עסקים קטנים ובינוניים

התמ”ת, מציג: עסקים בתחום הייצור, יוכלו לדווח מע”מ רק בקבלת התמורה

0
0

הסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ”ת הצליחה להביא להרחבת שיטת דיווח מע”מ על בסיס מזומן ליצרנים ◄ רן קיויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים בתמ”ת; “הצלחנו אחרי מאמצים רבים לתקן עיוות ממושך במדיניות המס, התיקון החדש עתיד להקל על בעיות המימון של עסקים קטנים בתחום הייצור. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם רשות המיסים בנושא”.
התמ
התמ”ת, מציג: עסקים בתחום הייצור, יוכלו לדווח מע”מ רק בקבלת התמורה

מהפכה במיסוי לעסקים קטנים; הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ב’משרד התמ”ת’, הגיעה לסיכום עם ’רשות המסים’ לפיו גם עסקים בתחום הייצור, יוכלו לדווח ’מע”מ’ – רק עם קבלת התמורה. זאת בהמשך להחלטת ממשלה מלפני כשלושה חודשים אותה הובילו ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ושר התמ”ת מר שלום שמחון.

על פי הסוכנות לעסקים קטנים של התמ”ת; “מדובר במהפכה של ממש בתחום המיסוי לעסקים קטנים. עד כה האפשרות לדווח מע”מ ולמעשה לשלם אותו, בעת קבלת התמורה על העסקה, ניתנה אך ורק לעסקים בתחום השירותים.

לעומתם, עסקים יצרניים שמחזיקים במלאי סחורות לא קיבלו דחייה זו ושילמו מע”מ עם ביצוע העסקה עוד בטרם קבלת התשלום עליה. מבנה כזה, פגע באשראי של עסקים קטנים, שנדרשו למסור למדינה את חלקה על עסקאות שטרם שולמו”.

המדינה, אמנם הכירה בבעיה שסדר פעולות זה גורם לעסקים קטנים, אך החוק הנוכחי שפטר את העסקים נותני השירותים בעלי מחזור של עד 15 מליון ₪, נתן מענה רק לכ-60% מהעסקים, בעוד שהנותרים, המשיכו לשאת בהוצאות המע”מ ולשמש מעין נותני אשראי.

לאחר דיונים ממושכים עם רשות המסים הוסכם כי תנוסח הוראת שעה שתאפשר ליצרנים בעלי מחזור של עד 1.95 מיליון שקל להצטרף למעגל העסקים שמדווחים על מע”מ רק עם קבלת התמורה.

עוד סוכם, כי לאחר שנה, ייבחנו השלכות השינוי ויוחלט האם הוראת השעה תהפוך לקבועה, וכן האם התיקון יורחב עוד, כך, שיכלול יצרנים בעלי מחזור של עד 3.45 מיליון שקל.

שר התמ”ת מר שלום שמחון, לא הסתיר את שביעות רצונו מן המהלך של הסוכנות לעסקים קטנים שהצליחה להביא להרחבת שיטת דיווח מע”מ על בסיס מזומן ליצרנים; “היום יותר מתמיד ברור הצורך לעודד עסקים קטנים ובינוניים, המהווים אחד הפתרונות המרכזיים לבעיית הריכוזיות. פריחתם של עסקים אלו, תוביל בהכרח להיצע רב ומגוון יותר של מוצרים לצרכן, למחירים הוגנים ולתחרות מפרה”.

רן קויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, אשר הוביל את המהלך, מסביר, כי; “השינוי שהשגנו הוא תיקון של עיוות ממושך במדיניות המס. עסקים קטנים שסובלים ממצוקת אשראי מתמדת, נאלצים לשאת גם בעול של תשלומי מע”מ עוד לפני שההכנסה מהעסקה התקבלה.

התיקון הנוכחי, עתיד להקל על בעיות המימון של עסקים קטנים בתחום הייצור, ואני שמח ש’רשות המסים’, שיתפה איתנו פעולה בעניין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן