חקלאות אורגנית חקלאות ישראל צרכנות

קח עצה, קרא את הנחיות חדשות לשיווק ביצי חופש וביצי אומגה

מהלך למען הצרכנים של משרד החקלאות; מהיום, תוכלו לדעת אם ביצת החופש, עליה אתם משלמים, אכן גודלה בתנאי חופש או האם הביצה המעושרת ב’אומגה’, אכן מכילה כמות ראויה של אומגה, המהלך יתרום לאיזון בין סוגי הביצים המשווקות ברשתות השיווק ◄ שרת החקלאות, נוקד; "ההנחיות החדשות קובעות כללים ברורים ואחידים למכירת ביצי פרימיום, ובעיקר מונעות מיצרנים רבים את היכולת לשווק ביצים בפטור מפיקוח, מבלי שהם עומדים בסטנדרט הנדרש לכך".
0
0
אורית נוקד שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ברקע: ביצי חופש וביצי אומגה
אורית נוקד

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, קובע מהיום (רביעי), הנחיות חדשות לשיווק ביצי חופש (Free-range eggs) ו’ביצים מועשרות באומגה 3’ (Omega 3 enriched eggs’). משמעות הדבר היא, כי משווקי ביצים יותר לא יוכלו לשווקן תחת כותרות; “פרימיום”, למיניהן, ללא הצדקה וכל ביסוס.

משרד החקלאות מבהיר, כי המהלך, נועד לאפשר לציבור לקבל את מלוא המידע אודות מוצרי הביצים שהם רוכשים, וכן על מנת למנוע ממשווקי ביצים לשווק ביצים תחת שמות “פרימיום“, ללא הגדרות מדויקות של תכולת ואיכות המוצר.

דפנה יוריסטה, דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “מהלך זה, יכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות, לאור חתימת שרת החקלאות, ושר האוצר, על הצו ביום 3.1.2012.

החל מהפרסום ב’רשומות’ ניתן יהיה לבצע בקרה אחר עמידת המשווקים בתנאים ואכיפה במידה ולא יעמדו בהם.

כללי השיווק, החדשים\ אמורים להבטיח, כי הצרכן, יוכל לבצע בחירה מושכלת בבואו לרכוש מוצרי ביצים, תוך ידיעה מה ההגדרות למוצרי ה”פרימיום” כאשר ’ביצי חופש’, ו’ביצים מועשרות באומגה 3’, ותוך הבנה עבור מה הוא משלם, במידה ובחר במוצרים אלו.

מעתה, ידעו הצרכנים, כי אם בחרו לרכוש ביצים שעל אריזתן כתוב למשל; “ביצי חופש“, הרי שביצים אלו תואמות את תהליכי הגידול והשיווק, אשר קבע משרד החקלאות ל”ביצי חופש“.

כמו כן, מהלך זה, יסייע במניעת חזרתה של תופעה מוכרת, לפיה לא אחת, ישנו מחסור ב’ביצים רגילות’ (שמחירן מפוקח) בחלק מנקודות המכירה, בעוד שמנגד, מתקיים שיווק בלתי מוגבל של ביצים מיוחדות, בהן ביצי חופש, ו-ביצים מועשרות ב-אומגה 3.

ביצי חופש;

עד היום, קבעו התקנות, כי ’ביצי חופש’ הן ביצים המגודלות בגידול חופשי ללא כלובים. תחת הגדרה זו, החלו משווקים למכור גם ביצים המיוצרות ב’לולי מעוף’, כ’ביצי חופש’, תוך הטעיית הצרכנים.

ההגדרות החדשות שמציב משרד החקלאות, מוסיפות תנאים ברורים שרק עמידה בהם מאפשרת לשווק את הביצים תחת השם; “ביצי חופש”. בין ההנחיות החדשות;

● לא יותר מ- 2 מטילות, למ”ר בחצר,
● לא יותר מ- 6 מטילות, למ”ר במבנה הלול,
● מדף הלינה לכל מטילה, יהיה באורך של לפחות 18 ס”מ,
● קן הטלה, לכל 7 מטילות.

ביצים מועשרות באומגה 3

ביצים מועשרות באומגה, הינן ביצים אשר רמת האומגה 3 בהן גבוהה מהרמה המצויה בביצה רגילה, על פי הפרמטרים שנקבעו ומופיעים להלן.

על פי כללי השיווק החדשים של משרד החקלאות, כדי ש’ביצה’, תוכל להיקרא מועשרת באומגה 3, יהיה על המשווק לעמוד בכללים הבאים;

● תכולת אומגה 3 בביצה – תכולת האומגה 3 בביצה תהיה לפחות 600 מ”ג חומצות שומן מסוג אומגה 3 בכל 100 גרם ביצה, כאשר מתוכם לפחות 80 מ”ג, יהיו מהסוגים DHA, ו-EPA (הנחשבות ל”בריאות” יותר), או לחילופין, תכולת חומצות השומן מסוג אומגה 3 – EPA, ו- DHA, תהיה לפחות 110 מ”ג בכל 100 גרם ביצה.

● אופן הגידול – לא יאושר שיווק של ביצים מועשרות באומגה 3, אלא אם כל הביצים שהוטלו באותו הלול הן ביצים מועשרות באומגה 3.

לאור קביעת ההנחיות החדשות בצו המחירים, יוכל משרד החקלאות, לבצע בקרה ואכיפה באמצעות בדיקות אצל המשווקים והמגדלים.

“לול “חופש”. התרנגולות בחצר מגודרת או באסם, בו פינה מופרדת לצורכי הטלת הביצים “בפרטיות”

מי שיימצא, כי אינו עומד בהנחיות הצו, תישלל ממנו האפשרות להמשיך ולשווק ביצים כ’ביצים מועשרות’ באומגה 3 או כ’ביצי חופש’”.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אורית נוקד; ההנחיות החדשות קובעות כללים ברורים ואחידים למכירת אותן ביצי ’פרימיום’

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אורית נוקד, אמרה, כי; “התקנות, מביאות לידי ביטוי את עיקרון השקיפות החיוני למסחר הוגן והגנה על זכויות הצרכן.

ההנחיות החדשות קובעות כללים ברורים ואחידים למכירת אותן ביצי ’פרימיום’ ובעיקר מונעות מיצרנים רבים את היכולת לשווק ביצים בפטור מפיקוח, מבלי שהם עומדים בסטנדרט הנדרש לכך”.

סמנכ”ל מחקר, כלכלה ואסטרטגיה והמפקח על המחירים, מר אורי צוק בר; “המהלך הצרכני שביצענו, יאפשר רק למשווקים שאכן עומדים בתנאים לשווק ביצים מיוחדות, כ’ביצי חופש’ ו’ביצים מועשרות’ ב’אומגה 3’, תחת שמות אלו. המהלך מצטרף למהלך צרכני קודם של משרד החקלאות, שהכניס לפיקוח מחירים את הביצים ה”סופר טריות” בגלל אותה סיבה בדיוק”.

כאמור, מהלך זה, מצטרף לשני מהלכים צרכניים קודמים שביצע משרד החקלאות בשנתיים האחרונות בתחום הביצים, במסגרתם, הוכנסו הביצים ה”סופר טריות” לפיקוח מחירים ושונו הסיווגים המסורתיים של גדלי ביצי המאכל, והותאמו לשיטות הסיווג הנהוגות בארצות הברית ובאירופה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן