דעה משפטית

האם כדאי למסד את האהבה או שאולי לא כדאי להמר – הטור של עו”ד יצחק-ארז קרט

0
0

עו”ד יצחק-ארז קרט, הינו עורך דין מומחה לדיני משפחה וגירושין עם ’דעה משפטית’; “אם כדאי למסד את האהבה או שאולי לא כדאי להמר”, על שאלות אלו, מביא שיקולים בעד ’מוסד הנישואין’ אך גם את חסרונותיו; “יש לזכור, כי בסופו של דבר, על כל אדם להחליט בעצמו כיוון שהוא זה שחי עם בחירותיו ותוצאותיהן”.
האם כדאי למסד את האהבה או שאולי לא כדאי להמר - הטור של עו
האם כדאי למסד את האהבה או שאולי לא כדאי להמר – הטור של עו”ד יצחק-ארז קרט

חתונה מהווה את חלומם הוורוד ביותר, של חלק מכריע מאוכלוסיית העולם. בנוסף, ברחבי הגלובוס, ואף בארץ ישראל, נישואין בין גבר ואישה, נחשבים לאידיאל חברתי. אולם, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה תמונה, מטרידה, לפיה אחוז גדול מן הזוגות הנשואים, בישראל, מתגרשים בסופו של יום. לאור כך נשאלת השאלה: מה עדיף? האם יש למסד את הקשר ולהינשא באופן רשמי? או אולי להישאר ידועים בציבור?

בטור ’דעה משפטית’ זה, ננסה לענות, בין היתר, על שאלות אלו, ואביא שיקולים בעד ’מוסד הנישואין’ אך גם את חסרונותיו. יש לזכור, כי בסופו של דבר, על כל אדם להחליט בעצמו כיוון שהוא זה שחי עם בחירותיו ותוצאותיהן.

☚ נישואין זה טוב

♥ מה נותר לנו אם לא לחלום? חתונה, הנה שאיפתם של רוב האנשים בתבל ולא בכדי. עצם מיסוד הקשר וחיבור חזק יותר, בין זוג אוהבים, מהווה את הרצון הגדול של כולנו ש”האהבה תנצח”. יש משהו באידיליה, בתמימות ובאמונה באהבה אמתית, לאדם אחד לכל החיים, שנראה שדרוש לעולמנו. תארו לעצמכם עולם ללא קיומו של מוסד הנישואין… כיצד הוא היה נראה לדעתכם?

♥ תרומה לאיכות החיים – כמו כן, חיי זוגיות ממוסדת רשמית, עשויים לתרום רבות לזוג הנשוי. טענה זו, אינה תלויה באוויר, ומבוססת בלא מעט מחקרים, שנערכו בנושא, המצביעים על שיפור איכות חייהם, של בני הזוג הנשואים. האמור, כולל בין היתר, מצב בריאותי טוב יותר של שני בני הזוג, הן מן הפן הנפשי, וכן זה הפיזי.

♥ השלב הטבעי הבא – בנוסף, חתונה מהווה פעמים רבות את השלב הבא ועליית מדרגה, בקשר בין בני הזוג, אשר באופן טבעי מעוניינים למסד את הקשר.

♥ כר בטוח לגידול הילדים – עצם ביצוע מהלך של נישואים פורמאליים, מבטא את רצונם של בני הזוג להפוך את מערכת היחסים, למחייבת, ולכן יציבה יותר, דבר העשוי להוות יתרון באשר לגידול בריא יותר של הילדים.

♥ ללכת עם הזרם – דבר נוסף שראוי לציין, שכידוע חתונה נחשבת לנורמה חברתית וסמל ליציבות. לכן, אנשים אשר אינם נישאים, בעיקר בגיל מבוגר, נתפסים בעיניי החברה כ”לא בסדר” מה שמתבטא בלחץ חברתי, על אותם רווקים, המפריע מאוד לחלקם.

☚ חסרונות מוסד החתונה

למרבה הצער החיים הנם לא תמיד סיפור מהאגדות. להלן מספר נקודות הנוגעות לצד הפחות יפה של מוסד הנישואין;

♥ היום שאחרי – רבים מן הנשואים מתלוננים, כי לאחר שהנם ממסדים את מערכת היחסים באופן רשמי, משהו משתנה. פתאום, מתגלים צדדים פחות יפים אצל האדם לו נישאתם, שאף לפתע לוקח אתכם כמובנים מאליהם.

♥ ידועים בציבור וזוגות נשואים – זוגות החיים תחת קורת גג אחת שאינם נישאים והנחשבים לידועים בציבור, זכאים אף הם להטבות רבות מתוקף סטטוס זה. לכן, השיקול של להינשא באופן רשמי על מנת לזכות בהטבות מן המדינה אינו תמיד מוצדק, כאשר לא רק זאת, לעיתים הדבר עלול להוות חיסרון מבחינה זו.

♥ בגידות – למרבה הצער מסקרים שנערכו, עולה תמונה לא סימפטית לאור האחוז הגבוה של המנהלים רומן מחוץ לנישואים. מן הנתונים עולה, כי רובם המכריע של החילונים בארץ אשר מיסדו את הקשר ביניהם, בגדו או מודים שאולי יבגדו בעתיד בבן הזוג. אכן, מדובר בתופעה.

♥ מחויבות שעלולה לכבול – דוגמה לכך, הנה במקרה של בעל או אישה המעוניינים להתגרש כאשר בן הזוג השני מתנגד, אזי עלולים המעוניינים בפרידה להפוך ל”עגונים”, קרי שאינם יכולים להמשיך בחייהם ולהינשא מחדש.

♥ המוני מתגרשים – על פי הנתונים הרשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קרוב לשליש מן הזוגות הנשואים מתגרשים. יש להוסיף לאמור ולקחת בחשבון, כי ישנם זוגות נוספים שאינם חיים באושר, ונשארים יחד מסיבות שונות, כגון; כלכליות, מזונות אישה, ו-ילדים משותפים.

________

*הכותב הוא עו”ד יצחק-ארז קרט, הינו עורך דין מומחה לדיני משפחה וגירושין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן