד על זה אבל יש לנסות ולשמור גם בימי מלחמה על קירבה, חום, אינטימיות, ומגע“.

“חשוב לזכור, כי הלחץ עלול להוציא אגרסיות ותוקפנות אחד כלפי השני ולהציף מתחים בין בני הזוג “וואלה להיות אחד עם השני 24 שעות ביממה, ולא במועדון נופש במלון, זו כמעט משימה בלתי אפשרית. החרדה, מורידה את התשוקה והזקפה שהרי בזמן לחץ הכול מתכווץ” – מוסיף מילצ’ר, ומדגיש, כי; “צריך למנף את ימי “עמוד ענן” לבנייה וחיזוק הקשר הזוגי”.

“אמנם המרחב המוגן הוא מקום בטוח השומר על גופנו וחיינו, אך חיק המשפחה הוא המקום הבטוח ביותר לשמירת נפשנו וביטחוננו. זוגיות בוגרת, אשר יש בה יכולת הקשבה, הכלה, וויתור והליכה לקראת, היא זו אשר תביא לחיזוק עמודי היסוד של הקשר. תקשורת מרגיעה בזמן שלום ובזמן מלחמה היא למעשה הפתיח לקרבה פיזית אינטימית אשר יכולה להיות מנת חלקם של כל בני המשפחה”.

“עשרות מחקרים מראים את חשיבות המגע לבריאותנו הגופנית והנפשית כאחד” – מציין מילצ’ר; “חיבוק, ליטוף, חום וקירבה הדדית (גם בין בני הזוג וגם עם הילדים) חשובים מאוד בימים אלו, ואל לנו לתת ללחץ להשכיח את זה. בתוך כל אלו, סבלנות וסובלנות, מתן דוגמה אישית לילדים, הקשבה ורגישות לחרדותיהם, יהוו גשר לזוגיות ומשפחתיות טובה יותר ומלחמתנו תצא בשכרנו.

חשוב לתכנן מה כולנו יכולים לעשות ביחד בממ”ד, כמו; משחקים משפחתיים, אמצעים המאפשרים תחושת שליטה וכמובן חשוב מגע הדדי, חיבור נשיקה וליטוף, יהוו את המשחק המקדים, למה שיקרה מאוחר יותר כשתגיע סוף סוף הזעקת ההרגעה” – ממליץ הסקסולוג עידן מילצ’ר, ומסכם; “יש את כיפת ברזל המגנה עלינו, ויש חיבוק פלדה השומר על זוגיותו“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן