מבצע עמוד ענן - עזה

תל אביב: חמאס, איים לפגוע בעיר תל אביב, ושיגר טיל שלא נפל על הקרקע

0
0

לראשונה, מאז מלחמת המפרץ, לפני 20 שנה, נשמעה אזעקה בעיר תל אביב. דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי; “זה יהיה לילה לא שקט ברצועת עזה”. בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לגבי תושבי מרכז הארץ. בהערכת המצב של צה”ל, אושרו תוכניות להמשך פעילות צה”ל, נגד הטרור ברצועת עזה.
תל אביב: חמאס, איים לפגוע בעיר תל אביב, ושיגר טיל שלא נפל על הקרקע
תל אביב: חמאס, איים לפגוע בעיר תל אביב, ושיגר טיל שלא נפל על הקרקע

במסגרת ’מבצע עמוד ענן – עזה’; דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי, אישר הערב (חמישי), כי בשעה 19:00, נשמעה אזעקה בעיר תל אביב, ובמספר ערים בגוש דן (גבעתיים, רמת גן, פתח תקווה). לא היו נפילות על הקרקע באזור גוש דן. הג’יהאד האסלאמי, לקח אחריות על השיגור של טיל הפאג’ר.

יצוין, כי לראשונה, מאז מלחמת המפרץ, לפני 20 שנה, נשמעה אזעקה בעיר תל אביב, אזרחים, דיווחו על רעשי נפץ בערים; חולון, אור יהודה, אולם עד כה לא אותרו “נפילות”.

במד”א (מגן דוד אדום), דווח, לפני כשעה זו, מטפלים במספר נפגעי חרדה בעיר בת ים. ב’פיקוד העורף’, הנחו את התושבים באזור המרכז וגוש דן להיכנס למקלטים ולמרחבים המוגנים בהישמע האזעקות. יצוין, כי סמוך לשעה 16:40, דווחו תושבי הערים על אזעקות הנשמעות באזור מגוריהם; ראשון לציון, חולון, רחובות, בית דגן וגן, יבנה.

דובר צה”ל, אמר, כי; “בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, לגבי תושבי מרכז הארץ. בהערכת המצב של צה”ל, אושרו תוכניות להמשך הפעילות של צה”ל, נגד הטרור בעזה, במסגרת במסגרת ’מבצע עמוד ענן – עזה’, זה יהיה לילה לא שקט ברצועת עזה”.

◄ “הקו האדום האמיתי עבור ישראל הוא שגור רקטה לעבר גוש דן”

דוברי ארגון החמאס, קיימו אחה”צ מסיבת עיתונאים ברצועת עזה, והבהירו שמבחינתם המצב מוגדר כמלחמה, וכי הם רואים בעיר תל אביב, מטרה, מאחר ששם התקבלה ההחלטה לחסל את אחמד ג’עברי המכונה ה”רמטכ”ל התנועה”.

צבי יחזקאלי, פרשן ’ערוץ 10’, לענייני ערבים, אמר אחה”צ, כי; “בעזה שומעים את המנהיגים הישראלים ואת הדיווחים בתקשורת ומבינים, כי הקו האדום האמיתי עבור ישראל הוא שגור רקטה לעבר גוש דן.

בארגון חמאס, משתעשעים ברעיון של שיגור לעבר גוש דן, כניסיון לכפות הפסקת אש על ישראל. זאת ועוד; התנועה אף פרסמה סרטון בו הם טוענים, כי נראה רקטת פאג’ר שנורה לעבר העיר תל אביב. מאוחר יותר כבר שודר הסרטון האמיתי.

◄ רגע אחר רגע: היום במסגרת מבצע “עמוד ענן”

● 17:10 – דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי, בתדרוך לכתבים: “צה”ל ממשיך לפעול כירוגית ברצועת עזה, תקיפות ממוקדות – לא נגד מוצבים, לא נגד תחנות משטרה – אלא נגד עמדות שיגור לירי תלול מסלול. עד כה הושגה פגיעה קשה מאוד בירי לטווח ארוך של החמאס והג’יהאד האיסלאמי. צה”ל הצליח לסכל מספר חוליות בעת ביצוע הירי. עד כה ישנם 14 מחבלים הרוגים ברצועת עזה.

“מדי שעה יש למעלה מ-12 תקיפות ברצועת עזה, במשך כל היום וכל הלילה. נמשיך גם הלילה וגם מחר. ככל שיחלוף הזמן ההתקפות יתגברו. בעורף יש הגנה אקטיבית יעילה. חטפנו מכה קשה בעיר קריית מלאכי, ואנחנו שולחים את התנחומים למשפחות. אני מבקש להקשיב להנחיות פיקוד העורף. ההגנה האקטיבית בשילוב הנחיות פיקוד העורף – ישיגו תוצאה אופטימלית.

“כוחות צה”ל, החטיבות הסדירות של צנחנים וגבעתי, נערכים לשטחי היערכות וכניסות לרצועת עזה. נפעל על פי הצורך ועל פי החלטת הדרג המדיני. רוב בכירי החמאס ופעילי הטרור בורחים. עדיין יש יכולות, צריך להמשיך ולהיות נחושים. לתושבי הדרום: עוצמת העורף היא עוצמתנו שמאפשרת לנו לפעול”.

● 16:30 – במהלך היום המשיך צה”ל באמצעות חיל- האוויר בתקיפת כמאה אזורי שיגור של ירי תלול מסלול ברחבי רצועת עזה, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכים אלו. מתחילת מבצע “עמוד ענן” נתקפו מעל 200 מטרות ברחבי רצועת עזה. מטרת התקיפות היא לשבש את יכולות השיגור של ארגוני הטרור ולפגוע בהתעצמותם.

כמו כן, תקפו כלי טיס של חיל-האוויר מספר חוליות מחבלים שהיו מעורבות בביצוע ירי תלול מסלול. צה”ל נחוש וימשיך לתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל.

● 15:20 – מפקד מערך ההגנה האווירית, תא”ל שחר שוחט; “מערכת ’כיפת ברזל’ מאוד אפקטיבית, אך עדיין לא הרמטית. לכן חשוב מאוד להישמע להוראות פיקוד העורף. מערך ההגנה האווירית עושה מאמצים גדולים, אנו דרוכים להגן על תושבי הדרום”.

● 15:15 – שלושה חיילי צה”ל נפצעו באורח קל-בינוני מרקטה שהתפוצצה במועצה האזורית אשכול. 2 חיילים נפצעו באורח בינוני, חייל אחד נפצע קל. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

● 15:00 – 81 רקטות יורטו על ידי לוחמי סוללות “כיפת ברזל” מאז תחילת מבצע “עמוד ענן”.

● 14:15 – מפקד פיקוד הדרום, האלוף טל רוסו: “מערך טילי הפאג’ר של החמאס ספג פגיעה קטלנית. אנחנו ממשיכים לתקוף יעדי טרור ברצועת עזה”.

● 12:50 – הרמטכ”ל, רא”ל בני גנץ, השתתף היום בהערכת מצב נרחבת בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק, מפקד פיקוד הדרום האלוף טל רוסו וראש השב”כ מר יורם כהן. שר הביטחון ברק, אמר בתום הערכת המצב; “אנחנו בעיצומו של מאבק לא פשוט ולא בטוח שהוא יהיה קצר, אבל אנחנו נחושים להחזיר את ההרתעה בחזרה למצבה הראשוני, להחזיר את השקט ואנחנו נעשה את זה בכל מה שיידרש כדי להגיע לתוצאה הזו… עיקר העבודה נעשית מכאן, תחת ידו הבוטחת של טל רוסו, ובהנחיית הרמטכ”ל עם סיוע של השב”כ, של אמ”ן ושל כל הגורמים, כדי להבטיח שהמכות על החמאס, על גופי הטרור ועל הארגונים האחרים יהיו שיטתיות וחריפות, מחריפות והולכות. ג’עברי חוסל, מערך הפאג’ר, הטילים שיכולים להגיע גם למרכז הארץ, שותק כמעט כולו, להערכתנו יכולות השיגור שלהם נפגעות באופן אינטנסיבי וזו רק ההתחלה”.

● 12:05 – מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אל”מ דורון מור יוסף: “אנחנו מבצעים הערכת מצב יומית כדי לקבל החלטות לקראת היום למחרת. התרחיש הכי קריטי הוא התנהגות בשעת אזעקה. הייתי במקום האירוע בקריית מלאכי, ראיתי את נקודת הפגיעה של הטיל ויכולנו למזער שם את הנזקים אם היינו נצמדים להנחיות. יש לבחור את המקום הכי מוגן שיש, ובמקרה הזה – היה צריך לרדת לגרם המדרגות בזמן האזעקה. עלינו להתנהל בצורה אחראית כדי לשמר את החוסן ולהישמע להוראות פיקוד העורף”.

ברגעים אלה מתמודד פיקוד העורף עם שלל תרחישים בחזית הדרומית. “אנחנו צריכים לתת מענה משלים לאזרח, אם באזעקות ואם במיגון אקטיבי. בסופו של דבר נמצאים כמיליון אנשים באזור”, ציין אל”מ מור-יוסף; “בסך הכל הציבור בדרך כלל נשמע להנחיותינו. יש להימנע מהתקהלויות במרחבים. אזעקות באות והולכות לסירוגין וחשוב לא ליצור התקהלויות ולהקפיד על התנהגות נכונה”.

● 11:30 – מתחילת המבצע הותקפו 156 מטרות טרור, 126 מתוכן עמדות לשיגור גראד וקסאם. עד כה נרשמו 200 נפילות בסך הכל בשטחי הדרום, 135 מאז חצות. לוחמי סוללות “כיפת ברזל” יירטו בהצלחה 30 רקטות, 18 יירוטים רק היום.

● 09:00 – עשרות רקטות נורו לעבר יישובים בדרום הארץ. דיווחים על יירוטים מוצלחים של רקטות באזור באר שבע, אשקלון ואשדוד.

● 07:20 – צה”ל הטיל כרוזים מעל מספר מוקדים ברצועת עזה. הכרוזים מזהירים את תושבי רצועת עזה מלהתקרב לפעילי ולמתקני ארגון הטרור חמא”ס וארגוני טרור נוספים, המסכנים את חייהם וביטחונם. הכרוזים, מדגישים, כי חמא”ס גורר את האזור להסלמה וכי צה”ל, ערוך להגן על תושבי מדינת ישראל עד כי ישוב השקט לאזור. נוסח הכרוז: “הודעה חשובה לתושבי הרצועה – למען ביטחונכם, קחו אחריות על גורלכם והימנעו מקרבה לפעילי ולמתקני חמא”ס, וארגוני הטרור המסכנים את ביטחונכם. חמא”ס שוב גורר את האזור להסלמה ולשפיכות דמים. צה”ל נחוש להגן על אזרחי מדינת ישראל ככל שיידרש. הודעה זו תקפה עד אשר ישוב השקט לאזור. מפקדת צבא הגנה לישראל”.

● 07:00 – במהלך הלילה המשיך צה”ל באמצעות חיל-האוויר, בתקיפת כמאה מערכי שיגור לטווחים בינוניים וארוכים ברחבי רצועת עזה, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכים אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור.

מטרת התקיפות היא לשבש את יכולות השיגור של ארגוני הטרור ולפגוע בהתעצמותם. כמו כן, תקפו כלי טיס של חיל-האוויר מספר חוליות מחבלים שעסקו בהכנות לביצוע ירי תלול-מסלול.

בנוסף, צה”ל תקף באמצעות כוחות שריון יעדי טרור ברחבי הרצועה. רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קדמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי טילים וטרור בלתי נסבלים.

צה”ל, נחוש וימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. סיכם דובר צה”ל, תא”ל יואב (פולי) מרדכי את הודעתו במסגרת ’מבצע עמוד ענן – עזה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן