מנכ”ל עמותת אור ירוק, מר שמואל אבואב, הגיב על התאונה המזעזעת על כביש מס’ 1, באזור מחלף בן שמן, ואמר, כי; “תאונה בה מעורבים אוטובוס ומשאית היא הרת אסון, ומהווה פיגוע רב נפגעים לכל דבר. מצב שבו שני כלי רכב השוקלים עשרות טונות פוגעים זה בזה, שקול לשדה קרב.
אור ירוק: משאיות מעורבות בפי 5 בתאונות חמורות מחלקן בצי הרכב; אוטובוסים – פי 10
בעקבות התאונה הקשה (ג’, 24 במאי 2011) בין אוטובוס של חברת “אגד” ומשאית על כביש מס’ 1, באזור מחלף בן שמן, בה נהרג אדם אחד, ונפצעו 32 בני אדם, ואדם נוסף נהרג, מפרסמת עמותת “אור ירוק”, נתונים בנושא; מעורבות משאיות ואוטובוסים בתאונות חמורות ואת הפתרונות האפשריים לצמצום התאונות עם אוטובוסים ומשאיות.
התאונה התרחשה, הבוקר, סמוך לשעה 9:30, כשמשאית ואוטובוס, אשר היה עמוס נוסעים, התנגשו זה בזה בסמוך ל’מחלף בן שמן’, כאשר נסעו במקביל. האוטובוס של חברת “אגד”, נפגע קשות, הוטח במעקה הבטיחות, וצדו נקרע. נוסעים שישבו באותו צד, נפצעו קשה מכולם.
מנכ”ל עמותת אור ירוק, מר שמואל אבואב, הגיב על התאונה המזעזעת על כביש מס’ 1, באזור מחלף בן שמן, ואמר, כי; “תאונה בה מעורבים אוטובוס ומשאית היא הרת אסון, ומהווה פיגוע רב נפגעים לכל דבר. מצב שבו שני כלי רכב השוקלים עשרות טונות פוגעים זה בזה, שקול לשדה קרב.
לצערנו, גם בתאונה הבוקר, המפגש בין אוטובוס עמוס נוסעים מצד אחד ומשאית כבדה מן הצד השני – נגמר בקטסטרופה”.
עמותת אור ירוק, מציעה, הפתרונות האפשריים לצמצום התאונות עם אוטובוסים ומשאיות;
אבואב: תאונה בה מעורבים אוטובוס ומשאית מהווה פיגוע רב נפגעים
● לקדם את השימוש במכשור טכנולוגי שיכול לשמור על הנהג – מערכות להתראה על עייפות ועל סטייה מנתיב, מערכת בקרת יציבות, אלכולוק, מגבילי מהירות, קופסא ירוקה ועוד.
● לקדם שימוש במכשור להתראה בשטחים מתים – מראות אספריות, מצלמות, אינפרא אדום, מכ”מ.
● להוסיף נתיבים מיוחדים לתנועת כלי רכב כבדים ואוטובוסים במקומות בהם יש תנועה ערה או שישנה בעיה של שיפועים חדים.
● במקומות בהם כבר קיימים נתיבי תחבורה ציבורית – יש לאכוף את הנסיעה בהם ביתר יעילות.
● חקיקה – לאסור בחוק על כניסת רכב כבד והסטת התנועה בשעות מסוימות, על מנת לצמצם את החיכוך בין תנועה עירונית פגיעה ובין המשאיות והאוטובוסים.
● להקים מגרשי חניה לרכב כבד מחוץ לריכוזי אוכלוסין ובכניסה לערים.
● להקים אזורי מנוחה ורענון לנהגי רכב כבד.
● בטיחות הרכבים עצמם – להקפיד על תקינות מערכות הבטיחות, תחזוקת הבלמים והצמיגים והאמצעים לקשירת מטענים.
● לשמור על חוקי עבודה ומנוחה ולשפר את המודעות לבטיחות בחברות.
<!–VehiclesInvolvementInSeriousRoadAccidents(FatalAndSevere)2010_24-05-11_01.htm–>
Add Comment