עובדים | תעסוקה | כוח אדם

האיגוד הכול ארצי לניקיון: שר האוצר, מוכן לטפל בבעיית העובדים ולבצע תיקון בשכרם

0
0

שר האוצר דר’ יובל שטייניץ, למנכ”ל האיגוד הכול ארצי לניקיון; “העסקה ישירה של עובדי הקבלן, היא קלקול כלכלי שיחזיר אותנו 30 שנה אחורה” ◄ דרור אטרי; “הפתרון הריאלי והנכון לחיזוק מעמד העובדים הוא להיטיב עם תנאיהם ולקדם את ההסכם הקיבוצי אותו חתמנו עם שותפנו בהסתדרות, המעניק תוספת שכר של 20% לכלל עובדי הניקיון במשק הישראלי”.
האיגוד הכול ארצי לניקיון: שר האוצר, מוכן לטפל בבעיית העובדים ולבצע תיקון בשכרם
האיגוד הכול ארצי לניקיון: שר האוצר, מוכן לטפל בבעיית העובדים ולבצע תיקון בשכרם

דרור אטרי, מנכ”ל האיגוד הכול ארצי לניקיון, נפגש עם שר האוצר, דר’ יובל שטייניץ, בנושא עובדי הקבלן, ובסיומה אמר שר האוצר, הוא מוכן לטפל בבעיית העובדים, ולבצע תיקון דרמטי בכל הנוגע לשכרם ולשמירה על תנאי העסקתם. יחד עם זאת, הדגיש, כי העסקה הישירה של עובדי הקבלן, אותה דורש יו”ר ההסתדרות, עופר עיני, היא כהגדרתו; “קלקול כלכלי, שיחזיר אותנו 30 שנה אחורה”.

ההסתדרות, הכריזה, כידוע, כי בכוונתה להשבית את המשק במחאה על מצבם של עובדי הקבלן בישראל, ובימים אלה, מנהלת ההסתדרות, מגעים עם משרד האוצר על מנת להביא לפתרון הבעיה.

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר (30.11.11), בין שר האוצר ולבין מנכ”ל האיגוד הכול ארצי לניקיון, אמר דרור אטרי, כי; “הפתרון הריאלי והנכון לחיזוק מעמד העובדים, הוא להיטיב עם תנאיהם ולקדם את ההסכם הקיבוצי, אותו חתמנו עם שותפנו בהסתדרות, מר עופר עיני.

ההסכם הקיבוצי, מעניק תוספת שכר של 20% לכלל עובדי הניקיון במשק הישראלי, לצד בניית קריטריונים מחמירים לאכיפה שיביאו לשמירה על זכויות העובדים.

כמעסיקים, דרשנו בעבר משר התמ”ת להביא לצדק חברתי ולחתום על צו ההרחבה. עובדי הניקיון, מצפים לבשורה חדשה משר האוצר, שיפעל להטיב עם תנאיהם.

אם אנחנו כמעסיקים השכלנו להבין את חשיבות העניין, אין ספק, כי שר התמ”ת, יכול להבין את גודל השעה. עובד לא יכול לעבוד ברמות שכר שכאלה, להתקיים בכבוד ולספק את העבודה הדרושה כאשר הוא מוטרד מרמת חייו האישיים ביום יום”. סיכם אטרי, מנכ”ל האיגוד הכול ארצי לניקיון.

שר האוצר, דר’ יובל שטייניץ

שר האוצר, דר’ יובל שטייניץ, הוסיף, כי “משרד האוצר, בדק ומצא שבכל מדינות ה-OECD, יש חברות ניקיון ושמירה שנותנות שירותים לחברת אחרות ולממשלה. לא נמצאה אף מדינה אחת שאין בה חברות כאלה”.

“עם זאת – הדגיש שטייניץ; “אנו יכלים לקחת את המודלים של מדינות סקנדינביה. בשבדיה, למשל, שומרים על זכויות של העובדים החלשים ואם חברת שמירה או ניקיון לא עומדת בכל התחייבויותיה כלפי העובד, זה נגמר בקנסות כבדים”.

לדברי שר האוצר, יו”ר ההסתדרות מר עופר עיני והארגון שהוא עומד בראשו, מבינים, כי קיים צורך בגמישות ניהול ואפשרות הניהול והתעסוקה בכל הסקטורים, כולל המגזר הציבורי.

“בשנתיים האחרונות, יו”ר ההסתדרות, גילה אחריות. אני מקווה שהשכל הישר, ינצח, ונצליח הגיע לפתרון מוסכם” – אמר שר האוצר.

דרור אטרי, סיכם את הפגישה, ואמר; “שמחתי לשמוע את עמדתו של שר האוצר, ואני בשם האיגוד הכול ארצי לניקיון, המאגד בתוכו את רוב החברות במשק הגדולות, הקטנות והבינוניות בישראל, המעסיקות 100,000 עובדים, נמשיך להוביל לחיזוק מעמד העובדים, ולמיסוד הענף, למקור פרנסה בכבוד לאלפי העובדים, שהם המנוע לצמיחת כל חברה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן