עיתונות | תקשורת המונים

המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה: 58% מן הישראלים מסתדרים בלי עיתון יומי

0
0

כך עולה ממצאי הדו”ח השנתי של ’המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה’, הפועל במסגרת בית הספר לתקשורת ב’מרכז האוניברסיטאי אריאל’ בשומרון ◄ עוד עולה בדו”ח; תכניות הריאליטי עניינו אותנו, יותר מהגרעין האיראני ◄ 62% מהמשתתפים בסקר TGI, הביעו הסכמה עם הקביעה; “המקום הראשון שבו אני מחפש הוא באינטרנט”.
המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה: 58% מן הישראלים מסתדרים בלי עיתון יומי
המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה: 58% מן הישראלים מסתדרים בלי עיתון יומי

עוד מסמר בארון המתים של העיתונות הישראלית. בשנת 2011, חלה ירידה נוספת במספר הישראלים הרואים צורך להתעדכן באירועים באמצעות עיתון יומי. 58.4% (אחוזים) מכלל הציבור, הביעו הסכמה להיגד; “אני יכול להסתדר בקלות ללא עיתון יומי” בסקר TGI, שנערך בסוף השנה שעברה. בשנת 2010, השיבו באורח דומה כ-57.2% ובשנת 2009 – 56.5% אחוזים.

ממצאים אלה, ורבים אחרים מתפרסמים ועולים מדו”ח השנתי “התקשורת בישראל 2011 – סדרי יום, שימושים ומגמות”, אשר הוכן ב’מכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה’, הפועל במסגרת בית הספר לתקשורת ב’מרכז האוניברסיטאי אריאל’ בשומרון.

הדו”ח, הופק בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה, ועם קנטאר מדיה מחקרי TGI. הוא נערך, ונכתב על ידי ד”ר רפי מן, וד”ר אזי לב-און, העומד בראש המכון ובית הספר לתקשורת.

מתברר, כי עפ”י הממצאים, שיעור ההסכמה הגבוה ביותר לקביעה זו, היה בקבוצת הגיל 25 עד 34, שבה 71.2 אחוז, אינם רואים צורך חיוני ב’עיתון יומי’. לעומת זאת, בקבוצת הגיל של בני 65 ומעלה, רק 40.2 אחוז, מעידים, כי הם יכולים להסתדר ללא עיתון, כזה.

בדו”ח, נכללים גם נתונים על היקף השימוש ב’אינטרנט’, למטרות שונות. 62 אחוז מהמשתתפים ב’סקר TGI’, הביעו הסכמה עם הקביעה; “המקום הראשון שבו אני מחפש הוא ב’אינטרנט’”.

ד”ר אזי לב-און

יצוין, כי בשנת 2010, השיבו באופן דומה 59 אחוז, וב-2009, השבו 56.5 אחוז.

הדו”ח השנתי של ’המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה’, כולל גם השוואות בין היקף הסיקור בתקשורת המסורתית ל”תקשורת החדשה”, בנושאים שונים, בהם; “המחאה החברתית של קיץ 2011”, “האביב הערבי”, אפשרות התקיפה באיראן, שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, פרשת הנשיא לשעבר משה קצב, הדרת נשים, ועוד.

כן נכללות בדו”ח סקירות על הלחצים הפוליטיים והכלכליים על התקשורת הישראלית בשנת 2011, יוזמות חקיקה ופסיקות מרכזיות בנושאי תקשורת, ונתונים על התקשורת הערבית בישראל.

לדברי ד”ר לב-און; “הדו”ח, מיועד להציג בפני חוקרים, אנשי תקשורת, פרסום ושיווק והציבור הרחב, תמונה מקיפה של מפת התקשורת הישראלית, והתהליכים שעברה בשנת 2011.

בימים אלה, עוסקים במכון בהכנת דו”ח דומה על שנת 2012. במסגרת המכון, שהחל לפעול בשנה שעברה, נערכים בימים אלה, מחקרים, חלקם תוך שיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים נוספים, משרדי ממשלה, חברות וארגונים”.

מצ”ב גרסת PDF של הדו”ח השנתי (2011) של המכון לחקר מדיה חדשים חברה ופוליטיקה, ניתן להקטין ולהגדיל (-, +) את תצוגת הדף בזכוכית המגדלת ואו בחץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן