חג פּוּרִים

מד”א, מפרסם הנחיות מצילות חיים ומונעות פציעות – כך תחגגו חג פורים בטוח

0
0

לקראת חג הפורים, במד”א, מפרסמים הוראות לשמירה על בטיחות הילדים במהלך החג והנחיות לטיפול במקרים של פגיעות שונות ◄ מנכ”ל מד”א רמ”ג אלי בין; “על מנת לשמור על שמחת החג שלמה, ולהימנע מפציעות מיותרות אני קורא להורים למנוע מילדיהם מלרכוש נפצים מסוכנים שמשחק בהם עלול להסתיים בפציעות קשות ולנהוג במשנה זהירות בכל אביזרי החג”.
מד
מד”א, מפרסם הנחיות מצילות חיים ומונעות פציעות – כך תחגגו חג פורים בטוח

בעוד כשבוע וחצי, יחגוג בית ישראל את חג הפורים, תשע”ב, המתאפיין מדי שנה בפציעות שונות של ילדים ובני נוער, כתוצאה מעיסוק במשחקים מסוכנים, מלבישת תחפושות, שאינן עומדות ב’תקני הבטיחות’ הנדרשים, ועוד. ייאמר מיד; בשנה שעברה, עוד בטרם החל החג, נקטעו אצבעות ידו של נער כבן 17 מאשדוד, לאחר ששיחק בנפצים בחצר ביתו.

בעקבות ריבוי מקרי הפציעות מדי פורים, מבקשים במד”א להדגיש בפני הציבור את הנחיות הבטיחות הבאות;

1. כל סוגי הנפצים אסורים באופן מוחלט לשימוש!! מגוון הנפצים האסורים לשימוש, כולל רקטות, זיקוקים גדולים ו”נחש נפץ” מסתובב. שימוש בנפצים מסוג זה, עלול לגרום לכוויות קשות ואף לקטיעת איברים.

2. אסור לשימוש אקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק, העלולים לגרום לחבלות חמורות, ובלתי הפיכות כאשר הם פוגעים באיברי גוף שונים, דוגמת; עיניים, ראש, בטן, צוואר וגפיים.

3. את קפצוני הנייר ואת הפיקות לסוגיהן יש להפעיל באמצעות אקדח צעצוע המיועד לכך בלבד. אין ’להשתיל’ את הקפצונים והפיקות באקדחים מסוג אחר או בכל כלי אחר, מחשש לגרימת שריפה ונזק רב.

4. אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס, מחשש להתפוצצותם. אין לירות פיקות ודומיהן בקרבת האוזניים והעיניים – מעשה שעלול לגרום נזק רב ולעיתים אף בלתי הפיך.

גם בסוגיית תחפושות, קיים סיכון רב, ובארגון מד”א, מזהירים את הציבור, ומפרסמים היום הנחיות בטיחות בשימוש ובהכנת תחפושות לקראת החג;

1. בזמן הכנת תחפושות ביתיות, יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים. צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק הם דוגמה לחומרים דליקים, העלולים לסכן את המתחפש באמצעותם.

2. יש להקפיד, כי התחפושת, תאפשר לילד להיות נייד ושתהיה נוחה. יש לוודא, כי היא אינה לוחצת על הגוף וכי ניתן לנוע בה בחופשיות, ללא חשש של הסתבכות, נפילה, מעידה ועוד. במידה והתחפושת כוללת מסיכה, יש לוודא, כי המסכה כוללת פתחי אוורור למניעת חנק, ועוד.

הילד נדב גאל-דור, מחופש לפרמדיק של מגן דוד אדום

3. אין להתקרב למקור אש כלשהו עם תחפושת מחשש להתלקחות. שמרו מרחק מתנורים, כיריים דולקות, סיגריות בוערות ועוד.

4. תרסיסים; יש לנהוג בזהירות רבה בקרבת תרסיסים שונים. ספריי לשיער, ספריי שלג, וכו’, הינם דליקים ביותר, ויש להימנע מלרססם על הפנים, על הגוף או בקרבת מקור אש מחשש להתלקחות מהירה ופגיעה בלתי הפיכה.

5. תחפושות שעליהן לעבור כביסה, יש לשלוח לניקוי יבש, ולהימנע מלכבסן בכביסה רגילה. כביסה רגילה ושאינה על פי הנחיות היצרן, עלולה לפגום במידת העמידות של התחפושת לאש ועל כן מעמידה בסכנה את הלובש אותה.

▼ כך תשמרו על עצמכם;

1. במקרה של התלקחות, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, לכבות את האש בכמות גדולה של מים, או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע, יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים, ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות, יש לקרר באמצעות מים בלבד.

2. במקרה של חדירת “ספרי שלג” לעיניים, יש לשטוף בהרבה מים.

3. במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב.

4. יש להקפיד על הימצאות תיק עזרה ראשונה תקני של מגן דוד אדום בכל מסיבת פורים ובכל אירוע המוני.

5. בכל מקרה חירום, יש להזעיק במהירות האפשרית את מד”א, בטלפון 101.

מנכ”ל מד”א רמ”ג אלי בין; “על מנת לשמור על שמחת החג שלמה, ולהימנע מפציעות מיותרות אני קורא להורים למנוע מילדיהם מלרכוש נפצים מסוכנים שמשחק בהם עלול להסתיים בפציעות קשות ולנהוג במשנה זהירות בכל אביזרי החג.

מדי שנה, אנו מטפלים בעשרות ילדים ובני נוער שפציעתם יכלה להימנע לו רק היו שומרים על אמצעי הזהירות. מד”א, מאחל לכל בית ישראל חג פורים שמח”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן