כלבים

כלב, הוא מאמן הכושר הטוב של בן אדם

0
0

מחקר, כמגלה, כי גם כלבים עם עודף משקל השילו ממשקל גופם, כתוצאה מפעילות נמרצת עם הילדים ◄ בעלי כלבים, נהנים מכושר גופני טוב יותר מאחר והכלב, מחייב להתגבר על העצלות והנוחות ולצאת לטיול ◄ גלית שירי, מרשת החנויות ל’חיות המחמד “פט-ביי”’, גם כלב קטן בגודל של פינצ’ר, יספיק לשמש כ”כלב שמירה על הבריאות”.
כלב, הוא מאמן הכושר הטוב של בן אדם
כלב, הוא מאמן הכושר הטוב של בן אדם

רמת הפעילות אצל ילדים במשפחות שמגדלות כלב, לעומת אלו שלא מגלה, כי ילדים שהיו במשפחות ללא כלבים, היו פחות פעילים גופנית זאת לעומת ילדים בעלי הכלבים שהיו פעילים ואנרגטיים יותר – כך עולה ממחקר שבוצע ב’מכון לבריאות הילד’ באנגליה.

זאת ועוד; התברר במחקר, כי גם כלבים עם עודף משקל השילו ממשקל גופם, כתוצאה מפעילות נמרצת עם הילדים. במחקר, השתתפו 2065 ילדים בגילאים של 9-10 אשר לבשו מכשירים למדידת פעילותם הגופנית.

עם נתונים משכנעים שכאלה, בהן בעלי הכלבים שומרים טוב יותר על פעילות גופנית, אין ספק, ישנן סיבות רבות לגידול כלבים. לדברי גלית שירי, מרשת החנויות ל’חיות המחמד “פט-ביי”’, גם כלב קטן בגודל של פינצ’ר, יספיק כדי לשמש כ”כלב שמירה על הבריאות”.

הליכה יומית, בקצב של ארבעה עד שישה קמ”ש, נחשבת כמועילה לבריאות ותורמת לשמירה על המשקל. הבעיה שניצבת בפני מרבית האנשים היא הקושי להתמיד עם הפעילות לאורך זמן, מאחר ותמיד, יש סיבות לדחות את הפעילות הגופנית. הכלב, מונע מאיתנו להתעצל, ומאלץ אותנו לצאת מן הבית.

בעלי כלבים, בכל גודל, מחויבים להתמיד, ולהוריד אותם לפחות פעמיים ביום לסיבוב של 30 דקות בכל פעם. לדברי שירי, “הכלבים הם פרטנרים מעולים לפעילות גופנית מאחר והם תמיד להוטים ומלאי מוטיבציה, וכידוע, אנרגיה חיובית מדבקת. לעולם, לא נמאס להם מיציאה לטיול חדש, הם אמינים, ומעריכים כל פעם שיוצאים יחד להליכה”.

גלית שירי מרשת חנויות “פט-ביי” – Petbuy, מציינת, כי אומנם הכלבים, יתאימו עצמם לקצב ההליכה שלנו, אך יש לשים לב, אם הכלב עייף, ונשרך מאחורינו. כלב, שרוצה לנוח מאט את קצב ההליכה עד עצירה מוחלטת.

אנחנו צריכים לתת את דעתנו לרווחתו של שותפנו להליכה, וכמו שאנו דואגים להצטייד בבקבוקון שתייה, בעיקר בחודשי הקיץ, מומלץ, לקחת איתנו גם קערת מים מתקפלת עבור “החבר על ארבע”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן