עסקים קטנים ובינוניים

משרד התמ”ת, משיק מסלול חדש ליצואנים הקטנים והבינוניים לעידוד השיווק לחו”ל

0
0

משרד התמ”ת, יסייע ליצואנים למצות את הפוטנציאל העסקי העצום המצוי מעבר לים ◄ שר התמ”ת, שלום שמחון: “מסלול הסיוע הוא נדבך נוסף בשורת צעדים שמוביל משרד התמ”ת לחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את שדרת הכלכלה הישראלית”.
משרד התמ
משרד התמ”ת, משיק מסלול חדש ליצואנים הקטנים והבינוניים לעידוד השיווק לחו”ל

בשורה ליצואנים הקטנים והבינוניים בישראל; משרד התמ”ת, הודיע, כי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, תשיק החודש, מסלול חדשני לעידוד השיווק לחו”ל, המתווסף אל מסלול המאגדים הקיים. המסלול החדש, פרי יוזמה משותפת עם התאחדות התעשיינים, המתוקצב בהיקף של כ- 35 מיליון ₪, מתמקד בצרכים הייחודיים של חברות ופרטים יצואנים, המעוניינים להרחיב משמעותית את פעילותם העסקית בחו”ל, אך לאו דווקא במודל הפעלה של מאגד חברות.

במסגרת המסלול החדש, כמו גם במסגרת מסלול המאגדים אשר עודכן לאחרונה, יוכלו היצואנים והחברות היצואניות לקבל החזר כספי שווה ערך ל-50% מגובה כל הוצאה אותה שתתבצע במהלך שנת ההשתתפות בתוכנית.

יתרה מזאת, המסלול החדש, יציע סיוע מגוון ונרחב ביותר של החזר הוצאות שיווק, שיתאימו לכל עסק – החל מאחזקת משרדים בחו”ל, פרסום, איסוף מידע, נסיעות, השתתפות בתערוכות ובכנסים, רישום פטנטים ואף הוצאות לתחומים ספציפיים, כגון; צרכי ההוצאות הייחודיות לסרטים.

בשני המסלולים המוצעים ליצואנים, החזר הכסף הינו תלוי הצלחה, שתימדד במהלך 5 השנים הבאות, לאחר סיום התוכנית. מעבר לזאת, היצואנים הקטנים, יזכו להטבה ייחודית, ולא יידרשו להחזיר את הכסף אותו יקבלו במסגרת התוכנית המתאימה להם.

הקרן לעידוד השיווק לחו”ל, נחלקת, כאמור, לשני מסלולים;

▼ “קרן לעידוד השיווק לחו”ל – יצואן בודד” – מסלול חדש אשר מתרכז ספציפית בצרכיו הייחודיים של היצואן הבודד: בין אם הוא מעוניין להתחיל לייצא, להגדיל את היקף הייצוא שלו או להשיג יעדים שיווקיים חדשים בחו”ל בפעילות עצמאית ובלתי תלויה – התוכנית תעניק לו החזר הוצאות בסך 50% למשך תקופה של 12 חודשים. באשר לעסק אשר לא ינצל את התקציב המוענק אך יעמוד ביעדים שנקבעו בהוראה, תינתן הארכה של עד 12 חודשים נוספים לניצול היתרה.

▼ “קרן לעידוד השיווק לחו”ל – מאגדים” – מסלול קיים ומעודכן – מוצע במטרה לעודד שיתוף פעולה בין עסקים בתחום השיווק לחו”ל. קהל היעד של התוכנית הינו עסקים קטנים בינוניים המשווקים או המתכוונים לשווק לשוק העולמי במגוון רחב של תחומים-מוצרי תעשייה, שירותים מקצועיים, תוכנה ועבודות קבלנות משנה בתחום התעשייה והסרטים.

כמו כן, במסלול זה, מחויבים אותם עסקים לבצע את הפעילויות בשיתוף עם חברות נוספות תוך מתן דגש לביצוע פעולות שיווק משותפות ענפה, פורה וסינרגטית. משך התוכנית הנו לתקופה של 3 שנים בכפוף לעמידה ביעדים השנתיים.

שר התמ”ת, מר שלום שמחון, אמר, על ההחלטה, כי; “מסלול הסיוע הוא נדבך נוסף בשורת צעדים שמוביל משרד התמ”ת לחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את שדרת הכלכלה הישראלית”.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, מר רן קיוויתי, אמר, כי; “שני המסלולים שהושקו נועדו לייצר סביבה שיווקית נוחה לכל עסק ישראלי המעוניין לשווק לחו”ל או להגדיל את פעילות שיווקית לחו”ל הקיימת בעסק.

מתוך הבנה, כי פוטנציאל הגידול המשמעותי לעסקים בישראל נמצא מחוץ לגבולותיה ומתוך ההכרה בסיכון הרב אותו לוקחים על עצמם היצואנים, החליטה הסוכנות לעסקים הקטנים והבינוניים במשרד התמ”ת, לשאת בנטל משמעותי, וניכר מהסיכון הכספי ההכרחי לעסקים, הפונים להשקעה בשיווק לקהלי יעד בינלאומיים”.

מנכ”ל התאחדות התעשיינים, מר אמיר חייק, אמר, כי; “מדובר בכלי בעל פוטנציאל עצום להגדלת היצוא בקרב יצואנים קטנים ובינוניים בתקופה בעייתית במיוחד וכולי תקווה, כי הצלחת השלב הראשון תביא לתגבור משמעותי של תקציבו כבר השנה וודאי בתקציב 2013”.

מועד “הקול קורא” להגשת בקשות חדשות לקרן יפורסם באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים, והבקשות שיתקבלו עד תאריך הקול קורא, ידונו בהליך תחרותי על ידי ועדה מקצועית ובהתאם לאמות המידה שנקבעו ובכפוף למסגרת התקציבית שתעמוד לרשותה של הקרן.

קרן המאגדים, פועלת במגוון רחב של תחומים – ב-8 השנים האחרונות, פעלה לקידום היצוא בתחומים מגוונים כגון תעשיית מזון, תעופה וחלל, אופנה, תכשיטים, נעלים, אריזות פלסטיק, תוכנה, יהלומים, מכשור רפואי ועוד.

גם התחום של התעשייה ירוקה, נהנה מתמיכת הקרן – לרבות יעילות אנרגטית, שיווקי מים הפצה, שיווקי סולארי, תקשורת שליטה ובקרה, ניהול טיפול במי שתיה. בנוסף לכך, גם כלל תעשיית התקשורת – פורמטים, ערוצי טלוויזיה, אנימציה, תכנים וסרטים דוקומנטריים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן