מוזיקה

וויטני יוסטון (Whitney Houston), הזמרת הנודעת הלכה לעולמה בגיל 48, מותה נחקר

0
0

הזמרת וויטני יוסטון, נמצאה ללא רוח חיים במלון בבית מלון “הילטון בברלי” בעיר בוורלי הילס ◄ לא ברור מה גרם למותה, המשטרה; מוקדם מדי לקבוע אם מדובר במעשה פלילי ◄ יוסטון, ששלטה כמלכת המוסיקה של הפופ בשנים האחרונות, ריסקה את הקריירה שלה בהתמכרותה לסמים ולאלכוהול
וויטני יוסטון (Whitney Houston), הזמרת הנודעת הלכה לעולמה בגיל 48, מותה נחקר
וויטני יוסטון (Whitney Houston), הזמרת הנודעת הלכה לעולמה בגיל 48, מותה נחקר

מלכת המוסיקה הזמרת הנודעת בעולם ויטני יוסטון (Whitney Houston), הלכה לעולמה בגיל 48. היא נמצאה אתמול (11 בפברואר 2012), בבית מלון “הילטון בברלי” בעיר בוורלי הילס, קליפורניה, ללא רוח חיים. נסיבות מותה טרם ידועות. הפרמדיקים שהגיעו אל בית המלון מצאו את הזמרת כשאינה מגיבה וביצעו בה החייאה במשך כ-20 דקות עד שהכריזו על מותה בשעה 15:55.

המשטרה המקומית, מסרה, כי ישנם סימנים ראשוניים המצביעים על מעשה פלילי, אך חוקר מקרי המוות של מחוז לוס אנג’לס, מר אד וינטר, הגיב, כי אכן נמצא פריט אחד חשוד, המעיד על שימוש בסמים, אך מוקדם מדי לקבוע אם מדובר במעשה פלילי.

עדים למצבה של הזמרת המפורסמת יוסטון, שנאבקה בהתמכרות לסמים במשך שנים רבות, ידעו לספר, כי היא חגגה שעות אחדות קודם בבית מלון “הילטון בברלי”, ונראתה מסורבלת בהתנהגותה, ומנגד אחרים, טוענים, כי הזמרת נשמעה ונראתה בסדר גמור זאת מספר שעות לפני מותה.

◄ ויטני יוסטון – Whitney Elizabeth Houston

ויטני אליזבת יוסטון (באנגלית: Whitney Elizabeth Houston;‏ הייתה זמרת פופ, רית’ם אנד בלוז, גוספל וסול, כותבת ומלחינת שירים, ושחקנית קולנוע אמריקאית. אחת הזמרות המצליחות והמפורסמות של סוף שנות ה-80 ושנות ה-90. סגנון השירה שלה היה מקור לחיקוי עבור זמרות רבות, דוגמת; קלי פרייס, כריסטינה אגילרה, דבורה קוקס, ועוד רבות.

יוסטון, הופיעה בעולם כולו, השתתפה במאות תוכניות אירוח והצטלמה לאלפי מגזינים ברחבי העולם. היא אחת מכמה מוזיקאים בודדים שמכרו במהלך הקריירה שלהם מעל 100 מיליון עותקים, ומשתייכת לקבוצה מאוד מפורסמת של אמנים שחורים אשר איפשרו את הפריצה של המוזיקה השחורה והאמנים השחורים בשנות ה-80, וה-90, דוגמת; מייקל ג’קסון, ג’נט ג’קסון, דיאנה רוס, ו-פרינס. הזמרת וויטני יוסטון, זכתה ב-21 פרסי המוזיקה האמריקאית ובשישה פרסי גראמי.

◄ ביוגרפיה

▼ שנותיה הראשונות

הזמרת וויטני יוסטון בראשית פריצת הקריירה המוזיקלית שלה

ויטני יוסטון, נולדה ב-9 באוגוסט 1963), בעיר ניו ג’רזי למשפחה בעלת ייחוס מוזיקלי, אמה, סיסי יוסטון, הייתה זמרת ליווי ידועה ודודניתה היא הזמרת המצליחה, דיון וורוויק משפחתה היא בעלת שורשים אפריקנים-אמריקנים, אינדיאנים והולנדים.

הסנדקית שלה, הייתה ארית’ה פרנקלין. הזמרת וויטני יוסטון, התחילה לשיר מגיל צעיר, בגיל חמש הצטרפה למקהלת כנסייה, ובגיל 11, כבר הייתה סולנית המקהלה.

בעידוד המשפחה היא פיתחה את כישרון השירה שלה, ובשנת 1980, התחילה לשיר באופן מקצועי ולדגמן במקביל. היא שרה בעיקר כזמרת ליווי ללו רולז ולצ’אקה קאן, והופיעה במשותף עם אמה.

▼ פסגת הקריירה

האיש שגילה את כישרונה של ויטני יוסטון היה נשיא חברת התקליטים ”Arista”, קלייב דייוויס, מפיק מוזיקלי בכיר, שראה אותה מופיעה בשנת 1983, וזיהה את הפוטנציאל הגדול שבה, שהתאפיין בקול ערב ומראה יפה. דייוויס, החתים את יוסטון, ועשה כל שביכולתו כדי לקדם אותה. הוא שכר את מיטב כותבי השירים והמפיקים של התקופה כדי שיעזרו בהקלטת אלבום הבכורה של יוסטון, שיצא רק לאחר שנתיים בשל רצונו של דייוויס להתאים את השירים לקולה העוצמתי של יוסטון ולצקת עבורה סגנון מוזיקלי מיוחד.

האלבום, יצא בשנת 1985. הוא נקרא Whitney Houston והיה אלבום הבכורה המצליח ביותר שהוציאה זמרת אי פעם (עד שהשיא נשבר עשור לאחר מכן, על ידי אלאניס מוריסט). האלבום נמכר בלמעלה מעשרה מיליון עותקים בארצות הברית בלבד, והלהיט הגדול מהאלבום היה Saving All My Love For You. הוא הגיע למקום הראשון בארצות הברית ובאירופה, ומיקם את יוסטון בצמרת כבר עם תחילת הקריירה.

בשנת 1986 היא זכתה בפרס ה”גראמי” הראשון שלה, בתור זמרת הפופ הטובה ביותר. בשנת 1987, יצא הסינגל הראשון מתוך אלבומה השני, שנקרא I Wanna Dance With Somebody, שהגיע אף הוא למקום הראשון במצעד.

האלבום Whitney, יצא באותה שנה, ושבוע אחרי צאתו כבר הגיע לראשי המצעדים, יוסטון, הייתה הזמרת הראשונה שהגיעה להישג זה. האלבום הכיל להיטים גדולים, ודואט עם אמה סיסי.

הזמרת וויטני יוסטון בשיא הקריירה המוזיקלית שלה

השיר So Emotional מתוך האלבום היה הלהיט השישי ברציפות שלה ששהה במקום הראשון במצעד, ובאמצעותו הגיעה יוסטון לשיא שהחזיקו בו לפניה רק ה’בי ג’יז’ ו’החיפושיות’.

ב-1988, שברה יוסטון את השיא עם הסינגל Where Do Broken Hearts Go, שהפך לשיר ה-7 שלה ברציפות שהגיע למקום הראשון. היא מחזיקה בשיא זה עד היום.

בשנת 1987 התחילה יוסטון את סיבוב ההופעות האמריקני שלה, וב-1988, המשיכה עם הסיבוב המצליח לאירופה. בלונדון הקליטה יוסטון עם הפילהרמונית של לונדון שיר עבור אולימפיאדת לוס אנג’לס שנקרא; One Moment In Time. בשנת 1990, יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום השלישי של יוסטון בשם; I’m Your Baby Tonight.

השיר היה הלהיט השמיני של יוסטון שהגיע למקום הראשון. האלבום, ששמו כשם הסינגל, יצא באותה שנה והוא כלל דואט של יוסטון עם סטיבי וונדר. ההצלחה היחסית לה זכה האלבום לא השתוותה לזו של שני קודמיו.

השיר All The Man That I Need מתוך האלבום היה התשיעי שהגיע למקום הראשון במצעד. בשנת 1991, שרה יוסטון את ההמנון האמריקני במשחק ה’סופרבול’, ובעקבות הביקוש הגדול, יצא הביצוע על גבי דיסק. למרות זאת, האלבום הצליח פחות מקודמיו. באותה שנה, יצאה יוסטון לסיבוב ההופעות העולמי השלישי שלה, וגם הוא לא הצליח לשחזר את הקודמים לו. הכישלון היחסי של האלבום השלישי, גרם לה למשבר, וזמן רב עבר עד שהוציאה אלבום אולפן נוסף.

▼ שומר הראש

בשנת 1992, עשתה וויטני יוסטון שינוי בקריירה שלה ופנתה לכיוון המשחק. הסרט הראשון בהשתתפותה היה הלהיט הענק בכיכובו של קווין קוסטנר, “The Bodyguard” (“שומר הראש”).

הזמרת וויטני יוסטון בשלהי הקריירה המוזיקלית שלה

הזמרת יוסטון, שהופיעה בסרט בתפקיד של זמרת, הקליטה עבור הפסקול שישה שירים חדשים. הלהיט מתוך הפסקול, “I Will Always Love You” (“אני תמיד אוהב אותך”), במקור של הזמרת דולי פרטון, שבר את כל השיאים שסינגל יכול לשבור, הוא זכה להצלחה אדירה בעולם (מקום ראשון בארצות הברית ובריטניה) ובילה 14 שבועות בראש המצעד. זהו הלהיט העשירי שיוסטון, שלחה לראש המצעד.

“I Will Always Love You” נחשב גם היום לאחד מהלהיטים המצליחים בכל הזמנים, אם לא המצליח שבהם, הוא הפך להיות מזוהה עם ויטני יוסטון, ונחשב גם כיום לאחד משירי האהבה המפורסמים בכל הזמנים.

יוסטון, זכתה ב-1994 בשלושה פרסי “גראמי” על שיריה בסרט “שומר הראש”, בקטגוריות זמרת השנה, פסקול השנה והשיר הטוב ביותר.

הצלחתו של פסקול הסרט, מיוחסת בעיקר ליוסטון – פסקול הסרט הוא הפסקול הנמכר ביותר אי פעם, והשני ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר על ידי זמרת (עד שנת 1999 היה במקום הראשון).

▼ חייה האישיים

וויטני יוסטון, הכירה את הזמר בובי בראון ב-1989. הזוג נישא ב-18 ביולי 1992. ב-4 במרץ 1993, נולדה בתם בובי קריסטינה. בדצמבר 2003, נעצר בראון לאחר שדווח שהוא הכה את הזמרת יוסטון, במהלך ריב שלהם. בספטמבר 2006, נפרדו בני הזוג, והם התגרשו סופית ב-24 באפריל 2007.

המידע אודות הזמרת וויטני יוסטון, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן