המכביה ה-19

חגיגות 80 לארגון מכבי העולמי – סיפורי ’המכביה’, במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים

0
0

יו”ר המכביה, מר אמיר פלד; “המכביה מלווה את משפחתי כבר שלושה דורות. אבי ישראל השתתף במכביה הראשונה, ובתי רותם היא אלופת מכביה בעצמה שהתאמנה לא פעם עם הספורטאי האולימפי השחיין מייקל פלפס ◄ פלד, גם הפתיע את הג’ודקא אריק זאבי, כשסיפר לו, כי ב’מכביה ה-19’, אשר תתקיים עוד 270 יום, יוקדש לו ערב הוקרה מיוחד.
חגיגות 80 לארגון מכבי העולמי – סיפורי ’המכביה’, במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים
הרמטכל בני גנץ בארוע לציון 80 שנה ל’מכביה’ ב’פסטיבל מספרי סיפורים’

ערב שהוקדש כולו לחגיגות 80 שנה לארגון מכבי העולמי, ו- 19 שנות ’מכביה’, התקיים שלשום (6.10) ב’תיאטרון גבעתיים’ במסגרת ’פסטיבל מספרי סיפורים’, את האירוע כיבד בנוכחותו הרמטכ”ל, רב-אלוף בני גנץ, שאימו הייתה מכביסטית. את האירוע הנחה לצידו של יוסי אלפי, הג’ודקא אריק זאבי, שסיפר על המכביה הראשונה שלו כשהיה בן 16 בשנת 93, זאבי, הפסיד למי שלימים יהיה המאמן הבכיר ביותר בלטביה. כל פעם שהם נפגשים בתחרויות הוא מזכיר לו את אותו הפסד במכביה.

איש תיאטרון, סופר, מורה, מספר סיפורים, ואיש תקשורת ישראלי מר יוסי אלפי, הנחשב לאבי התיאטרון הקהילתי, הוא המייסד והמנהל האמנותי של ’פסטיבל מספרי סיפורים’, כאשר הרגלו ניהל את הערב במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים, בחן ובהומור, ובין היתר דובב את האתלטית אסתר רוט שחמורוב, מהבולטות ביותר שידעה מדינת ישראל, כלת פרס ישראל לספורט ותרבות הגוף ה’תשנ”ט.

רוט-שחמורוב, שהייתה לספורטאית הישראלית הראשונה שהעפילה לגמר אולימפי כלשהו, סיפרה על הדלקת הלפיד, וכיצד הגיעה כמעט מחוסרת הכרה להדלקתו.

ועוד סיפרה על העובדה שהשתתפה בתחרות אולימפיאדת מונטריאול (1976) בריצת 100 מטר משוכות, היא סיימה במקום השישי בריצת 100 מטר משוכות, והייתה בחודש השלישי להריונה, כשהיא עדיין לא יודעת זאת; “מה שהכי התחשק לי, זה להקיא, הדשא עשה לי רע. כשהייתי צריכה לרוץ את ה-200 מטר, כבר הלכתי לרופא, והוא אמר לי; “מזל טוב, את בהריון”.

יעל ארד, הג’ודוקא הישראלית בעבר, הישראלית הראשונה שזכתה במדליה אולימפית, מדליית כסף כסגנית אלופה אולימפית (ברצלונה 1992), סגנית אלופת העולם (המילטון 1993) ואלופת אירופה (אתונה 1993), סיפרה אף היא על חוויותיה מהדלקת הלפיד.

כדורסלן עבר האמריקאי-ישראלי, טל ברודי, שזכה ב’פרס ישראל’ לשנת ה’תשל”ט על “תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה בתרבות הגוף”. ברודי, סיפר על המכביה הראשונה שלו כשרק הגיע לארץ וכיצד נקלט בהצלחה בחברה הישראלית.

מיקי ברקוביץ, כדורסלן עבר ומנהל כדורסל ישראלי, הנחשב לכדורסלן הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים, שיתף על חוויותיו מהדלקת הלפיד, ועל אירועי נפילת גשר המכביה.

“אסתר רוט שחמורוב, אתלטית”

שדר ספורט, וכתב בערוץ הראשון והעיתונאי, משה גרטל, שבעברו היה שחיין עבר, אלוף ישראל ושיאן ישראל בשחייה, בכל המשחים בסגנון חופשי. החזיק בשיא הישראלי במשחה היוקרתי ל-100 מטר חופשי במשך 7 שנים. בעל מדליית כסף ממשחקי אסיה ומדליות זהב מהמכביה, סיפר על הפגישה המרגשת עם סשה אלתרמן הספורטאית האוסטרלית, שנפצעה אנושות בקריסת ’גשר המכביה’, בתאריך ה-14 ביולי 1997.

גרטל, סיפר, כי השניים נפגשו כשסיקר את אולימפיאדת סידני, והעביר לה את מדלית הזהב שלו, כדי לעודד אותה אחרי כל כך הרבה ניתוחים. עוד סיפר על איך “כמעט” ניצח את השחיין יהודי-אמריקאי, מארק ספיץ, אחד מגדולי הספורטאים והשחיינים בכל הזמנים. הוא אלוף אולימפי בעל 11 מדליות אולימפיות מהן 9 זהב ושיאן עולם, ומה הוא זוכר מ’המכביה’ המשותפת של שניהם.

יו”ר המכביה מר אמיר פלד, סיפר איך המכביה מלווה את משפחתו כבר שלושה דורות אביו ישראל, השתתף במכביה הראשונה, ובתו רותם היא אלופת מכביה בעצמה שהתאמנה לא פעם עם הספורטאי האולימפי השחיין הטוב ביותר בכל הזמנים מייקל פלפס, השחיין האמריקאי, אלוף אולימפי, אלוף עולם ושיאן עולם. המעוטר ביותר בהיסטוריה, עם 22 מדליות אולימפיות, וגם האלוף האולימפי בעל מספר מדליות הזהב הרב ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים המודרניים מכל ענפי הספורט.

כמו כן, אלוף העולם המעוטר ביותר, עם 33 מדליות, והשחיין הראשון והיחיד בהיסטוריה שזכה במדליית זהב ב-3 אולימפיאדות רצופות באותם שני משחים, 200 מטר מעורב אישי, ו-100 מטר פרפר.

פלד, גם הפתיע את הג’ודקא אריק זאבי, כשסיפר לו, כי ב’מכביה ה-19’, אשר תתקיים עוד 270 יום, יוקדש לו ערב הוקרה מיוחד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן