הבחירות לכנסת ה-19

הרשות השנייה, פסלה תשדיר פרסומת ברדיו של מפלגת העצמאות בתחנת הרדיו 103 FM

0
0

מנכ”לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בפועל, הגב’ אילת מצגר; “על התקשורת האלקטרונית בטלוויזיה וברדיו, חלה אחריות גדולה, הן להעברת מידע מדויק ומהימן לציבור, והן בהרחבת השיח הציבורי במדינה. לצד כך, חלה על התקשורת אחריות להימנע מהכללת מסרים בשידור המהווים תעמולה אסורה”.
הרשות השנייה, פסלה תשדיר פרסומת ברדיו של מפלגת העצמאות בתחנת הרדיו 103 FM
הרשות השנייה, פסלה תשדיר פרסומת ברדיו של מפלגת העצמאות בתחנת הרדיו 103 FM

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הנחתה היום (חמישי) את כל מנהלי תחנות הרדיו האזורי להימנע משידור תעמולה אסורה. זאת בעקבות שידורו של תשדיר פרסומת למפלגת ’העצמאות’ בראשות מר אהוד ברק, בתחנת הרדיו 103 FM. הרשות, הנחתה את כל מנהלי התחנות שלא לשדר את התשדיר ובמקביל פתחה הרשות בהליך הפרה מול תחנת 103, ששידרה את תשדיר התעמולה בניגוד לכללי הרשות השנייה.
כידוע, שיבוץ תשדיר פרסומת בנושא תעמולה מהווה הפרה חמורה של חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וכללי האתיקה בשידורי רדיו של הרשות השנייה.

יצוין, כי מנכ”לית הרשות השנייה, בפועל, הגב’ אילת מצגר, שלחה לכל זכייני הרשות השנייה, בטלוויזיה וברדיו, מכתב רשמי, ובו הנחיות לשידורים בתקופת ’הבחירות לכנסת ה- 19’. בו נכתב בין היתר, כי; “יש להימנע מלאפשר העברת מסרים תעמולתיים על ידי מרואיינים, בעת קיום ראיונות, יש להזהיר את המרואיינים מראש מפני גלישה ל’תעמולת בחירות’, תשדירי תעמולת הבחירות של המפלגות, ישודרו אך ורק בהתאם להנחיות שתיקבענה על ידי ועדת הבחירות המרכזית, יש להקפיד הקפדה יתרה על מתן זכות התגובה, ועוד”.

במכתב אשר נשלח לתחנות הרדיו האזוריות ע”י סמנכ”ל הרדיו הגב’ עידית צ’רנוביץ, הובהר, כי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, רואה בחומרה את שידור התשדיר, האמור המהווה תעמולה אסורה עפ”י חוק, ותגיב בחומרה כנגד תחנת רדיו שתשדר תשדירי תעמולה אסורים.

לדברי מצגר; “על התקשורת האלקטרונית בטלוויזיה וברדיו, חלה אחריות גדולה, הן להעברת מידע מדויק ומהימן לציבור, והן בהרחבת השיח הציבורי במדינה. לצד כך, חלה על התקשורת אחריות להימנע מהכללת מסרים בשידור המהווים תעמולה אסורה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן