הבחירות לכנסת ה-19

בא ל’עבודה’, בחור חדש: משה מזרחי, עו”ד וניצב בדימוס, יתמודד ברשימה לכנסת הבאה

0
0

מזרחי, שירת במשטרת ישראל, בין השנים; 1976 – 2006, כיהן בתפקידים בהם ראש היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים (יאחב”ל) ◄ יו”ר המפלגה, ח”כ שלי יחימוביץ’; “מזרחי, הוא מן הלוחמים הבכירים למען שלטון החוק ונגד השחיתות, ואף שילם מחיר אישי על אומץ לבו. התמודדותו מהווה חיזוק משמעותי למפלגת העבודה ששלטון החוק הוא נר לרגליה”.
בא ל’עבודה’, בחור חדש: משה מזרחי, עו
בא ל’עבודה’, בחור חדש: משה מזרחי, עו”ד וניצב בדימוס, יתמודד ברשימה לכנסת הבאה
האיש הנכון במקום הנכון. עו”ד משה מזרחי, ניצב בדימוס בן 61, הוא מהיום (רביעי ה-11 בינואר 2012), המתמודד החדש ב’מפלגת העבודה הישראלית’, הנערכת לקראת הבחירות לכנסת ה-19, באוקטובר 2013.

מזרחי, שירת בשורות משטרת ישראל, כתובע משטרתי, בין השנים; 1976 – 2006, כיהן בתפקידים בהם ראש היאחב”ל (היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים), ראש האגף לחקירות ומודיעין, בשנת 2005, מונה למפקד אגף קהילה ומשמר אזרחי, וביולי 2006, סיים שירותו במשטרה.

במסגרת תפקידים אזרחיים, בשנת 2008, התמודד מזרחי על ראשות מועצת שוהם, לא נבחר, לאחר השיג רק כ-13% מקולות המצביעים, והפך חבר מועצת שוהם.

מזרחי, סיים זה מכבר את תקופת הצינון שלו, הודיע כאמור, הבוקר ליו”ר המפלגה, ח”כ שלי יחימוביץ’, אשר הרעיפה על החלטתו שבחים; “מזרחי הוא מן הלוחמים הבכירים למען שלטון החוק ונגד השחיתות, ואף שילם מחיר אישי על אומץ לבו.

התמודדותו מהווה חיזוק משמעותי למפלגת העבודה ששלטון החוק הוא נר לרגליה”. סיכמה יו”ר המפלגה.

◄ מי זה משה מזרחי

משה מזרחי (נולד ב-1950) הוא ניצב בדימוס במשטרת ישראל. משפטן בהכשרתו. הוא למד משפטים באוניברסיטת תל אביב, והצטרף לשורות המשטרה במרץ 1976 כתובע משטרתי. בהמשך מונה לראש מחלקת חקירות פשעים בתחנת יפו, קצין אגף חקירות במרחב ירקון, שימש כמפקד תחנת יפו, סגן מפקד מרחב איילון ומפקד מרחב יהודה, האירוע הבולט במרחב בתקופתו כמפקד היה כשתושב קרית ארבע, ברוך גולדשטיין, ביצע את טבח מערת המכפלה.

בתפקידו הבא, היה מפקד המכללה לקציני משטרה בכירים.

באפריל 1997, מונה לראש היאחב”ל (יחידה ארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים), החקירות הבולטות עליהן פיקד היו ב”פרשת נמרודי ב’”, בה מוקדו מאמצים גם נגד השר לביטחון פנים דאז ח”כ אביגדור קהלני, ו-“פרשת נמרודי ג’” – השיבוש על ידי יעקב נמרודי, והסופר אריה קרישק, והחקירה נגד מנכ”ל משרד ראש הממשלה דאז מר אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל, ו-מיכאל גורלובסקי.

בחקירות אלו, נערך שימוש נרחב ב’האזנת סתר’, על פי עדויות אנשי היחידה, הפגין מזרחי, מעורבות רבה בחקירות אלו ואחרות שהצריכו האזנות ומעקבים, הרבה מעבר למעורבות “רגילה” של מפקד יחידה.‏‏

בדצמבר 2000, מונה על ידי השר לביטחון פנים דאז שלמה בן עמי לראש אגף חקירות ומודיעין בדרגת ניצב, זאת חרף התנגדותו של המפכ”ל שלמה אהרונישקי‏‏.

בעקבות חשיפות עיתונאיות בגלובס, ושל העיתונאי יואב יצחק, נפתחה באותה תקופה חקירת מח”ש נגד מזרחי, אשר נועדה לבדוק האם היה שימוש פסול בהאזנות סתר בחקירות אותן ניהל כראש היאחב”ל.

חקירת מח”ש, הובילה להמלצה להעמידו לדין משמעתי, ובאוקטובר 2003, פרסם היועץ המשפטי לממשלה דאז עו”ד אליקים רובינשטיין, את מסקנותיו בהן, קבע, כי התנהלותו של מזרחי, בפרשיות שנחקרו, הייתה; בעייתית, הוא הפעיל שיקול דעת לקוי, ולא כיבד צווי בתי משפט.

רובינשטיין, מצא שיש להסיק כלפי מזרחי, מסקנות פיקודיות-מינהליות במישור האישי, עד כדי סיום תפקידו, בכפוף לשימוע‏‏.

חבר הכנסת גלעד ארדן, הגיש עתירה לבג”ץ כנגד רובינשטיין, בבקשה להורות לו להעמיד לדין פלילי, וכן להורות (או להמליץ) להעמיד לדין משמעתי את ניצב מזרחי. עתירה זו, נדחתה בתחילת נובמבר 2004, בית המשפט, קבע ש”לא נמצא יסוד לחלוק על צדקת הביקורת שמתח היועץ המשפטי על דרך התנהלותו של מזרחי”, אך מקובלת עליו קביעת רובינשטיין ש”אין ראיות מספיקות להוכחת היסוד הנפשי הנדרש להרשעתו של מזרחי בעבירה פלילית”‏‏.

בנובמבר 2004, הודח למעשה, מזרחי מתפקידו על ידי השר לביטחון פנים, דאז גדעון עזרא, אך לא נתבקש לפרוש מהמשטרה. הוא מונה ב-2005 למפקד אגף קהילה ומשמר אזרחי וביולי 2006, כאמור, סיים את שירותו במשטרה.

המידע על משה מזרחי, מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן