נתניה עיר ירוקה

נתניה: פיילוט ראשון מסוגו בישראל לשילוב הפרדת פסולת והתייעלות אנרגטית

0
0

התכנית בשכונת גבעת האירוסים, נתניה, צפויה לחסוך לתושבים כ-3 מיליון ₪ בשנה, כ-2,500-3,000 ₪ למשק בית. החיסכון העתידי הצפוי לעיריית נתניה, רק משכונה זו, יהיה לפחות 2 מיליון ₪ בשנה, עבור ההפחתה בהיטל הטמנת הפסולת
נתניה: פיילוט ראשון מסוגו בישראל לשילוב הפרדת פסולת והתייעלות אנרגטית
נתניה: פיילוט ראשון מסוגו בישראל לשילוב הפרדת פסולת והתייעלות אנרגטית

בשכונת גבעת האירוסים בעיר נתניה, יוצא לדרך פרויקט ראשון בארץ מסוגו לשילוב של הפרדת פסולת, התייעלות אנרגטית, וכל הפעילות הנדרשת בסביבה הביתית למען איכות הסביבה והפחתת גזי חממה, השכונה, נבחרה להתחיל את פרויקט ההפרדה של פסולת ביתית לפסולת רטובה (שארית מזון) ולפסולת מוצקה (כל שאר האשפה). כל משק בית בשכונה, יקבל מיכל אשפה קטן חום בו הוא יכניס את שאריות המזון של בני ביתו. מדובר בשינוי ניכר של הרגלי חיים ותפיסות של משקי הבית.

את התהליך מובילים ד”ר רינה דגני, יו”ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, ו-מיכה בראל, מנהל האגף לאיכות הסביבה בעיריית נתניה. התכנית תתנהל בשיתוף נציגי הציבור ומערכת החינוך בשכונה, שכבר עושה רבות להנחלת המודעות הסביבתית לתושבי השכונה.

בחודשים הקרובים, יקבלו תושבי שכונת האירוסים, הדרכה כיצד לייעל את צריכת החשמל, הדלק, המים שלהם ובכלל ילמדו כיצד הם יכולים לצרוך פחות בתחומים שונים בחייהם.

התושבים, ילמדו כיצד לבחון מכשירי החשמל חדשים שהם רוצים לקנות, באילו שעות להפעיל מכשירי חשמל ביתיים, באיזו רמת טמפרטורה, מתי כדאי לכבות את המחשב וכמה תחסוך להם כל פעולה וכמובן, כיצד עליהם לצמצם את כמות הנסיעות ברכב, עידוד הליכה ברגל או נסיעה באופניים, איחוד פעילויות במוסדות ציבור וכו’.

ד”ר רינה דגני, מסבירה, כי השכונה, הנבחרת לפיילוט, חייבת להיבחר בקפידה. התושבים צריכים להיות ברמה המתאימה לקבלת חידושים, שכונה שיש בה נכונות גבוהה של תושבים לתרום לקהילה ולחברה, שתהיה בה מערכת חינוך טובה, שמוכנה להעביר מסרים לתלמידים ולתושבים, כזו היא שכונת גבעת האירוסים בנתניה.

השקת הפרויקט נערכה ביום ב’ השבוע, בבית ספר רזיאל שבשכונת גבעת האירוסים. במקום נערך מפגש תושבים ראשון עם נציגי עיריית נתניה, גיאוקרטוגרפיה, הרשת הירוקה, וחברת החשמל.

המפגש, כלל הופעת ילדים שעסקה במחזור ובחיים סביבתיים. ניכר היה שהנושא משמעותי עבורם והם כבר יודעים איך לחסוך, למחזר ולשמור על העולם גם עבור הדורות הבאים.

אלי דלל, סגן ראש עיריית נתניה, הדגיש את מחויבותה של העיר נתניה לקדם את איכות חיי התושבים ולדאוג לסביבה, בחיי היומיום, בעסקים ובחינוך.

היטל הטמנת אשפה עומד לגדול בהרבה ואף לשלש את עצמו. לכן, יש חשיבות גדולה לכל טון אשפה שנחסך בהטמנה. החיסכון הצפוי בהיטל ההטמנה לרשות רק משכונה זו צפוי להיות לפחות כ- 200 מיליון ₪ לשנה.

ד”ר דגני, מדגישה, כי; “הצלחה של תכנית כזו מותנית במחשבה מדויקת בשילוב והכנה עם כל נציגי העירייה, אלה חייבים להיות ערוכים להתמודד עם תקלות ומתן מענה לכל בעיה שתתעורר. תושבי שכונת האירוסים, ייהנו בהמשך גם מסדנאות חסכון בחשמל, הפנינג ירוק, מיתוג שכונתי, ושפע של פעילויות קהילתיות הקשורות בנושא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן