רגבים

התנועה הקיבוצית: קיבוץ רגבים, וקיבוץ החותרים, קלטו יחדיו 122 חברים חדשים

0
0

רגבים, קלט 66 חברים, החותרים, קלט 56 חברים חדשים ◄ מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור; הקיבוצים ’רגבים’ ו’החותרים’, מצטרפים לשורה ארוכה של קיבוצים שחזרו לקלוט חברים חדשים, ולחזק בכך את הקיבוץ כקיבוץ. התייצבותם הכלכלית של הקיבוצים, ואיכות החיים בהם מהווים מקור משיכה מרכזי למשפחות צעירות”.
התנועה הקיבוצית: קיבוץ רגבים, וקיבוץ החותרים, קלטו יחדיו 122 חברים חדשים
התנועה הקיבוצית: קיבוץ רגבים, וקיבוץ החותרים, קלטו יחדיו 122 חברים חדשים

התנועה הקיבוצית, מדווחת על תנופת קליטה בקיבוצים, נרשמת באחרונה, כאשר שני קיבוצים, מדווחים על מימוש צמיחה דמוגרפית לאחר שנים של קיפאון; הראשון הוא קיבוץ רגבים, באזור הצפון ליד חדרה, סמוך למושבה בנימינה, שייך למועצה אזורית מנשה, ומבחינה תנועתית לתק”מ, בו נקלטו בחודש שעבר; 19 חברים חדשים, ובסוף השבוע האחרון, בתום הצבעת חברי הקיבוץ, אושרה חברותם של 47 מצטרפים נוספים לקיבוץ.

בסך הכול, הצטרפו לקיבוץ 66 חברים במעמד של חבר ב’אגודה השיתופית’ שהיא תוספת של 30% שהביאה של מספר החברים הבוגרים ל-264, ואת אוכלוסיית הקיבוץ, כולל ילדים; ל-400.

על פי דגם הקליטה, משפחה נקלטת, בונה בית בשטח הקיבוץ מהון עצמי, מאחר ואין דירות פנויות מכיוון שהקיבוץ השלים זה מכבר מהלך שיוך דירות פנימי לחברים הוותיקים.

קיבוץ רגבים, עלה על הקרקע בשנת 1949, מייסדיו היו עולים חדשים ממדינות צפון אפריקה; טוניס, אלגי’ריה ו-מרוקו, וגרעין עולים מ-איטליה.

טל יפת, בן הקיבוץ, ומנהל הקהילה במקום, אומר, כי; “קיבוץ רגבים, מתנהל כקיבוץ מתחדש, בו מחולק לחברים שכר דיפרנציאלי על פי עבודה ותפקיד, תוך שמירת קיום מנגנוני ערבות הדדית בתחומי בריאות ורווחה, סיעוד ופנסיה לגמלאים.

כלכלת הקיבוץ, נשענת על גידולי חקלאות, מרבית החברים עובדים מחוץ לקיבוץ”.

◄ קיבוץ החותרים, קלט 56 חברים חדשים

קיבוץ החותרים, של התק”ם, הממוקם בחלקו הצפוני של מישור חוף הכרמל, סמוך לעיר טירת כרמל, ומשתייך מוניציפלית אל מועצה האזורית חוף הכרמל, הגדיל כמות חבריו בלמעלה מ-25% עם קליטתם של 56 חברים חדשים, מרביתם בני הקיבוץ, ובני זוגם.

שביל בשטח קיבוץ החותרים

ראשיתו של הקיבוץ בשנת 1942 ב’פלוגת עבודה’, שקבעה משכנה בקריית חיים. בשנת 1948, התיישבו חברי הקבוצה בבתי ’המושבה הגרמנית’ הנטושה נויהרדהוף, כ-5 ק”מ צפונית ליישוב הקבע, אליו עברו בשנת 1952.

בראשית שנות ה-2000, קרס קיבוץ החותרים כלכלית ובמרץ 2002, אושר לו הסדר נושים. כיום, אחרי שהקיבוץ, עבר תמורות רבות במבנהו הארגוני והכלכלי, קיימים בו; ענפי חקלאות (לול, בננות וגידולי שדה שונים), אף שרוב החברים והתושבים מתפרנסים ממגוון מקצועות שונים, בתחום היישוב ומחוצה לו.

כן נמצא בקיבוץ החותרים, מפעל “רשת-או-פלסט”, המייצר שקיות פלסטיק ורשתות לשימושים שונים.

מזכיר התנועה הקיבוצית, החבר זאב (ולוולה) שור; הקיבוצים ’רגבים’, ו’החותרים’, מצטרפים לשורה ארוכה של קיבוצים שחזרו לקלוט חברים חדשים, ולחזק בכך את הקיבוץ כקיבוץ.

התייצבותם הכלכלית של הקיבוצים ואיכות החיים בהם מהווים מקור משיכה מרכזי למשפחות צעירות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן